Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo XC90 2011r D5 - Samochód nie odpala

damianer0 15 Apr 2021 22:07 1044 8
  • #1
    damianer0
    Level 3  
    Witam, na początku przedstawię krótką historie awarii samochodu.

    Jakiś czas temu zszedłem do garażu i chciałem przepalić samochód który jeszcze nie należy do mnie jako do właściciela, ale jest pod moją opieką. Samochód stoi w garażu praktycznie cały czas, nie jest jeżdżony. W marcu ostatni raz wyjechałem nim na ogród bo potrzebowałem miejsce w garażu, samochód stał dwa tygodnie na mrozie, po upływie tego czasu poszedłem do auta i pojechałem nim na stacje benzynową zatankować auto, po powrocie ze stacji schowałem samochód do garażu.



    Kilka dni później chciałem rutynowo przepalić samochód w garażu żeby troche popracował, jak sie okazało wyładował się akumulator całkowicie, pokazywał 3 Ampery, po naładowaniu go przez 12H pokazywał całe 5,5 Ampera. Zakupiłem nowiutki akumulator do samochodu i go dzis podłączyłem do prądu.
    Po włożeniu kluczyka do stacyjki, pojawią sie światła, cała elektryka na desce rozdzielczej działa, radio, klima itp.

    Probowałem odpalić samochód i tu pojawia się problem, samochód nie chce zapalić. Sciągnałem znajomego który podpiął się pod komputer i pokazało mu następujące błedy.

    Volvo XC90 2011r D5 - Samochód nie odpala

    Czy ktoś się juz spotkał z czymś podobnym, albo przypuszcza co to może być i czy da się to zrobić na miejscu czy potrzebna jest laweta i mechanik?
  • #2
    sznycel1992
    Level 11  
    Cześć, czy próbowaliście usunąć błędy? Być może to wina poprzedniego słabego akumulatora. Rozumiem, że na poprzednim akumulatorze który się rozładował też próbowałeś odpalić? Na stacji myślę, że odpowiednie paliwo zatankowałeś ????
  • #3
    wsk 125kacper
    Level 5  
    Witam jeśli się nie uporałeś z tym problemem to ja bym zaczął sprawdzić czy pompa paliwa z baku dostarcza je do filtra wiec odkręć wężyk zasilający niech ktoś włączy zapłon o zobaczysz czy się paliwo leje bo jest taka możliwość że pompę w baku albo chyciło w co wątpię lub się spaliła w trakcie albo jest już zużyta i nie potrafi wygenerować takiego ciśnienia żeby podać do pompy wtryskowej jeśli auto długo stało mogło zejść paliwo do baku a jak wtedy jeździłeś to wszystko działało bo miało paliwo i zasysała pompa wtryskowa lub zassało dość duży paproch i koniec ja tak miałem w hyundai tucson farba z baku się odkleja i zatyka smok i jest po jeździe.
    za wszy błędy sory .
    Pozdrawiam
  • #4
    damianer0
    Level 3  
    sznycel1992 wrote:
    Cześć, czy próbowaliście usunąć błędy? Być może to wina poprzedniego słabego akumulatora. Rozumiem, że na poprzednim akumulatorze który się rozładował też próbowałeś odpalić? Na stacji myślę, że odpowiednie paliwo zatankowałeś ????


    tak, błedy usunięte i ponownie auto podpięte było komputer co wykazało właśnie te błędy co na zdjęciu

    Dodano po 2 [minuty]:

    wsk 125kacper wrote:
    Witam jeśli się nie uporałeś z tym problemem to ja bym zaczął sprawdzić czy pompa paliwa z baku dostarcza je do filtra wiec odkręć wężyk zasilający niech ktoś włączy zapłon o zobaczysz czy się paliwo leje bo jest taka możliwość że pompę w baku albo chyciło w co wątpię lub się spaliła w trakcie albo jest już zużyta i nie potrafi wygenerować takiego ciśnienia żeby podać do pompy wtryskowej jeśli auto długo stało mogło zejść paliwo do baku a jak wtedy jeździłeś to wszystko działało bo miało paliwo i zasysała pompa wtryskowa lub zassało dość duży paproch i koniec ja tak miałem w hyundai tucson farba z baku się odkleja i zatyka smok i jest po jeździe.
    za wszy błędy sory .
    Pozdrawiam
    Jutro sprawdzę, a możliwe jest to że to któryś z wtrysków nie pracuje?
  • #5
    wsk 125kacper
    Level 5  
    Jeśli by któryś z wtrysków nie pracował to by zapalał ale strasznie kaleczył albo by się chociaż odezwał.
  • #6
    damianer0
    Level 3  
    damianer0 wrote:
    sznycel1992 wrote:
    Cześć, czy próbowaliście usunąć błędy? Być może to wina poprzedniego słabego akumulatora. Rozumiem, że na poprzednim akumulatorze który się rozładował też próbowałeś odpalić? Na stacji myślę, że odpowiednie paliwo zatankowałeś ????


    tak, błedy usunięte i ponownie auto podpięte było komputer co wykazało właśnie te błędy co na zdjęciu

    Dodano po 2 [minuty]:

    wsk 125kacper wrote:
    Witam jeśli się nie uporałeś z tym problemem to ja bym zaczął sprawdzić czy pompa paliwa z baku dostarcza je do filtra wiec odkręć wężyk zasilający niech ktoś włączy zapłon o zobaczysz czy się paliwo leje bo jest taka możliwość że pompę w baku albo chyciło w co wątpię lub się spaliła w trakcie albo jest już zużyta i nie potrafi wygenerować takiego ciśnienia żeby podać do pompy wtryskowej jeśli auto długo stało mogło zejść paliwo do baku a jak wtedy jeździłeś to wszystko działało bo miało paliwo i zasysała pompa wtryskowa lub zassało dość duży paproch i koniec ja tak miałem w hyundai tucson farba z baku się odkleja i zatyka smok i jest po jeździe.
    za wszy błędy sory .
    Pozdrawiam
    Jutro sprawdzę, a możliwe jest to że to któryś z wtrysków nie pracuje?


    Wtryski paliwo podaja. Filtr paliwa wymieniony i dalej nic. Jeszcze jakies rady?
  • #7
    sznycel1992
    Level 11  
    To nie będzie profesjonalne ale na plaka zagadał??
  • #8
    damianer0
    Level 3  
    sznycel1992 wrote:
    To nie będzie profesjonalne ale na plaka zagadał??


    Samostartem psikałem za filtrem powietrza i wtedy na chwile odpalał po czym gasł. Tak trzy razy robiłem i to samo.
  • #9
    v-moto
    Level 10  
    Udało się znależć przyczyne?
    Bo mam ten sam problem.