Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

Rafal328 02 May 2021 22:34 1896 68
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #32
    Rafal328
    Level 12  
    Na stacji diagnostycznej? Nie... nie wiem czy tutaj w UK to robia i w jaki sposob...
  • Helpful post
    #33
    T5
    Admin of Cars group
    Na pewno robią. Powinno to potwierdzić uszkodzenie sondy, chociaż w moim przypadku stwierdzili że jest na górnej granicy ale nie przekracza normy. Wymień świece i będzie ok. Nowa sonda w moim przypadku pomogła.
  • #35
    Rafal328
    Level 12  
    Witam,

    Niestety nie mialem mozliwosci pojechania na test AFR oraz zrobienia trasy, ale...

    2 dni temu odpialem sonde. Oczywiscie check swieci. Co zaobserwowalem, to mocy bardzo podobnie jak bylo. Jesli chodzi o spalanie, to odpialem ta sonde jak mialem na wskazniku 3/4 zbiornika (wiem, powinienem dotankowac do pelna, ale niestety nie zrobilem tego, bo nie wierzylem w efekty...). Teraz mam praktycznie pol i zrobione juz 208km. Wczesniej na pelnym robilem jakies 340km. Czyli spalanie spadlo o jakies 40%. Dokladnie nie dowiem sie o ile, ale widac, ze spadlo i to znacznie...

    Teraz moje pytanie, czy po odpieciu sondy silnik pracuje mimo wszystko na lekko bogatej mieszance, zeby uchronic przed zniszczeniem i praca na ubogiej?
    Czy jesli spalanie spadlo tak drastycznie to raczej winna sonda czy cos innego i po prostu sonda wykrywa problem i podbija mieszanke do tak bardzo bogatej?
    Sonde mam z niebieskim przewodem, wiec przypuszczam, ze jeszcze OEM, bo taka byc powinna jak widzialem zdjecia z internetu, z drugiej strony przebieg mam okolo 60 tys km, udokumentowany, poza tym tutaj raczej nie kreca licznikow oraz w systemie wszystko jest ok, tak szybko by padla ta sonda?
    Wymieniac sonde czy sprawdzic cos jeszcze? Wiemy, ze na pewno chodzi na bogatym AFR, bo pali jak smok wzgledem do tego co powinien...
    Teraz jaka sonde kupic, bo slyszalem, ze zamienniki dedykowane zle pracuja (nie mowie o uniwersalnej, bo takiej nie kupie) i najlepiej w ASO, a tam cena jak sprawdzalem w katalogu nissana online 900 dolarow...? Niemozliwe raczej...

    Dziekuje koledzy za pomoc!!!
  • #36
    genek1000
    Level 35  
    Miałem ci zaproponować odłączenie sondy w celu testów ale widzę że sam na to wpadłeś .
    Jeśli spalanie spadło to jest to wina sondy .
    Bez sondy silnik pracuje na mieszance wzorcowej ( nie bierze pod uwagę zmian warunków pracy silnika ) Ciężko powiedzieć czy jest ona bogata czy uboga . Jest dobrana do optymalnej pracy silnika na nowych podzespołach - wiadomo że z czasem silnik się zużywa , wtryskiwacze zaczynają albo lać albo podają mniejsza dawkę , układ zapłonowy nie wydala , zmienia się kompresja silnika itp . - po to jest lambda przed katalizatorem aby cały czas korygować te problemy .
    Sondy lambda padają często - przynajmniej w mojej marce ( Renault Alliance ) a Nissan to też ten Alliance :)
    Pytanie jaki ma być ten zamiennik . Masz jakiś numer tej sondy ? Najlepiej numery odczytane z obudowy sondy - powinny być co najmniej dwa .
  • #37
    Rafal328
    Level 12  
    genek1000 wrote:
    Miałem ci zaproponować odłączenie sondy w celu testów ale widzę że sam na to wpadłeś .
    Jeśli spalanie spadło to jest to wina sondy .
    Bez sondy silnik pracuje na mieszance wzorcowej ( nie bierze pod uwagę zmian warunków pracy silnika ) Ciężko powiedzieć czy jest ona bogata czy uboga . Jest dobrana do optymalnej pracy silnika na nowych podzespołach - wiadomo że z czasem silnik się zużywa , wtryskiwacze zaczynają albo lać albo podają mniejsza dawkę , układ zapłonowy nie wydala , zmienia się kompresja silnika itp . - po to jest lambda przed katalizatorem aby cały czas korygować te problemy .
    Sondy lambda padają często - przynajmniej w mojej marce ( Renault Alliance ) a Nissan to też ten Alliance :)
    Pytanie jaki ma być ten zamiennik . Masz jakiś numer tej sondy ? Najlepiej numery odczytane z obudowy sondy - powinny być co najmniej dwa .


