Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G X16SZR - Wyciek płynu chłodniczego. Co to za czujnik?

Charlie_six 21 Apr 2021 21:37 3609 75
    Charlie_six
    Level 9  
    Witam,

Mam Astre G Kombi rocznik 2000, silnik X16SZR. Ostatnio doświadczyłem problemów z ubywającym płynem chłodnicznym. Nie znam się bardzo na autach jeszcze, to moje pierwsze, ale ja zawsze się szybko uczę. Więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą, że to tam się pali ten płyn. Zauważyłem, że cieknie gdzieś z okolicy koła pasowego. Na gorącym silniku, to aż tak mocno się lało. Pomyślałem, że pompa wody, bo ona tam wyżej jest więc może z niej cieknie i spływa w dół. Dzisiaj to rozebrałem i po zdjęciu wszystkich osłon, uruchomiłem silnik i okazało się że pompa nie cieknie. Za to cieknie spod jakby... wygląda to jak jakiś czujnik wkręcony w silnik (kable od niego odchodzą) jest właśnie niedaleko koła pasowego. Zastanawia mnie co to za czujnik i jak go uszczelnić. Na silikon jakoś? Nagrałem film. Jakby ktoś mógł spojrzeć proszę.
    Również zauważyłem, że pasek rozrządu tak jakby... no nie wygląda na mocno napięty. Na moje oko nieładnie pracuje. Jednak ja się nie znam więc proszę o radę. Wszystko widać tam na filmie. Proszę o radę. Dziękuję wam bardzo.

Tutaj link do filmiku

https://drive.google.com/file/d/1Qs2XoEnRfQnWoDYk9176daByBU6q0D-T/view?usp=sharing
  • Helpful post
    tzok
    Moderator of Cars
    Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
  • Helpful post
    bubu1769
    Level 42  
    Czujnik trzeba wykręcić i zobaczyć jak wygląda jego uszczelniacz, możliwe że wystarczy go wyczyścić i dobrze dokręcić ewentualnie wymienić cały czujnik, nie jest on drogi.
    Nie muszę chyba wspominać że po wykręceniu czujnika zacznie lecieć płyn chłodniczy i trzeba coś podstawić.