Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wyłączanie inwertera, UnrecoverBusOVP, Bit1, "usterka stała"

darkened616 09 Apr 2021 12:25 3513 12
    darkened616
    Level 4  
    Witam, mam problem z inwerterem, bo w słoneczne dni się wyłącza.
    Inwerter: Sofar Solar 2200 TL-G3
    PV: SinoSola SA300-60M 2.1kWp
    W logach w przeciągu ostatniego miesiąca widzę 27 usterek, większość to: "unrecoverBusOVPBus" kod alarmu: Bit1
    Instrukcja mówi, że: Za wysokie napięcie magistrali, które spowodowało nieusuwalny błąd. Rozwiązanie: Wyłączyć DC, odczekać 5 minut,
    potem włączyć DC. Sprawdzić, czy błąd został naprawiony. Jeśli nie, skontaktować się z obsługą techniczną.
    Jestem totalnym laikiem w temacie, moje pytanie, chodzi o za duże napięcie w sieci energetycznej czy jakiś inny problem? Bo na logikę, to gdyby było za duże napięcie w sieci to inwerter powinien wrócić do pracy kiedy napięcie opadnie, a mój się wyłącza już do końca dnia. Sprawa została zgłoszona do gminy, (PVki z dotacji) jednak serwis milczy....
    madamsz1
    Level 39  
    darkened616 wrote:
    Sprawa została zgłoszona do gminy, (PVki z dotacji) jednak serwis milczy

Bo tu Gmina jest stroną i ich trzeba poganiać o wizytę serwisu. A że sprzęt jest na gwarancji to raczej nic nie szukaj, poczekaj.
    Możesz podać jeszcze jak jest spięta ta instalacja 1-string czy 2-stringi ? ile tych paneli bo może jest wina falownika, a może rzeczywiście napięcie z paneli jest za duże dla niego (chociaż niby nie jest przewymiarowane ).

Dodano po 10 [minuty]:

Teraz popatrzyłem na te panele - to jest ich mało 7 sztuk?
    300 x 7 = 2100
    niecałe 32V podczas pracy to daje 224V a falownik ma max 500V
    A jakiej wielkości jest napięcie sieci energetycznej jak wywali falownik ?
    Czyli takie zachowanie może być winą uszkodzonego urządzenia.
    darkened616
    Level 4  
    madamsz1 wrote: