It is known that the cooling machine is widely used in the industry. In this paper, I will show you how to use STONE HMI LCD as the display to combine the temperature sensor with Arduino esp8266 cooler application; the communication between the temperature sensor and Arduino esp8266 is realized by single line communication, and the communication mode between esp8266 and stone intelligent display is serial communication.
The block diagram and principle of the whole application are as follows:
Tym razem funkcja chłodnicy jest podzielona na tryb automatyczny i tryb ręczny. W trybie automatycznym próg temperatury można ustawić na ekranie LCD STONE TFT. Aktualną temperaturę otoczenia możemy uzyskać poprzez czujnik DS18B20, a następnie porównać ją z ustawionym progiem temperatury. Gdy jest wyższa niż aktualny zakres temperatury otoczenia, esp8266 uruchamia silnik krokowy jako funkcję chłodzenia, a także możemy zatrzymać chłodzenie przyciskiem stop; W trybie ręcznym możemy użyć STONE TFT LCD bezpośrednio ustawiając prędkość obrotową i czasy obrotów silnika chłodzącego. Po zakończeniu ustawień kliknij przycisk Start. Podobnie możesz kliknąć przycisk zatrzymania, aby zatrzymać z wyprzedzeniem.
Zacznijmy od renderowania:
Jeśli chodzi o wybór urządzenia, aplikacja ta musi wykorzystywać czujnik temperatury do wykrywania zmian temperatury otoczenia. ESP8266 jest używany jako główny element sterujący, silnik krokowy i wskaźnik LED. Najważniejszy jest ekran TFT LCD STONE, który służy do komunikacji z MCU.
Lista urządzeń
1. DS18B20 * 1 ;
2. Moduł Esp8266 * 1;
3. Lampa LED * 3;
4. Silnik krokowy * 1;
5. Wyświetlacz STONE TFT LCD * 1.
Zasada komunikacji STONE TFT LCD
1. STONEe TFT LCD realizuje funkcję interfejsu przełączania przycisków;
2. STONE TFT LCD może automatycznie przejść do głównego interfejsu;
3. STONE TFT LCD realizuje funkcję ustawiania czasu;
4. STONE TFT LCD realizuje rozkład zmiennych danych;
5. STONE TFT LCD realizuje zmienną funkcję wejściową;
6. STONE TFT LCD realizuje funkcję wyboru paska menu;
Zasada sterowania Esp8266
1. Esp8266 do realizacji sterowania diodami LED;
2. Esp8266 realizuje odczyt i analizę danych DS18B20;
3. Esp8266 realizuje sterowanie prędkością i obrotami silnika krokowego.
Dodano po 6 [minuty]:
Oto krótki schemat projektu
Wprowadzenie do modułu
Czujnik temperatury
Czujnik temperatury, którego używam DS18B20, DS18B20 jest powszechnie używanym cyfrowym czujnikiem temperatury, jego wyjście jest sygnałem cyfrowym, o małych rozmiarach, niskim narzucie sprzętowym, silnej zdolności przeciwzakłóceniowej, wysokiej precyzji, rozwój ma pewne trudności.
Należy zauważyć, że aby korzystać z interfejsu czujnika temperatury DS18B20, należy zainstalować bibliotekę One Wire Library Dallas.
Stepper
ULN2003 to wyświetlacz Darlington o wysokim napięciu i wysokim prądzie. Może być bezpośrednio podłączony do obwodów TTL i CMOS pod napięciem roboczym 5 V. Może bezpośrednio przetwarzać dane, które wymagają standardowego bufora logicznego. Tutaj używamy pakietu DIP-16, 4-fazowego 5-przewodowego silnika krokowego 5V.
DOPROWADZIŁO
Jest to galopujący moduł wyświetlacza lampy z 8 diodami LED. Napięcie zewnętrzne wynosi 3-5,5 VDC, a odpowiednia dioda LED może świecić na niskim poziomie. Jest szczególnie odpowiedni do testów IO mikrokomputera jednoukładowego, aby zrealizować kontrolę wskaźnika świetlnego.
Esp8266 można uruchomić bezpośrednio z pamięci zewnętrznej, gdy jest wyposażony w aplikację i jest jedynym procesorem aplikacji w urządzeniu. Wbudowana pamięć podręczna może poprawić wydajność systemu i zmniejszyć wymagania dotyczące pamięci. Ponadto esp8266 ma potężny procesor wbudowany w chip i pojemność pamięci, co umożliwia integrację czujników i innych urządzeń specyficznych dla aplikacji za pośrednictwem portu GPIO, co pozwala na wykorzystanie minimalnych zasobów systemowych zajmowanych na wczesnym etapie rozwoju i eksploatacji.
STONE STVC101WT-01
10,1-calowy panel TFT o rozdzielczości 1024x600 klasy przemysłowej i 4-przewodowy ekran dotykowy oporowy;
jasność 300cd / m2, podświetlenie LED;
Kolor RGB to 65 K;
obszar widzenia wynosi 222,7 mm * 125,3 mm;
kąt widzenia 70/70/50/60;
żywotność wynosi 20000 godzin. 32-bitowy procesor cortex-m4 200 Hz;
Kontroler CPLD epm240 TFT-LCD;
128 MB (lub 1 GB) pamięci flash;
Pobieranie z portu USB (dysku U);
oprogramowanie zestawu narzędzi do projektowania GUI, proste i wydajne instrukcje hex.
Podstawowe funkcje
Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego / wyświetlanie obrazu / wyświetlanie tekstu / wyświetlanie krzywej / odczyt i zapis danych / odtwarzanie wideo i audio. Nadaje się do różnych gałęzi przemysłu.
Interfejs UART to RS232 / RS485 / TTL;
napięcie wynosi 6 v-35 v;
pobór mocy wynosi 3,0 w;
temperatura pracy - 20 ℃ / + 70 ℃;
wilgotność powietrza wynosi 60 ℃ 90%.
Moduł STVC101WT-01 komunikuje się z MCU poprzez port szeregowy, który jest potrzebny w tym projekcie. Musimy tylko dodać zaprojektowany obraz interfejsu użytkownika za pośrednictwem górnego komputera za pomocą opcji paska menu do przycisków, pól tekstowych, obrazów tła i logiki strony, a następnie wygenerować plik konfiguracyjny, a na koniec pobrać go na ekran wyświetlacza, aby uruchomić.

