Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wolno ładujący się podgląd monitoringu poprzez chmurę.

JakaSh 16 Apr 2021 11:14 402 10
  • #1
    JakaSh
    Level 5  
    Witam, mam problem z podglądem kamer poprzez aplikacje XMEye.

    Dawno temu, miałem podane przez firmę zakładającą mi monitoring dane do zalogowania się do aplikacji. Z czasem przestały one działać, więc połączyłem się z podlgądem poprzez Serial No. rejeatratora. Wszystko działa dobrze, natomiast zauważyłem wyraźny spadek szybkości działania podglądu, kamery potrafią się buforować po 90 sekund, przy wcześniejszych 4-5 sekundach.

    To jest moje pytanie, co mogę zrobić by przyspieszyć choć troszkę te buforowanie i łączenie się z monitoringiem?

    Dane:
    Rejestrator: Rejestrator Evos EV-8604-AHDM
    Router: Tenda
    Kamery: niestety nie znam modelu.
  • #2
    krakarak
    Level 41  
    Sprawdzić z jaką prędkością router pracuje z internetem oraz czy nie gubi pakietów...
    Kamerki są podłączone do niego po LAN czy WIFI?
  • #3
    JakaSh
    Level 5  
    Kamery połączone są za pomocą LAN. Ta szybkość zależy od bliskości. W samym budynku wszystko buforuje się praktycznie od razu, 30km od domu trzeba poczekać aż 1.5 minuty. Wcześniej tego problemu nie było, natomiast łączyło się poprzez xmeye przez jakiś dziwny adres sieci 31.155 itp. gdzie nigdzie w lokalnej sieci takiego adeesu nie ma.
  • #4
    krakarak
    Level 41  
    Router Tenda pracuje w sieci GSM? Jaki to model?
  • #5
    JakaSh
    Level 5  
    Tenda pracuje poprzez połączenie LAN z internetem radiowym. Model to Tenda D301
  • #6
    krakarak
    Level 41  
    JakaSh wrote:
    Tenda pracuje poprzez połączenie LAN z internetem radiowym

    Czyli jakim, bo nie łapię... Jest połączony z routerem GSM czy innym, jakie pasmo, anteny? Na czym odbierasz obraz z kamer przez te chińskie oprogramowanie/serwery?
  • #7
    JakaSh
    Level 5  
    Internet jest od dostawcy INM, jest to internet radiowy. Od anteny jest poprowadzony przewód, którt podłączony jest do adaptera w gniazdku, z którego wychodzi drugi kabel LAN idący do routera.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Obraz odbieram na telefonie, poprzez aplikację XMEye.
  • #8
    krakarak
    Level 41  
    Należałoby się zwrócić do owego dostawcy INM i przedstawić mu problem. Powinien sprawdzić szybkość łącza, liczbę utraconych pakietów, błędów oraz fizyczny stan samej anteny i całej jego infrastruktury aż do routera.
  • #9
    JakaSh
    Level 5  
    Tak zrobiliśmy. Wszystko jest w porządku. Interesuje mnie sam fakt łączenia się urządzenia przez xmeye na adresie 31.155. dalszych oktetów nie pamiętam. Przestał dzialać podgląd po prawie 5 latach i przerzuciliśmy się na logowanie przez numer seryjny rejestratora do chmury. Czy adresy DNS mają tu znaczenie?
  • #10
    badboy84
    Level 42  
    Sprawdź fizyczny adres routera, może była awaria albo modernizacja sieci przez co zmienił się adres IP.
  • #11
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @JakaSh
    A ta chmura gdzie się znajduje?
    Sygnał idzie pewnie przez pół świata, może gdzieś indziej jest awaria albo coś robią.

    Jak to sprawdzasz na fonie, to nie masz czasem lejka na internet, albo inaczej ograniczonej prędkości LTE?