Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana licznika tauron a taryfa

galica01 23 Apr 2021 13:17 1272 10
  • #1
    galica01
    Level 15  
    Wymienili mi dziś licznik bo założyłem fotowoltikę i co mnie zdziwiło mając taryfę G11 obecny licznik pokazuje C11 czy u was tez tak jest?

    Licznik Otus3
  • #2
    rafbid
    Level 33  
    Mam taryfę G11 i licznik wyświetla G11. Energa.
  • #3
    rokbok
    Level 32  
    galica01 wrote:
    obecny licznik pokazuje C11


    Taryfa C11 jest dla firm, jest ona inaczej rozliczana, jeżeli w tej taryfie będą Ci liczyć, a nie jesteś firmą to będziesz miał drożej, sprawdź na umowie jaką taryfę masz i ewentualnie spytaj na infolini co jest grane.
  • #4
    galica01
    Level 15  
    Tak wiem jak to wygląda i to mnie tez skłoniło do napisania tego postu.
    Zadzwoniłem do tego kto wymieniał mi liczniki zapytałem go dlaczego jest taryfa C 11 to mi powiedział co to za różnica czy jedna kreska w tą czy w tą masakra.
    Wkurzony zadzwoniłem do tauron to mi powiedzieli że mam G11 pytam dlaczego na liczniku jest C11 to kobieta powiedziała że zrobi zgłoszenie i to zweryfikują.
    Zanim się tego dowiedziałem to przełączali mnie kilka razy a cała rozmowa to 30min hmm......
  • #5
    theo33
    Level 27  
    Spotkałem się też z taką sytuacją, na liczniku taryfa C a w aplikacji G i przy rozliczeniach jest prawidłowo, też G, w tauronie jest aplikacja elicznik i po zarejestrowaniu masz dostęp i do umowy jak i też wyświetla się taryfa i to jest ważne, ale aneks też chyba otrzymałeś a jak nie to niebawem otrzymasz
  • #6
    zbich70
    Level 43  
    galica01 wrote:
    powiedzieli że mam G11 pytam dlaczego na liczniku jest C11 to kobieta powiedziała że zrobi zgłoszenie i to zweryfikują.
    Generalnie nie ma znaczenia jaka taryfa wyświetla się na liczniku, bo zarówno w G11 jak i w C11 licznik tak samo nalicza kWh. Różnica jest dopiero w billingu, a skoro w umowie jest G11, to według tej taryfy jesteś rozliczany.
    Skoro na infolinii przyjęto zgłoszenie, to OK, poprawią, ale to tylko "kosmetyka".
  • #7
    galica01
    Level 15  
    Dzięki panowie za rozjaśnienie sprawy
    Próbowałem założyć konto w tauronie elicznik ale jeszcze nie mogę bo chyba nie został jeszcze zarejestrowany

    Mam takie obawy że jak jest zdalny odczyt to może iść na tej taryfie która jest na liczniku bo jak wiadomo teraz wszystko komputery robią i komputer wystawi fakturę na C11. Nie wiem jak to u nich działa czy tam ludzie coś jeszcze robią :D
  • #9
    sq9fmc
    Level 28  
    To sytuacja świadcząca o możliwości majstrowania przez operatora w liczniku bez możliwości weryfikacji przez użytkownika. Kto więc zagwarantuje innym, że OSD nie miesza taryfami w liczniku kiedy mu się zachce?
    Sytuacja mocno nieklarowna i do tego często spotykana. Czy gdzieś w rejestrze licznika można podglądnąć ostatnią datę zmian?
  • #10
    Kons18
    Level 12  
    Miałem dokładnie taką samą sytuację. Licznik wymieniony 20.04 na dwukierunkowy OTUS 3 i szybki telefon do Tauronu. Pani przyjęła zgłoszenie i powiedziała że mają 14 dni na zmianę. Póki co na liczniku dalej widnieje C11. Aneksu do umowy jeszcze nie dostałem.
  • #11
    Cytro12
    Level 26  
    galica01 wrote:
    Próbowałem założyć konto w tauronie elicznik

    Czeka się chyba 3 miesiące na włączenie elicznika przynajmniej tak było przed COVID21.

    sq9fmc wrote:
    Sytuacja mocno nieklarowna i do tego często spotykana.

    Sytuacja jest taka bo nikt nas nie reprezentuje ten co służy zawsze ma racje a obywatel to złodziej z ustawy i można mu zrobić wszystko, przebrzydły prywaciarz. Najjaśniejsza jest najważniejsza a główny urzędas w tym kraju mówi o sobie państwowiec :) Co więcej można dodać?