Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego II - W czasie deszczu ginie adblue.

lukaszpuma 16 Apr 2021 21:35 240 6
  • #1
    lukaszpuma
    Level 10  
    Witam mam problem z adblue, tachografem i połączeniem edc-fr. Masa na silniku sprawdzona, tak samo plus błędy które wyskakują to niestety posiadam tylko delphi.
    Może ktoś coś podpowie gdzie szukać przyczyny? Dodam ze czasem po uruchomieniu wskoczy na 1300 obrotow i nie można dodać gazu.



    Mercedes Atego II - W czasie deszczu ginie adblue. Mercedes Atego II - W czasie deszczu ginie adblue. Mercedes Atego II - W czasie deszczu ginie adblue.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    lukaszpuma wrote:
    czasem po uruchomieniu wskoczy na 1300 obrotow i nie można dodać gazu.
    To jest właśnie objaw braku połączenia FR z MR. Praca awaryjna.
  • #3
    lukaszpuma
    Level 10  
    Tak zgadza sie tylko gdzie szukać przyczyny? EDC dać do sprawdzenia?
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    To ostatnia rzecz do zrobienia. Jak dla mnie to na razie wszystko wskazuje na uszkodzenie wiązki ramy. Tej, która idzie z kabiny po ramie na silnik. CAN niesprawny, przewód „15” uszkodzony, kłopot z tachografem, kłopot z SCR (czujnik NOx)
    Błąd „Usterka MR” wynika raczej z braku komunikacji (np. brak zasilania). Zacząłbym od kontroli wiązki - zwłaszcza na wspornikach.
  • #5
    lukaszpuma
    Level 10  
    Gerri wrote:
    To ostatnia rzecz do zrobienia. Jak dla mnie to na razie wszystko wskazuje na uszkodzenie wiązki ramy. Tej, która idzie z kabiny po ramie na silnik. CAN niesprawny, przewód „15” uszkodzony, kłopot z tachografem, kłopot z SCR (czujnik NOx)
    Błąd „Usterka MR” wynika raczej z braku komunikacji (np. brak zasilania). Zacząłbym od kontroli wiązki - zwłaszcza na wspornikach.

    Wspornikiem między rama a kabina? Może kupić cała wiązkę nowa? Nie jestem mechanikiem a u mnie w okolicy nie wiem czy ktoś sobie poradzi z tym. Ale zrobię tak jak piszesz wyciągam cała wiązkę i sprawdzę. Dzięki za pomoc.
  • Helpful post
    #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie trzeba wyciągać wiązki. To prze...ana robota. Wsporników tam jest parę - nie tylko jeden. Natnij delikatnie peszel, zobacz czy w wiązce nie stoi woda.
  • #7
    lukaszpuma
    Level 10  
    Gerri wrote:
    Nie trzeba wyciągać wiązki. To prze...ana robota. Wsporników tam jest parę - nie tylko jeden. Natnij delikatnie peszel, zobacz czy w wiązce nie stoi woda.

    Tak zrobię🙂 szkoda że nie urzędujesz w Polsce bo bym z chęcią przyprowadził Ci do naprawy.