    Nie wiem dlaczego, ale po wpisaniu ori numeru z katalogu nissana 22693-ZW90A w intercars katalog wyszukuje tylko jedna sonde Denso DOX-0630. Boje sie kupowac innej, bo czytalem, ze w innych samochodach, ale tez japoncach, byly problem z sondami nie z ASO...

    Tak, tylko moze byc rowniez, ze w silniku cos nie tak, a sonda sprawna i kpryguje mieszanke. Z drugiej strony naprawde zadbany jest. Sam juz nie wiem... moze niepotrzebnie panikuje
  • Helpful post
    #38
    BANANvanDYK
    Level 40  
    NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik.
    Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda pobiera powietrze referencyjne z wtyczki poprzez przewody, sprawdzić czy wtyczka nie została zalana wodą, olejem z wiązki przewodów, lub użyty kontakt spray.
    Przy odłączonej sondzie samochód jeździ na "sztywnej" mapie, opracowanej dla tego silnika, z wyłączeniem korekcji ze strony sondy lambda.
    Pamiętaj, że jazda na bogatej mieszance mogła doprowadzać do przegrzewania katalizatora i w rezultacie do jego szybszego wypalenia.
  • #39
    Rafal328
    Level 12  
    BANANvanDYK wrote:
    NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik.
    Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda pobiera powietrze referencyjne z wtyczki poprzez przewody, sprawdzić czy wtyczka nie została zalana wodą, olejem z wiązki przewodów, lub użyty kontakt spray.
    Przy odłączonej sondzie samochód jeździ na "sztywnej" mapie, opracowanej dla tego silnika, z wyłączeniem korekcji ze strony sondy lambda.
    Pamiętaj, że jazda na bogatej mieszance mogła doprowadzać do przegrzewania katalizatora i w rezultacie do jego szybszego wypalenia.


    Hej, i to jest bardzo dobra teoria warta sprawdzenia!

    Wtyczke jak wypinalem to ogladalem, byla sucha i czysciutka. W tym samochodzie wszystko jest suche i czyste, brak jakichkolwiek wyciekow, ale widac, ze nic nie bylo myte, bo jest bardzo stary kurz wszedzie...

    Sonde postaram sie wykrecic, ale raczej bez kanalu/podnosnika sie nie obejdzie...

    Pomozecie mi Panowie z tym EGRem? Gdzie co i jak...? Rozumiem, ze nieszczelnosc do atmosfery? Czyli widac bedzie okopcenie jak cos...?
  • #40
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu.
    Czy w tym silniku nie ma układu powietrza wtórnego, otwieranego przez elektrozawór?
  • Texa Poland
  • #41
    Rafal328
    Level 12  
    BANANvanDYK wrote:
    Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu.
    Czy w tym silniku nie ma układu powietrza wtórnego, otwieranego przez elektrozawór?


    W ogole nie moge zlokalizowac tego EGR, czy nie powinien laczyc kolektora dolotowego z wydechowym...?