Dodano po 18 [minuty]:
The manual can be downloaded through the official website:
https://www.stoneitech.com/support/download
In addition to the data manual, there are user manuals, common development tools, drivers, some simple routine demos, video tutorials, and some for testing projects.
Design and production
ESP8266
To complete the code development of esp32, Arduino is used to developing and compile. First, you need to install the environment and enter the Arduino official website:
https://www.arduino.cc/en/Main/Software. download the version for your own platform.
Po instalacji zbudujemy nowy projekt. Tutaj napiszemy kod logiczny, a następnie sformułujemy protokół portu szeregowego z kamiennym wyświetlaczem TFT LCD, głównie do odbioru BUF.
NARZĘDZIE 2019
Pobierz narzędzia
Aby opracować nasz kamienny wyświetlacz TFT LCD, musimy użyć narzędzia programistycznego 2019 na PC. Wszystkie operacje są wykonywane na tym oprogramowaniu PC, które należy pobrać z oficjalnej strony internetowej:
https://www.stoneitech.com/support/download
Po pobraniu można go umieścić w dowolnym miejscu na dysku twardym. Po dekompresji można go używać bezpośrednio bez instalacji.
Nowy projekt
Kliknij dwukrotnie TOOL 2019.exe. Aby ukończyć ten projekt, należy utworzyć nowy projekt.
Kliknij Plik -> nowy, następnie w wyskakującym oknie nowego projektu wybierz model mojego ekranu jako STV, rozmiar 1024 * 600, ustaw nazwę projektu jako kamień, a na koniec wybierz ścieżkę zapisu projektu, a następnie kliknij OK. Następnie przejdzie do interfejsu Blue, który jest domyślnym obrazem tła nowego projektu.
Dodaj zdjęcia
Po zakończeniu nowego projektu konieczne jest dodanie do projektu wykonanych wcześniej zdjęć. Rozmiar obrazu tła musi być zgodny z rzeczywistym rozmiarem ekranu, czyli 1024 * 600.
Kliknij prawym przyciskiem myszy plik obrazu i dodaj obrazy nr 11 wymagane przez projekt do projektu w wyskakującym okienku wyboru.
Ustawienie interfejsu
RTC
Ze względu na konieczność wyświetlania czasu musimy dodać tutaj sterowanie RTC. Ekran posiada funkcję pomiaru czasu RTC, której można użyć do wyświetlenia czasu lokalnego. MCU może zapisać początkowy czas, a następnie można niezależnie ustawić czas na ekranie kamiennym.
W pierwszym kroku wybierz ustawienie zegara sterującego RTC jako przycisk, aby ustawić początkowy czas testu; w drugim kroku dodaj wyświetlacz czasu i umieść go w prawym górnym rogu.
Przy ustawianiu zegara efekt przycisku wykorzystuje obraz 2, który wymaga klawiatury, więc zestaw klawiatury jest ustawiony na ósmy obraz, a następnie ósma klawiatura jest ustawiona.
Wybierz obszar klawiatury. Ten obszar to obszar klawiatury, który pojawia się po kliknięciu przycisku ustawiania czasu. Inne niewybrane obszary nie są widoczne.
