Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] peugeot boxer 2.2 hdi - brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą

kaczor2502 09 Apr 2021 21:49 2067 4
  • #1
    kaczor2502
    Level 14  
    Boxer 2.2HDI 131hp 2013r, po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelnieniu głowicy, wymianie uszczelek na kolektorze dolotowym i EGR. Auto odebrane po naprawie nie przyspiesza tak jak wcześniej. Ciężko pod górę wjechać bez redukcji, mowa tu o małych wzniesieniach. Wcześniej na autostradzie spokojnie 140-150 (załadowanym około 700kg) można było lecieć, teraz 100 w porywach 120 (praktycznie na pusto) to jest max, średnie spalanie pokazuje w granicach 15L a wcześniej było około 10L, na chwilowym przy rozpędzaniu osiągając 3000 obrotów wskazuje nawet 50L co jest dla mnie dziwne bo takich wartości nie było. Jedyne co na komputerze było to błąd czujnika doładowania turbiny, błąd usunięty ale objawy nie ustały. Gdzie szukać przyczyny ?

    Zrobiłem odczyt FiCom pokazał się błąd P0299-07 niedoładowanie turbo sprężarki. Po skasowaniu auto zaczęło przyspieszać. Przejechałem około 15km, samochód został zgaszony, po ponownym uruchomieniu sytuacja się powtarza, błąd + brak mocy.
    Przed wymianą uszczelki pod głowicą problem nie występował, ciśnienie dostawało się do układu chłodzenia ale z mocą nie było żadnego problemu. Samochód stał 3 tygodnie na warsztacie i od momentu odbioru jest ten problem.
  • #2
    coperfild
    Level 35  
    Tyle porobiłeś e turbinę ktoś sprawdził?
  • #3
    kaczor2502
    Level 14  
    Przed wymianą uszczelki pod głowicą nie miałem żadnych objawów turbiny, auto miało moc, turbina pracowała prawidłowo

    coperfild wrote:
    Tyle porobiłeś e turbinę ktoś sprawdził?
  • #4
    kaczor2502
    Level 14  
    Turbina zdemontowana, sprawdzona na stole, zregenerowana. Po montażu dalej bez zmian.
  • #5
    kaczor2502
    Level 14  
    Po regeneracji turbiny, czyszczeniu dpf-a, katalizatora auto jakoś jeździło, okazało się że padnięte są wtryski, zła mieszanka zakleiła dpf-a to pociągnęło inne usterki. Po wymianie wtrysków wróciło wszystko do normy