    Z tym ukladem powietrza wtornego masz na mysli zawor bocznikowy powietrza (silniczek krokowy)? Z tego co sie orientuje, to przepustnica nie domyka sie i w ten sposob uzyskuje obroty jalowe

    EDIT:
    OK tutaj EGR chyba dziala poprze zmienne fazy rozrzadu

    EDIT2:
    Czy masz na mysli odme? Jesli odme to tak, jest zawor, ale sterowany podcienieniem raczej
    Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

    EDIT3:
    Dodam, ze po odkreceniu korka oleju na podpietej sondzie praca silnika w ogole sie nie zmienila, czyli dostarczylem mu wiecej powietrza, a nie bylo widocznej zadnej korekcji po stronie ukladu paliwowego, wiec to chyba rowniez swiadczylo o tym, ze pracuje na bogatej mieszance, dobrze twierdze?
  • #42
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Chodzi o możliwości dostawania się "lewego powietrza" do kolektora wydechowego, a nie ssącego. Nie ma EGR, tylko zmienne fazy rozrządu, silnik musiałby mieć absurdalnie długi czas współotwarcia zaworów żeby dostarczać tlenu do spalin. Jeśli nie ma innej możliwości, to pozostaje konieczność wymiany sondy lambda.
    Odma w tym silniku tak nie działa, skrzynia korbowa z jednej strony jest połączona z filtrem powietrza, a z drugiej strony z kolektorem ssącym poprzez zawór który dławi przepływ przy dużym podciśnieniu (bieg jałowy).
    Podrzucisz mi tą serwisówkę? Z ciekawości bym się dokształcił.
  • Helpful post
    #43
    genek1000
    Level 35  
    Rafal328 wrote:
    Tak, tylko moze byc rowniez, ze w silniku cos nie tak, a sonda sprawna i kpryguje mieszanke. Z drugiej strony naprawde zadbany jest. Sam juz nie wiem... moze niepotrzebnie panikuje

    Tak . Zapewne niepotrzebnie panikujesz .
    BANANvanDYK wrote:
    NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU.
    Bzdura nad bzdury .
    Nieszczelność układu wydechowego pomiędzy silnikiem a sondą to tak. Wtedy spaliny które nie maja stałego ciśnienia ( pulsują ) mogły by zaciągać powietrze z zewnątrz .
    Poza tym w tym silniku nie ma EGR, ani innego systemu wtórnego powietrza ( to nie lata 60 albo piec węglowy) .
    Jeżeli na odłączonej sondzie pojazd jeździ prawidłowe , ma moc , normalnie odpala na ciepłym i na zimnym to winna jest sonda przed katalizatorem .

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Odczytałeś może te numery z sondy ?
  • #45
    Rafal328
    Level 12  
    Cos jest jednak nie tak. Teraz zauwazylem, ze raz pali malo, a raz duzo. W sobote przejechalem ponad 50km po miescie i wskazowka ledwo drgnela, po czym w poniedzialek i dzis opadala jak szalona. Mimo wszystko po tankowaniu spalanie znowu wyszlo 12.5L. Wiem na 100% ze jest duzo za duze
  • Helpful post
    #46
    genek1000
    Level 35  
    BANANvanDYK wrote:
    @genek1000 Tak to opisali w manualu.
    Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

    Nieprawidłowy sygnał sondy szerokopasmowej związany z usterką EGR nijak ma się do tego co napisałeś wcześniej
    BANANvanDYK wrote:
    NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU.
  • #48
    Rafal328
    Level 12  
    Postaram sie w weekend pojechac na analize spalin. Dzis na wskazniku pol baku i przejechane 93 mile, w sobote bylo okolo 130 mil... a suma sumarum spalanie przy pelnym tankowaniu wyjdzie podobne okolo 12L
  • #50
    Rafal328
    Level 12  
    Nie, przeliczalem na km. Pali 12-13 /100km. Dzis o 14 (Waszej 15tej) jade na pomiar spalin. Zrobic dwa testy? Na podpietej i odpietej lambdzie czy tylko na podpietej? Bo caly czas jest odpieta
  • #52
    Rafal328
    Level 12  
    Moglem zrobic tylko z podlaczona lambda... Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

    Teraz rece mi opadly. Bo wszystko jest ok
  • #54
    Rafal328
    Level 12  
    BANANvanDYK wrote:
    Tyle że pomiar emisji był przeprowadzony z sondą w końcówce wydechu. Zgadza się?