Podczas dostosowywania klawiatury weź numer 1 jako przykład i określ wartość kluczową w wyskakującym polu klawiatury i wybierz stronę 10, aby uzyskać efekt przycisku.
Powyższe kończy produkcję ustawień czasu RTC.
Menu podręczne
W trybie ręcznym konieczne jest ustawienie prędkości silnika na trzech biegach: wysokim, średnim i niskim. Oto wyskakujące menu. Poniżej przedstawiono proces produkcji.
Kliknij narzędzie obrazu, wybierz trzy małe ikony pod generatorem plików ikon, a następnie kliknij generuj plik ikony. Wreszcie plik ICO pojawi się pod plikiem ikony.
Po zakończeniu tworzenia pliku ICO otwórz obrazek nr 6. kliknij Konfiguracja dotykowa-> Menu podręczne.
W trzecim kroku należy wybrać obszar „puszki”, który jest efektem rzeczywistej operacji. Następnie należy skalibrować wartość każdej ikony na stronie 7. Istnieje zgodność jeden do jednego między wartością klucza a obrazem, a wartość 1 odpowiada Ikonie nr 1.
Następnie dodaj ikonę zmiennej do pierwotnej lokalizacji. Zwróć uwagę, że adres przechowywania ikony powinien być zgodny z adresem wyskakującej kontrolki. Wartość początkowa jest ustawiona na 1, co ma wyświetlać ikonę nr 1. Biblioteka ikon korzysta z wygenerowanego przed chwilą pliku 1.ico i ustawia górne i dolne limity.
Na tym kończy się ustawianie wyskakującego menu.
Kliknij konfigurację ekranu i zmień numer w polu strony rozruchowej na 0, co odpowiada obrazowi nr 0. W ten sposób obraz nr 0 będzie wyświetlany jako pierwszy za każdym razem, gdy urządzenie zostanie włączone.
Po ustawieniu czasu zakończenia przejdziesz do interfejsu wyboru trybu, w którym możesz dodać sterowanie dwoma przyciskami, kliknąć ikonę przycisku, aby dodać, a następnie ustawić efekt przycisku na interfejsie 4, przełączanie stron w trybie inteligentnym na odpowiedni interfejs 5 i ręczne Tryb do interfejsu 6.
W ten sposób powstaje cały projekt kamienny.
Code
if(dataflag == true)
{
if(datalen == 13)
{
memset(RecievedTemp, 0 , 13);
for(cout_i = 0; cout_i < 13; cout_i ++)
{
RecievedTemp[cout_i] = Serial.read();
}
Serial.write(RecievedTemp, 13);
memset(RecievedTemp, 0 , 13);
dataflag = false;
}
}
else if(datalen == 9)
{
memset(RecievedTemp, 0 , 9);
for(cout_i = 0; cout_i < 9; cout_i ++)
{
RecievedTemp[cout_i] = Serial.read();
}
Serial.write(RecievedTemp, 9);
switch(RecievedTemp[5])
{
case 0x39://temp
if(HeadStepper.isRunning() == true)
{
HeadStepper.stop();
}
StepperStart = false;
// TempStartStop = true;
Temperatue = RecievedTemp[8];
break;
case 0x2B://temp start
TempStartStop = true;
StepperStart = false;
// HeadStepper_Setting_Run(speed_str[0], 5);
break;
case 0x2A://temp stop
if(HeadStepper.isRunning() == true)
{
HeadStepper.stop();
}
TempStartStop = false;
StepperStart = false;
// terstop = true;
Przywiązany

