Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 1.8 140km - Dziwny klekot?

kurlz 25 Apr 2021 15:36 948 14
  • #1
    kurlz
    Level 4  
    Witam wszystkich


    LINK DO VIDEO:
    https://youtu.be/6woLynDK20c


    Zjawisko słychać na zimnym i na ciepłym silniku.
    Dane auta:
    Opel Astra H GTC 1.8 140 KM Opc line
    Orientuje się ktoś co to może klekotać?

    Moje przypuszczenia to koła zmiennych faz rozrządu + rozrząd lub coś z luzami na zaworach być może?

    Auto kupiłem niedawno, 190TKM na liczniku, przy ok. 140 miał wymieniony rozrząd ale nie wiadomo czy koła też były wymieniane.

    Pozdrawiam
  • #2
    lopr_pol
    Level 27  
    Z filmu to nic nie słychać, tylko walą wtryskiwacze.
    Weź kijek drewniany od krótkiej szczotki, przykładaj do elementów i do ucha ;)
  • #3
    bearq
    Level 38  
    Luzy się raczej kasują a nie powiększają. Te silniki często mają problem z kołami faz i albo klekoczą albo uszczelniacz wycina bieżnie.
  • #4
    kurlz
    Level 4  
    Metodą gaz+hamulec odczytałem błędy są to
    ECN000970
    ECN059761
    ECN001463
    ECN161450
    czyli
    P0009
    P0597
    P0014
    P1614
    jeśli dobrze myśle
  • #5
    moto-kord
    Level 28  
    Witaj podaj kod silnika i rok produkcji
  • #6
    MikeC
    Level 29  
    P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu

    Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów


    P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego

    Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie)

    P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem

    pewnie czasami CIM świruje
  • #7
    kurlz
    Level 4  
    Rok produkcji auta 2008 rok.

    Silnik: Z18XER

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wygląda na to że rozrząd do wymiany będzie, do tego wymienię ZFR, termostat i powinno śmigać. Przy okazji wymiany rozrządu zajrzy się do silnika i do zaworów.
  • Helpful post
    #8
    moto-kord
    Level 28  
    P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE)
    P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty
    P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE) - wydech 2.Elektrozawór regulacji faz dla wałka rozrządu zaworów wylotowych
    P0014 Zmienna prędkość na biegu jałowym
    P1614 CIM

    Dodano po 23 [minuty]:

    kurlz wrote:
    Przy okazji wymiany rozrządu zajrzy się do silnika i do zaworów

    Chcesz ściągać głowicę ?
  • #9
    kurlz
    Level 4  
    moto-kord wrote:
    Chcesz ściągać głowicę ?


    Ja na pewno nie. Całą robotę zlecę mechanikowi. Nie warto zajrzeć do zaworów przed kompletną wymianą rozrządu?
  • #10
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Może przy okazji rozrządu zrobić luzy zaworowe, bo do ich re gulacji i tak trzeba wałki wyjąć. Od razu trzeba sprawdzić zawory elektryczne zmiennych faz, połączenia elektryczne i powinno być cicho.
  • #11
    kurlz
    Level 4  
    Wstępna diagnoza mechanika to wymiana termostatu na nowy oryginalny, przeczyszczenie dwóch elektrozaworów i wyjęcie sitek jeśli są. Jeśli problem nie ustąpi to wymiana zmiennych faz rozrządu i rozrządu.
  • #12
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Termostat weź behra, jedyny który w miare działa. Tylko jak masz nalot oleju w zbiorniku wyrównawczym to szkoda go zmieniać. Sitka i elektrozawory to 10 minut roboty, nie wróżę dużego sukcesu ale warto od tego zacząć.
  • #14
    moto-kord
    Level 28  
    Olej Gm 5W-30 Dexos 2
    Zestaw rozrządu ok.
    Pozdrawiam
  • #15
    kurlz
    Level 4  
    Okazało się że to wcale nie jest błąd

    P0009

    tylko U0009-70 Tryb CAN-BUS - Brak łączności

    Rozumiem że w takim przypadku muszę dostać się do styków komputera oraz bezpieczników etc i wszystko przeczyścić preparatem do elektroniki?

    Co do klekotu: wymienione dwa koła zmiennych faz, rozrząd, pompa wody, olej, filtry powietrza i oleju, nowy termostat. Auto nawet nie zaklekotało przy uruchomieniu. Jedynie teraz borykam się z tym U0009-70. Jutro kupię spray do elektroniki, odłączę akumulator i przeczyszczę złącza na ECU oraz bezpieczniki etc.