Witam. Zawsze mogłem polegać na pomocy forumowiczów i tak jest też tym razem
Auto to Skoda Octavia II 1.6 TDI 2011R. 105 KM
Silnik CYAC Przebieg: 320 000 km
Od dłuższego czasu jest problem z pojawianiem się usterki elektrycznej (sprężynki) czasami podczas jazdy, a czasami od razu po odpaleniu. Auto jedzie przez jakiś czas normalnie, dopiero po którymś razie pojawi się kontrolka "check engine" i auto straci moc. Dziwne jest to, że po zgaszaniu i ponownym odpaleniu auta kontrolki gasną i pojazd odzyskuje moc.
Co jeszcze istotne to czasami po odpaleniu samochodu, samoistnie włącza się tylnia wycieraczka pomimo manetki ustawionej w pozycji wyłączonej (może ta wariująca wycieraczka ma jakiś związek z usterką - nie wiem).
Ostatnio dwoje mechaników sprawdzało przewody, z czego jeden wymienił czujnik ciśnienia turbiny. Przewody podobno są OK, ale powyższe nie pomogło.
Miał ktoś może podobny problem w swojej Skodzie i udało się mu go rozwiązać?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
Paweł
Poniżej wklejam info z OBDeleven po podpięciu do auta:

Auto to Skoda Octavia II 1.6 TDI 2011R. 105 KM
Silnik CYAC Przebieg: 320 000 km
Od dłuższego czasu jest problem z pojawianiem się usterki elektrycznej (sprężynki) czasami podczas jazdy, a czasami od razu po odpaleniu. Auto jedzie przez jakiś czas normalnie, dopiero po którymś razie pojawi się kontrolka "check engine" i auto straci moc. Dziwne jest to, że po zgaszaniu i ponownym odpaleniu auta kontrolki gasną i pojazd odzyskuje moc.
Co jeszcze istotne to czasami po odpaleniu samochodu, samoistnie włącza się tylnia wycieraczka pomimo manetki ustawionej w pozycji wyłączonej (może ta wariująca wycieraczka ma jakiś związek z usterką - nie wiem).
Ostatnio dwoje mechaników sprawdzało przewody, z czego jeden wymienił czujnik ciśnienia turbiny. Przewody podobno są OK, ale powyższe nie pomogło.
Miał ktoś może podobny problem w swojej Skodzie i udało się mu go rozwiązać?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
Paweł
Poniżej wklejam info z OBDeleven po podpięciu do auta:
Spoiler:
Data: 2021-02-26 17:52
VIN: TMBDT21Z0C2108578
Pojazd: Skoda Octavia
Rok: 2012
Typ nadwozia: Saloon
Silnik: CAYC
Przebieg: 319530 KM
---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: R4 1.6l TDI
Numer oprogramowania: 03L906023LP
Wersja oprogramowania: 9978
Numer sterownika: 03L906023JH
Wersja sterownika: H43
Nazwa ODX: EV_ECM16TDI02103L906023LP
Wersja ODX: 003012
Długie kodowanie: 00114014030400080000
Kody błędów:
P023600 - Czujnik ciśnienia doładowania Niewiarygodny sygnał
Statycznie
Date: 2103-12-17 15:46:17
Mileage: 319525 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 4
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 87 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 25 °C
Ciśnienie otoczenia: 1010 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.198 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628202A096C2029096CF4336420840000
P023600 - Czujnik ciśnienia doładowania Niewiarygodny sygnał
Statycznie
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 3
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 255 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 21 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.649 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628202A4B1E20294B1EF4336420840000
P010100 - Przepływomierz powietrza 1 Niewiarygodny sygnał
Sporadyczna
Date: 2103-12-14 15:31:35
Mileage: 319450 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 1948.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 100 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 94 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 20 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.231 V
Dynamiczne dane otoczenia: 20962629D155393F934F2220A7000020BA7AE020293E7E202A3E7E20020000
VIN: TMBDT21Z0C2108578
Pojazd: Skoda Octavia
Rok: 2012
Typ nadwozia: Saloon
Silnik: CAYC
Przebieg: 319530 KM
---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: R4 1.6l TDI
Numer oprogramowania: 03L906023LP
Wersja oprogramowania: 9978
Numer sterownika: 03L906023JH
Wersja sterownika: H43
Nazwa ODX: EV_ECM16TDI02103L906023LP
Wersja ODX: 003012
Długie kodowanie: 00114014030400080000
Kody błędów:
P023600 - Czujnik ciśnienia doładowania Niewiarygodny sygnał
Statycznie
Date: 2103-12-17 15:46:17
Mileage: 319525 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 4
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 87 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 25 °C
Ciśnienie otoczenia: 1010 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.198 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628202A096C2029096CF4336420840000
P023600 - Czujnik ciśnienia doładowania Niewiarygodny sygnał
Statycznie
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 3
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 255 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 21 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.649 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628202A4B1E20294B1EF4336420840000
P010100 - Przepływomierz powietrza 1 Niewiarygodny sygnał
Sporadyczna
Date: 2103-12-14 15:31:35
Mileage: 319450 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 1948.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 100 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 94 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 20 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.231 V
Dynamiczne dane otoczenia: 20962629D155393F934F2220A7000020BA7AE020293E7E202A3E7E20020000