The block diagram and principle of the whole application are as follows:

Tym razem funkcja chłodnicy jest podzielona na tryb automatyczny i tryb ręczny. W trybie automatycznym próg temperatury można ustawić na ekranie LCD STONE TFT. Aktualną temperaturę otoczenia możemy uzyskać poprzez czujnik DS18B20, a następnie porównać ją z ustawionym progiem temperatury. Gdy jest wyższa niż aktualny zakres temperatury otoczenia, esp8266 uruchamia silnik krokowy jako funkcję chłodzenia, a także możemy zatrzymać chłodzenie przyciskiem stop; W trybie ręcznym możemy użyć STONE TFT LCD bezpośrednio ustawiając prędkość obrotową i czasy obrotów silnika chłodzącego. Po zakończeniu ustawień kliknij przycisk Start. Podobnie możesz kliknąć przycisk zatrzymania, aby zatrzymać z wyprzedzeniem.
Zacznijmy od renderowania:

Jeśli chodzi o wybór urządzenia, aplikacja ta musi wykorzystywać czujnik temperatury do wykrywania zmian temperatury otoczenia. ESP8266 jest używany jako główny element sterujący, silnik krokowy i wskaźnik LED. Najważniejszy jest ekran TFT LCD STONE, który służy do komunikacji z MCU.
Lista urządzeń
1. DS18B20 * 1 ;
2. Moduł Esp8266 * 1;
3. Lampa LED * 3;
4. Silnik krokowy * 1;
5. Wyświetlacz STONE TFT LCD * 1.
Zasada komunikacji STONE TFT LCD
1. STONEe TFT LCD realizuje funkcję interfejsu przełączania przycisków;
2. STONE TFT LCD może automatycznie przejść do głównego interfejsu;
3. STONE TFT LCD realizuje funkcję ustawiania czasu;
4. STONE TFT LCD realizuje rozkład zmiennych danych;
5. STONE TFT LCD realizuje zmienną funkcję wejściową;
6. STONE TFT LCD realizuje funkcję wyboru paska menu;
Zasada sterowania Esp8266
1. Esp8266 do realizacji sterowania diodami LED;
2. Esp8266 realizuje odczyt i analizę danych DS18B20;
3. Esp8266 realizuje sterowanie prędkością i obrotami silnika krokowego.
Dodano po 6 [minuty]:
Oto krótki schemat projektu
Wprowadzenie do modułu
Czujnik temperatury

Czujnik temperatury, którego używam DS18B20, DS18B20 jest powszechnie używanym cyfrowym czujnikiem temperatury, jego wyjście jest sygnałem cyfrowym, o małych rozmiarach, niskim narzucie sprzętowym, silnej zdolności przeciwzakłóceniowej, wysokiej precyzji, rozwój ma pewne trudności.

Należy zauważyć, że aby korzystać z interfejsu czujnika temperatury DS18B20, należy zainstalować bibliotekę One Wire Library Dallas.
Stepper
ULN2003 to wyświetlacz Darlington o wysokim napięciu i wysokim prądzie. Może być bezpośrednio podłączony do obwodów TTL i CMOS pod napięciem roboczym 5 V. Może bezpośrednio przetwarzać dane, które wymagają standardowego bufora logicznego. Tutaj używamy pakietu DIP-16, 4-fazowego 5-przewodowego silnika krokowego 5V.

DOPROWADZIŁO
Jest to galopujący moduł wyświetlacza lampy z 8 diodami LED. Napięcie zewnętrzne wynosi 3-5,5 VDC, a odpowiednia dioda LED może świecić na niskim poziomie. Jest szczególnie odpowiedni do testów IO mikrokomputera jednoukładowego, aby zrealizować kontrolę wskaźnika świetlnego.

Esp8266 można uruchomić bezpośrednio z pamięci zewnętrznej, gdy jest wyposażony w aplikację i jest jedynym procesorem aplikacji w urządzeniu. Wbudowana pamięć podręczna może poprawić wydajność systemu i zmniejszyć wymagania dotyczące pamięci. Ponadto esp8266 ma potężny procesor wbudowany w chip i pojemność pamięci, co umożliwia integrację czujników i innych urządzeń specyficznych dla aplikacji za pośrednictwem portu GPIO, co pozwala na wykorzystanie minimalnych zasobów systemowych zajmowanych na wczesnym etapie rozwoju i eksploatacji.