    Dokladnie tak

    EDIT:
    Chodzi Ci o to, ze w ukladzie jest nieszczelnosc przed sonda lambda (przez co bylo przed sonda pomiarowa), przez to sterownik dolewa paliwa, zeby osiagnac lambde rowna 1, przez co duzo spala, a tak naprawde sondy otrzymuja informacje o mieszance stechiometrycznej? Dobrze rozumuje?

    EDIT2:
    Tylko jak w ukladzie wydechowym przez nieszczelnosc gaz (tlen) bedzie zasysany do ukladu zamiast wydmuchiwany na zewnatrz...?

    Dodano po 10 [godziny] 31 [minuty]:

    Panowie, a czy moze byc problemem to, ze rozpedzam samochod (nie szalenczo, normalnie) po czym utrzymuje rownomierna predkosc dodajac gazu doslownie o milimetry, nastepnie przed hamowaniem puszczam gaz duzo wczesniej i samochod toczy sie, nie zmniejszajac za bardzo predkosci, tak jakby toczyl sie na luzie. Rozumiem, ze to tak zwany tryb "zeglowania"? Moze wtedy komputer nie zamyka doplywu paliwa i podaje je caly czas, stad takie zapotrzebowanie? Tak jakby jezdzic "na luzie". Wiadomo, ze silniki z wtryskiem paliwa pala wiecej w ten sposob, to nie stare gaznikowce w ktorych paliwo zawsze bylo podawane do cylindrow zaleznie od predkosci obrotowej silnika... Moze tu lezy problem?

    Dodam, ze znalazlem gumowy waz o srednicy okolo 1cm, ktory wychodzi z gory obudowy skrzyni i jest zawiniety na wezu cieczy chlodzacej, tak aby nie spadl. Nie jest zaslepiony. Tak jakby jakies odpowietrzenie...? Ale na pewno nie jest to fabryczne rozwiazanie...
  • #55
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC.
    We włoskich motocyklach i skuterach, w których tłumik posiada katalizator, w kolanku umieszczano śrubę do przyłączania analizatora w celu regulacji gaźnika (ilości CO w spalinach).
    Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie
    Odkąd stosuje się układy wtryskowe pracujące w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego (ze sondą lambda), pomiar składu spalin przed katalizatorem nie jest już potrzebny. W samochodzie również takiego miejsca pomiarowego nie znajdziesz.

    Teoretycznie, przy silniku pracującym na bogatej mieszance sprawność utleniania CO i HC powinna spaść w wyniku braku tlenu redukowanego z NOx, więc na pomiarze emisji powinna znaleźć się podwyższona wartość... Chyba że zgodnie z moim przypuszczeniem do wydechu dostaje się tlen (skąd?), zaburzając odczyt z sondy lambda i sprawiając że katalizator działa poprawnie. Nie możesz sprawdzić świec zapłonowych? Kolor izolatora mógłby wskazać czy silnik rzeczywiście spala bogatą czy normalną mieszankę.
  • #56
    Rafal328
    Level 12  
    Problem ze swiecami jest taki, ze potrzebuje zdemontowac kolektor dolotowy, boje sie, ze uszczelka stracila juz swoje wlasciwosci i po ponownym montazu bedzie lapal lewe powietrze. Najpierw musze kupic uszczelke kolektora... i dodatkowo trzeba spuscic plyn chlodniczy, bo jest podgrzewana przepustnica
  • #57
    genek1000
    Level 35  
    BANANvanDYK wrote:
    Tyle że pomiar emisji był przeprowadzony z sondą w końcówce wydechu. Zgadza się?

