Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Eltrox Hurton
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kamera Eura IC-15C3, brak połaczenia przez aplikację po WAN

Oscar9999 15 Apr 2021 09:51 444 9
  • #1
    Oscar9999
    Level 9  
    Witam,

    Kilka lat temu zamontowałem sobie mały system monitoringu bazujący na trzech kamerach IP- jedna to Eura IC-15C3, a dwie to chińskie produkcje marki Wanscam HW0021. Wszystkie kamery mam połaczone przez przewód LAN do routera, a w nim kartę SIM z dostępem do LTE.

    Podgląd z kamer opieram na aplikacjach mobilnych, dedykowanych. Nie mam publicznego IP więc inne opcje chyba odpadają, a jako że podgląd w aplikacjach chodził dobrze, to takie rozwiązanie mnie zadowalało. No i tu pojawia się mały problem, ponieważ od jakiegoś czasu nie mogę się połączyć z kamerą EURA spoza sieci lokalnej. Wewnątrz sieci, łaczę się bezproblemowo, natomiast z zewnątrz aplikacja łączy i łaczy, ale połaczyć się nie może. Wcześniej wszysto chodziło prawidłowo i wprawdzie ta kamerka zawsze najdłużej łączyła się z aplikacją, to jednak się łączyła. Od kilku miesięcy niestety nie chce. Próbowałem resetować kamerę, przywróciłem ustawienia fabryczne- nic.

    Pomyślałem, że to może coś u operatora i chciałem przekierować porty ale, z jednej strony- dwie pozostałe kamery cały czas działają bez zarzutu (a wydaje mi się, że pracują na tych samych portach), a z drugiej strony w aplikacji mobilnej nie widzę możliwości zmiany portów.

    Dziwi mnie właśnie najbardziej to, że dwie kamery chodzą prawidłowo, tylko ta jedna nie chce. Jedna rzecz nie jeszcze zastanawia- muszę używać oddzielnych aplikacji do tych kamer, wszystkie które udało mi się znaleźć rozpoznają tylko jeden typ z moich kamer (aktywacja po UID).

    Macie może pomysł co i jak sprawdzić, dlaczego to przedstało działać?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Eltrox Hurton
  • #2
    sosarek

    Level 43  
    Łączyłeś się więc poprzez serwer p2p producenta i możliwe że go zamknął.
  • Eltrox Hurton
  • #3
    Oscar9999
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedź.

    Rzeczywiście sprawdziłem ustawienia obu kamer poprzez komendy CGI i widzę pewne różnice jeśli chodzi o rodzaj "platformy" na których działają. Nie jestem zbyt biegły w tym temacie- czy serwery p2p są ustawione/dedykowane pod konkretnego producenta, czy można próbować łączyć się z innymi?

    Próbowałem skontaktować się z pomocą techniczną Eura, ale od dwóch tygodni nie odpisują :/
  • #4
    sosarek

    Level 43  
    Oscar9999 wrote:
    czy serwery p2p są ustawione/dedykowane pod konkretnego producenta, czy można próbować łączyć się z innymi?

    Producenta, Eura nie jest jakimś wybitnym producentem(najtańszy sprzęt tylko brandowany własną nazwą) i tyczy się to kamer jak i domofonów chociażby.
  • #5
    Oscar9999
    Level 9  
    Doczekałem się odpowiedzi z serwisu- rzeczywiście serwer został zamknięty.

    Czy dobrze rozumiem, że w tej sytuacji, zdalne połączenie z jakąkolwiek kamerą firmowaną przez Eura jest niemożliwe? Trochę lipa, bo myślę że ta funkcja często jest jedyną możliwością w miarę taniego i prostego zestawu do monitoringu. Nie myślę tutaj o jakichkolwiek rozwiązaniach typu tunele, czy VPS, bo to chyba za wysoki stopień zaawansowania jak dla mnie.
  • Helpful post
    #6
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Poszukaj w Internecie innych aktualnie sprzedawanych chińskich kamer, które będą bliźniaczo podobne do Twojej. Ściągnij aplikację do nich i spróbuj dodać swoją kamerę do tego serwera. Istnieje niewielka szansa, że zadziała.
  • Helpful post
    #7
    sosarek

    Level 43  
    gkwiatkowski wrote:
    Ściągnij aplikację do nich i spróbuj dodać swoją kamerę do tego serwera. Istnieje niewielka szansa, że zadziała.

    Niekoniecznie - serwer jest zaszyty w FW.
  • #8
    Oscar9999
    Level 9  
    gkwiatkowski wrote:
    Ściągnij aplikację do nich i spróbuj dodać swoją kamerę do tego serwera.

    Już wcześniej próbowałem tego rozwiązania, znalazłem kilka aplikacji, ale albo aplikacja odrzucała UID, albo również się nie łączyła.

    sosarek wrote:
    Niekoniecznie - serwer jest zaszyty w FW.

    poprzez CGI, mogę odczytywać różne parametry kamer, w tym adresy serwerów (i chyba też zmieniać, lecz tego nie próbowałem), ale trochę ciężko o dokładną dokumentację do tego modelu- próbuję analogicznie do innych kamerach (np. Foscam). Rzeczywiście jest dużo podobieństw i kilka parametrów niedostępnych z aplikacji sobie pozmieniałem, ale że nie ogarnąłem jeszcze połączeń p2p (np sposobu autoryzacji) i działam trochę po omacku, nie chcę puki co decydować się na drastyczne kroki mając nadzieję,  że może właśnie jest jakieś prostsze rozwiązanie lub ktoś czegoś podobnego próbował.

    Dziś rano dostałem kolejnego maila z serwisu Eura z informacją, że pracują nad rozwiązaniem tego problemu, ma być coś na początku maja. Może więc jednak obędzie się bez ręcznego dłubania w kamarach.
  • #9
    TomS6
    Level 1  
    Witam... udała się Panu operacja przywracania kamer....? Mam ten sam problem i chyba zakonczy się demontażem i antyreklama produktów Eura:(
  • #10
    Oscar9999
    Level 9  
    Przez jakiś czas kontaktowałem się z serwisem Eura i w zasadzie od razu przyznali się, że problem jest po ich stronie, bo zamknięto serwer p2p którego używali (tak przynajmniej ja to zrozumiałem). Próbowali coś pozmieniać/pododawać w innych aplikacjach obsługujących ich kamery, ale jednak im się nie udało.

    Napisali mi natomiast, że z racji powyższego wydłużona została gwarancja na kamery dotknięte tym problemem do 4 lat i jeśli im odeślę moją kamerę, to po sprawdzeniu i potwierdzeniu usterki wymienią mi ją na inny model. I tak też się stało. Też trochę psioczyłem na tę firmę, ale jak widać potrafili wyjść z twarzą.

    Tak więc polecam kontakt z serwisem Eura- mi wszystko udało się załatwić mailowo.