STONE STVC101WT-01
10,1-calowy panel TFT o rozdzielczości 1024x600 klasy przemysłowej i 4-przewodowy ekran dotykowy oporowy;
jasność 300cd / m2, podświetlenie LED;
Kolor RGB to 65 K;
obszar widzenia wynosi 222,7 mm * 125,3 mm;
kąt widzenia 70/70/50/60;
żywotność wynosi 20000 godzin. 32-bitowy procesor cortex-m4 200 Hz;
Kontroler CPLD epm240 TFT-LCD;
128 MB (lub 1 GB) pamięci flash;
Pobieranie z portu USB (dysku U);
oprogramowanie zestawu narzędzi do projektowania GUI, proste i wydajne instrukcje hex.
Podstawowe funkcje
Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego / wyświetlanie obrazu / wyświetlanie tekstu / wyświetlanie krzywej / odczyt i zapis danych / odtwarzanie wideo i audio. Nadaje się do różnych gałęzi przemysłu.
Interfejs UART to RS232 / RS485 / TTL;
napięcie wynosi 6 v-35 v;
pobór mocy wynosi 3,0 w;
temperatura pracy - 20 ℃ / + 70 ℃;
wilgotność powietrza wynosi 60 ℃ 90%.
Moduł STVC101WT-01 komunikuje się z MCU poprzez port szeregowy, który jest potrzebny w tym projekcie. Musimy tylko dodać zaprojektowany obraz interfejsu użytkownika za pośrednictwem górnego komputera za pomocą opcji paska menu do przycisków, pól tekstowych, obrazów tła i logiki strony, a następnie wygenerować plik konfiguracyjny, a na koniec pobrać go na ekran wyświetlacza, aby uruchomić.

Dodano po 18 [minuty]:
The manual can be downloaded through the official website:
https://www.stoneitech.com/support/download
In addition to the data manual, there are user manuals, common development tools, drivers, some simple routine demos, video tutorials, and some for testing projects.
Design and production
ESP8266
To complete the code development of esp32, Arduino is used to developing and compile. First, you need to install the environment and enter the Arduino official website:
https://www.arduino.cc/en/Main/Software. download the version for your own platform.

Po instalacji zbudujemy nowy projekt. Tutaj napiszemy kod logiczny, a następnie sformułujemy protokół portu szeregowego z kamiennym wyświetlaczem TFT LCD, głównie do odbioru BUF.

NARZĘDZIE 2019
Pobierz narzędzia
Aby opracować nasz kamienny wyświetlacz TFT LCD, musimy użyć narzędzia programistycznego 2019 na PC. Wszystkie operacje są wykonywane na tym oprogramowaniu PC, które należy pobrać z oficjalnej strony internetowej:
https://www.stoneitech.com/support/download
Po pobraniu można go umieścić w dowolnym miejscu na dysku twardym. Po dekompresji można go używać bezpośrednio bez instalacji.
Nowy projekt
Kliknij dwukrotnie TOOL 2019.exe. Aby ukończyć ten projekt, należy utworzyć nowy projekt.


Kliknij Plik -> nowy, następnie w wyskakującym oknie nowego projektu wybierz model mojego ekranu jako STV, rozmiar 1024 * 600, ustaw nazwę projektu jako kamień, a na koniec wybierz ścieżkę zapisu projektu, a następnie kliknij OK. Następnie przejdzie do interfejsu Blue, który jest domyślnym obrazem tła nowego projektu.
Dodaj zdjęcia
Po zakończeniu nowego projektu konieczne jest dodanie do projektu wykonanych wcześniej zdjęć. Rozmiar obrazu tła musi być zgodny z rzeczywistym rozmiarem ekranu, czyli 1024 * 600.

Kliknij prawym przyciskiem myszy plik obrazu i dodaj obrazy nr 11 wymagane przez projekt do projektu w wyskakującym okienku wyboru.
Ustawienie interfejsu
RTC
Ze względu na konieczność wyświetlania czasu musimy dodać tutaj sterowanie RTC. Ekran posiada funkcję pomiaru czasu RTC, której można użyć do wyświetlenia czasu lokalnego. MCU może zapisać początkowy czas, a następnie można niezależnie ustawić czas na ekranie kamiennym.

