Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat elektryczny Peugeot 206 1,4 8v benzyna 2004r. Sagem 2000

tom3k1921 16 Apr 2021 13:18 1317 5
Testo
  • #1
    tom3k1921
    Level 10  
    Witam, mam problem z samochodem, otóż po zakodowaniu kluczyka samochód normalnie pali. Ale jak postoi kilka minut zgaszony to komputer gubi kluczyk. Dodatkowo pojawił się problem braku komunikacji z ECU. Chciałbym posprawdzać przejścia na kostkach ECU - BSI -BSM. Czy ma ktoś może schemat elektryczny do tego modelu? ECU Sagem jak w tytule. Ogromna prośba:)
  • Testo
  • Testo
  • Helpful post
    #3
    grala1
    VAG group specialist
    Zobacz czy pasują.
    Komunikacja pomiędzy kalkulatorem silnika a BSI idzie przez pompę ABS.
  • #4
    tom3k1921
    Level 10  
    Sprawdziłem wiązkę kilka razy i niestety wszystko jest ok. Samochód dodatkowo przestał wskazywać temperaturę, obroty i prędkość, ponadto wbił się tryb Eco mode.
    W akcie desperacji zamówiłem cały zestaw startowy od Peugeota 206 1,4 hatchback (mój SW) 2002r, ECU też sagem. Samochód pali, kluczyk działa, działa obrotomierz i temperatura, komputer łączy się z ECU. Niestety zegary nadal nie pokazują prędkości pojazdu. Pali się kontrolka trakcji, kontrolka stop i hamulca ręcznego (płyny, oleje wszystko uzupełnione).
    1. Czy brak prędkości i powyższe kontrolki mogą być spowodowane tym, że zestaw startowy jest od wersji z ABS a mój jest bez ABSu?
    2. Czy dane o prędkości w aucie z ABS i bez ABS są pobierane z innego miejsca? Czujnik prędkości podkładałem i nic to nie dało (błąd 12 stała usterka zdalna-informacja o prędkości pojazdu odebrano nieprawidłową wartość).
    Samochód nie posiada ABSu, więc pojawił się jeszcze błąd 54 brak komunikacji z jednostką ECU układu ABS lub ESP(trwała usterka).
    Czy ma ktoś może jakiś pomysł? Z góry dzięki:)
  • Helpful post
    #5
    grala1
    VAG group specialist
    1. Tak
    2. Tak
    Trzeba zmienić konfigurację w sterownikach by pasowała do auta.
    W aucie z ABS nie ma czujnika w skrzyni a prędkość pobierana jest ze sterownika ABS, zazwyczaj z czujnika przedniego lewego koła.
  • #6
    tom3k1921
    Level 10  
    Witam, ponownie:)
    Z autem jest nieznaczny postęp, udało mi się zakodować wszystkie układy w nowym BSI na wartości ze starego. Dezaktywacja TC i ABS naprawiła prędkościomierz i przebieg. Pojawiły się natomiast nowe problemy:
    1. Nie działa otwieranie tylnej szyby (otwieranie całej klapy działa). Z komputera PDL i Lexii jest to samo. Po włożeniu starego zestawu otwieranie szyby i klapy działa z programów. Nie ma żadnego błędu.
    2. Nie działa klimatyzacja (nie wiem czy od teraz czy od zeszłego roku). Zapala się lampka przy włączniku, ale kompresor nie startuje (na krótko działa). Bezpośrednio z modułem klimatyzacji nie da się połączyć, błąd ciśnienia odczytuję w BSI.
    Błąd z Lexi: "Błąd stały odległy. Informacja o ciśnieniu w klimatyzacji. Wartość otrzymana jest nieprawidłowa."
    PDL "64 Informacje o ciśnieniu w układzie klimatyzacji odebrano nieprawidłową wartość (Trwała usterka)"
    Nowy czujnik ciśnienia był podpinany do wtyczki (bez montażu), ale błąd wraca od razu po odpaleniu auta(nie klimatyzacji). Zauważyłem natomiast, że nie startuje wentylator. Załącza się dopiero jak temperatura silnika jest wysoka, ale jest to chyba drugi bieg... Klimatyzacja nabita wczoraj, więc ilość gazu odpowiednia.
    Kolejny raz proszę o pomoc :)

    Dodano po 14 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że klimatyzacja jest manualna. W pomiarach w Lexii przy parametrze "temperatura powietrza na zewnątrz jest informacja: "wartość niewłaściwa", ale nie wiem czy to może mieć wpływ na uruchomienie klimy.