    A gdzie miał być :?:
    BANANvanDYK wrote:
    Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC

    Pomiar za katalizatorem jest jedynym prawidłowym pomiarem jeśli mówimy o kontroli CO, HC , NOx w celu kontroli sprawności układu zapłonowego i wtryskowego silnika ZI .
    BANANvanDYK wrote:
    Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC

    Zależy co kto potrzebuje mierzyć . :D
    BANANvanDYK wrote:
    We włoskich motocyklach i skuterach, w których tłumik posiada katalizator, w kolanku umieszczano śrubę do przyłączania analizatora w celu regulacji gaźnika (ilości CO w spalinach)

    Bo tak jest prościej . Nie trzeba brać pod uwagę temperatury pacy katalizatora , jego sprawności pod wpływem starzenia itp. Ty potrzebujesz ustawić gaźnik a nie kontrolować układ . :D
    BANANvanDYK wrote:
    Teoretycznie, przy silniku pracującym na bogatej mieszance sprawność utleniania CO i HC powinna spaść w wyniku braku tlenu redukowanego z NOx, więc na pomiarze emisji powinna znaleźć się podwyższona wartość... Chyba że zgodnie z moim przypuszczeniem do wydechu dostaje się tlen (skąd?), zaburzając odczyt z sondy lambda i sprawiając że katalizator działa poprawnie.

    Nie zgadzam się . Proponuję lekturę z załącznika , a konkretnie rozdział 5 .
    Rafal328 wrote:
    Moglem zrobic tylko z podlaczona lambda...

    Teraz rece mi opadly. Bo wszystko jest ok

    Nasuwa się pytanie - czy po podłączeniu odpiętej sondy O2 przed katalizatorem sterownik silnika w ogóle to zauważył :?:
    Czy został skasowany błąd i widać było zmianę parametrów pracy sondy O2 :?:
    Czy po prostu sterownik silnika pozostał na otwartej pętli regulacji składu mieszanki i parametry sondy O2 miał głęboko w poważaniu . :cry:
    Rafal328 wrote:
    EDIT2:
    Tylko jak w ukladzie wydechowym przez nieszczelnosc gaz (tlen) bedzie zasysany do ukladu zamiast wydmuchiwany na zewnatrz...?

    Poprzez pulsacyjne zachowanie się spalin w układzie wydechowym . Ciśnienie spalin nie jest constans . Masz cykliczne otwarcia i zamknięcia zaworów w rytm wybuchów mieszanki
    Rafal328 wrote:
    Panowie, a czy moze byc problemem to, ze rozpedzam samochod (nie szalenczo, normalnie) po czym utrzymuje rownomierna predkosc dodajac gazu doslownie o milimetry, nastepnie przed hamowaniem puszczam gaz duzo wczesniej i samochod toczy sie, nie zmniejszajac za bardzo predkosci, tak jakby toczyl sie na luzie. Rozumiem, ze to tak zwany tryb "zeglowania"?

    Nie to nie jest tryb żeglowania - "żeglowanie" to odłączanie układu napędowego od silnika - tzw. jazda na luzie .
    To co opisujesz to raczej hamowanie silnikiem , z tym że piszesz że jak puścisz pedał gazu to samochód nie zwalnia więc twierdzę że robisz to w okolicach 800-1800 obr/min silnika. w tym zakresie prędkości obrotowej ten silnik jest normalnie zasilany paliwem więc bierze w łeb całe hamowanie silnikiem , a wręcz przeciwnie spalanie może wzrosnąć . W tym zakresie prędkości obrotowej ten silnik nie ma mocy i momentu . Teoretycznie ten silnik fajnie jeździ w zakresie 4000-5000 obr/min
    Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

    Rafal328 wrote:
    Dodam, ze znalazlem gumowy waz o srednicy okolo 1cm, ktory wychodzi z gory obudowy skrzyni i jest zawiniety na wezu cieczy chlodzacej, tak aby nie spadl. Nie jest zaslepiony. Tak jakby jakies odpowietrzenie...? Ale na pewno nie jest to fabryczne rozwiazanie...