W pierwszym kroku wybierz ustawienie zegara sterującego RTC jako przycisk, aby ustawić początkowy czas testu; w drugim kroku dodaj wyświetlacz czasu i umieść go w prawym górnym rogu.

Przy ustawianiu zegara efekt przycisku wykorzystuje obraz 2, który wymaga klawiatury, więc zestaw klawiatury jest ustawiony na ósmy obraz, a następnie ósma klawiatura jest ustawiona.

Wybierz obszar klawiatury. Ten obszar to obszar klawiatury, który pojawia się po kliknięciu przycisku ustawiania czasu. Inne niewybrane obszary nie są widoczne.

Podczas dostosowywania klawiatury weź numer 1 jako przykład i określ wartość kluczową w wyskakującym polu klawiatury i wybierz stronę 10, aby uzyskać efekt przycisku.
Powyższe kończy produkcję ustawień czasu RTC.
Menu podręczne
W trybie ręcznym konieczne jest ustawienie prędkości silnika na trzech biegach: wysokim, średnim i niskim. Oto wyskakujące menu. Poniżej przedstawiono proces produkcji.

Kliknij narzędzie obrazu, wybierz trzy małe ikony pod generatorem plików ikon, a następnie kliknij generuj plik ikony. Wreszcie plik ICO pojawi się pod plikiem ikony.
Po zakończeniu tworzenia pliku ICO otwórz obrazek nr 6. kliknij Konfiguracja dotykowa-> Menu podręczne.

W trzecim kroku należy wybrać obszar „puszki”, który jest efektem rzeczywistej operacji. Następnie należy skalibrować wartość każdej ikony na stronie 7. Istnieje zgodność jeden do jednego między wartością klucza a obrazem, a wartość 1 odpowiada Ikonie nr 1.


Następnie dodaj ikonę zmiennej do pierwotnej lokalizacji. Zwróć uwagę, że adres przechowywania ikony powinien być zgodny z adresem wyskakującej kontrolki. Wartość początkowa jest ustawiona na 1, co ma wyświetlać ikonę nr 1. Biblioteka ikon korzysta z wygenerowanego przed chwilą pliku 1.ico i ustawia górne i dolne limity.
Na tym kończy się ustawianie wyskakującego menu.

Kliknij konfigurację ekranu i zmień numer w polu strony rozruchowej na 0, co odpowiada obrazowi nr 0. W ten sposób obraz nr 0 będzie wyświetlany jako pierwszy za każdym razem, gdy urządzenie zostanie włączone.

Po ustawieniu czasu zakończenia przejdziesz do interfejsu wyboru trybu, w którym możesz dodać sterowanie dwoma przyciskami, kliknąć ikonę przycisku, aby dodać, a następnie ustawić efekt przycisku na interfejsie 4, przełączanie stron w trybie inteligentnym na odpowiedni interfejs 5 i ręczne Tryb do interfejsu 6.

W ten sposób powstaje cały projekt kamienny.
Code
if(dataflag == true)
{
if(datalen == 13)
{
memset(RecievedTemp, 0 , 13);
for(cout_i = 0; cout_i < 13; cout_i ++)
{
RecievedTemp[cout_i] = Serial.read();
}
Serial.write(RecievedTemp, 13);
memset(RecievedTemp, 0 , 13);
dataflag = false;
}
}
else if(datalen == 9)
{
memset(RecievedTemp, 0 , 9);
for(cout_i = 0; cout_i < 9; cout_i ++)
{
RecievedTemp[cout_i] = Serial.read();
}
Serial.write(RecievedTemp, 9);
switch(RecievedTemp[5])
{
case 0x39://temp
if(HeadStepper.isRunning() == true)
{
HeadStepper.stop();
}
StepperStart = false;
// TempStartStop = true;
Temperatue = RecievedTemp[8];
break;
case 0x2B://temp start
TempStartStop = true;
StepperStart = false;
// HeadStepper_Setting_Run(speed_str[0], 5);
break;
case 0x2A://temp stop
if(HeadStepper.isRunning() == true)
{
HeadStepper.stop();
}
TempStartStop = false;
StepperStart = false;
// terstop = true;
Przywiązany






