Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 1.9tdi bkc - Tryb awaryjny, logi. BS011 odwrotnie.

Łukasz199509 08 Apr 2021 13:36 1335 16
  • #1
    Łukasz199509
    Level 3  
    Witam,
    mój Touran 1.9tdi bkc 105km 2004r. wpada w tryb awaryjny pod danym obciążeniem silnika. Mianowicie na biegu 1,2,3,4,5 auto mogę kręcić do odciny. Natomiast na 6 biegu po przekroczeniu 3000rpm 140km/h zazwyczaj tryb awaryjny. W pamięci żadnego błędu ani checka. Wczoraj robiłem logi dynamiczne na 3 i 4 biegu. I log na 6biegu ale akurat bez przeładowania. Dzisiaj jadąc do pracy przeładowało około 150km/h. Vacum jest nowe, nowy MAPsensor.
    Logi wrzucę wieczorem gdyż jestem nowym użytkownikiem i nie mogę jeszcze wrzucać zewnętrznych linków.
    Zrobiłem również test sztangi gruszki w BS grupa 011. Podczas gdy jest OFF duty cycle wynosi 10% a gdy ON 91.2%. Czy nie powinno być odwrotnie? Jak to interpretować , czy może coś tam być odwrotnie podłączone czy tym się nie przejmować ? Jak to interpretować ? Dzięki za sugestie i pomoc wieczorem dodam logi.
  • #2
    sigwa18
    Level 41  
    Tak ma być z wysterowaniem N75. Pewnie wystarczy wydłużyć sztangę o 1 obrót będzie po sprawie. Zrób sobie wykres live z grupy 11 i zobacz jak pokrywają się wykresy z pola 2 i 3 (stan idealny to jak pokrywają się w 100% z jak najszybszym doganianiem rzeczywistego z zadanym ,ale bez przekroczeń i falowań).
  • #5
    Łukasz199509
    Level 3  
    Problem rozwiązany. Nie do końca jestem pewien co było przyczyną bo podmieniłem blok elektrozaworów oraz wymieniłem na nową gruszkę EGR( zawór sterowania podciśnieniowego) była nie szczelna. Auto po wymianie tych dwóch części jeździ prawidłowo i nie wpada w tryb awaryjny. Logi dynamiczne po naprawie:
    http://vaglogi.pl/log-011_010_003_59jIAd.html
  • #6
    einstein albert
    Level 17  
    Łukasz199509 wrote:
    wymieniłem na nową gruszkę EGR

    Chyba cały zawór, w bkc ta jak to nazwałeś ,,guszka"jest zintegrowana na stałe z zaworem.
    A nieszczelność w układzie podciśnień objawiała się niedomagajacym aktuatorem sterującym kierownicami turbosprężarki. Myślę ze blok zaworów był ok.
    Jak dla Mnie, logi wyglądają dobrze.
    Pozdrawiam.
  • #7
    Łukasz199509
    Level 3  
    Sama gruszka kolego, nazwa częściej to Wahler 710336. Dzięki za ocenę logów, pozdrawiam.
  • #9
    Łukasz199509
    Level 3  
    Niestety powracam z problemem. Auto fajnie chodziło do wczoraj. Znów sporadycznie wpada w tryb awaryjny. Zauważyłem, że map sensor który zmieniłem na nowy jest uszkodzony, brakowało plastikowej zaślepki, wszystko było na wierzchu. Podmieniłem ten MapSensor na stary który był w samochodzie i zrobiłem logi dynamiczne. Mogę prosić o ocenę kogoś? Czy stary mapsensor jest ok?
    Oto logi na 3 biegu.
    http://vaglogi.pl/log-011_010_003_q1I6gY.html
    http://vaglogi.pl/log-011_010_TUv5RcW.html
  • #10
    sigwa18
    Level 41  
    Jaki błąd się tym razem pojawia?
  • #11
    siewcu
    Level 34  
    Bez błędów czy logów z sytuacji powodującej problemy to można z fusów wróżyć. Zrób na tym 6 biegu próbując sprowokować wystąpienie problemu, będzie można coś więcej powiedzieć. A poza tym, po trybie awaryjnym jakiś błąd zawsze zostaje w pamięci.
  • #12
    Łukasz199509
    Level 3  
    Błąd regulacja ciśnienia. Popsuty był nowy map sensor, zmieniłem na stary który był w aucie. Trybu awaryjnego nie ma ale logi wyglądają gorzej jak zaraz po wymianie (bloku zaworków elektromagnetycznych i gruszki klap gaszących ) i przed pojawieniem się ponownie trybu awaryjnego. Kupiłem nowy map sensor myśląc że poprawi to logi do stanu jak zaraz po naprawie lecz logi wyglądają tak samo na starym(dobrym) i nowym mapsensorze.
    http://vaglogi.pl/log-011_010_003_W46G410.html
  • #14
    Łukasz199509
    Level 3  
    Przepraszam ,że się nie odzywałem ale nie miałem możliwości oddania auta do mechanika przez ten miesiąc więc jeździłem jak było. Błąd który teraz jest na komputerze to :
    16683 boost preasure regulatorom, Control range not reached P0299-000-
    Domyślam się że chodzi o nie doładowanie. I moje pytanie czy EGR może być z tym związany? Mam do czyszczenia lub wymiany zawór EGR gdyż jest również błąd i check engine.
    16785 EGR system insufficient flow P0401. Czy te błędy teraz mogą być ze sobą powiązane czy raczej szukać gdzieś nieszczelności? Po niedzieli oddaje auto na wymianę sprzęgła z kołem dwumasowy oraz naprawa EGR.
  • #15
    siewcu
    Level 34  
    Jeśli chcesz szukać nieszczelności to w układzie podciśnienia. Mierzyłeś kiedyś podciśnienie? A swoją drogą, to auto nie było przypadkiem po jakimś tuningu?
  • #16
    Łukasz199509
    Level 3  
    Nie, auto to seria nie ruszana programem. Problem się zaczął po wymianie turbiny na regenerowaną już parę lat temu. Wszystko było ok po wymianie części o których mowa w poście min. Bloku elektrozaworów, map sensora oraz tej gruszki przy chłodniczce spalin EGR czy klapy gaszącej( nie wiem jak się to nazywa). Pompa Vacum również jest nowa Bosha więc jej uszkodzenie odrzucam. Problem wrócił z nie doładowaniem oraz trybu awaryjnego z tym związanego. Po wystąpieniu trybu awaryjnego nie zapala się check engine ani inny błąd na desce rozdzielczej. Błąd widnieje tylko na vcds. Check engine się zapala od EGR.
  • #17
    Łukasz199509
    Level 3  
    Auto było u mechanika na wymianie dwumasy, przy okazji sprawdzenie zaworu EGR oraz ewentualnej nieszczelności. Zawór EGR jest czysty oraz membrana jest cała nie puszcza, przewody podciśnień są w porządku. Przypuszczenie, że to wina bloku elektrozaworów 6Q0906625. Jak w temacie wymieniłem go wcześniej na używany i przez jakiś czas było fajnie, auto dobrze jeździło i po jakimś czasie znów logi dynamiczne słabiej wyglądały. Czy jest możliwość jakoś zdiagnozowania tego zaworku? Tym razem bym wymienił na nowy ale nie chce tego robić w ciemno bo to kolejny nie mały koszt około 1000zł. Czy to możliwe że błędy które obecnie się pokazują to wina tego zaworku że znów niedomaga?