    Myślę że jest to fabryczne rozwiązanie odpowietrzenia skrzyni biegów . Gumowy wężyk , tylko na końcu powinien być plastikowy kapturek . :D
    Rafal328 wrote:
    i dodatkowo trzeba spuscic plyn chlodniczy, bo jest podgrzewana przepustnica

    Nie trzeba . Przepustnicę można odkręcić od kolektora i wywinąć na bok a jeśli się nie da to na wężyki wodne do przepustnicy można założyć zaciski do przewodów wodnych , a jeśli ich nie ma to można spróbować mocne klamerki albo zacisnąć na przewodach try-tytki . :D

    Reasumując . Tak sobie gdybamy . Właściciel tematu nie zrobił nic aby określić faktyczne spalanie pojazdu na tej samej trasie , w tym samym stylu jazdy , w podobnych warunkach pogodowych i drogowych , na zapiętej i odpiętej sondzie lambda . Chyba że się mylę to proszę o konkrety . :D
    Z analiz składu spalin ( jeśli były wykonane poprawnie ) wnioskuję że układ wtryskowo - zapłonowy oraz układ oczyszczania spalin działają prawidłowo i silnik nie wykazuje objawów uszkodzenia .
    Prawdopodobnie pozostaje styl jazdy użytkownika jeśli spalanie faktycznie jest wyższe od normalnego dla tego typu pojazdu .
    P.S.
    Co wiemy na temat ogumienia założonego w tym pojeździe :?:
  • #58
    Rafal328
    Level 12  
    Witam kolegow!

    genek1000 wrote:
    Nasuwa się pytanie - czy po podłączeniu odpiętej sondy O2 przed katalizatorem sterownik silnika w ogóle to zauważył
    Czy został skasowany błąd i widać było zmianę parametrów pracy sondy O2
    Czy po prostu sterownik silnika pozostał na otwartej pętli regulacji składu mieszanki i parametry sondy O2 miał głęboko w poważaniu .


    Po podlaczeniu sondy lambda sterownik tego nie zauwazyl, poniewaz nie zgasla kontrolka bledu w ukladzie zasilania silnika. Podpialem ELM-a i skasowalem blad przed przystapieniem do pomiaru oraz przejechalem jakis 1km przed.

    genek1000 wrote:
    Poprzez pulsacyjne zachowanie się spalin w układzie wydechowym . Ciśnienie spalin nie jest constans . Masz cykliczne otwarcia i zamknięcia zaworów w rytm wybuchów mieszanki


    Sprawdze czy sa jakies okopcenia na wydechu, ale nic nie zauwazylem...

    genek1000 wrote:
    Nie to nie jest tryb żeglowania - "żeglowanie" to odłączanie układu napędowego od silnika - tzw. jazda na luzie .
    To co opisujesz to raczej hamowanie silnikiem , z tym że piszesz że jak puścisz pedał gazu to samochód nie zwalnia więc twierdzę że robisz to w okolicach 800-1800 obr/min silnika. w tym zakresie prędkości obrotowej ten silnik jest normalnie zasilany paliwem więc bierze w łeb całe hamowanie silnikiem , a wręcz przeciwnie spalanie może wzrosnąć . W tym zakresie prędkości obrotowej ten silnik nie ma mocy i momentu . Teoretycznie ten silnik fajnie jeździ w zakresie 4000-5000 obr/min


    Czyli tak jak napisalem przez to moze spalac wiecej, tylko inaczej nie da sie jezdzic, zeby hamowac silnikiem w automacie... trzeba by zapiac pierwszy bieg na stale i wtedy moze hamowalby silnikiem w warunkach miejskich...

    genek1000 wrote:
    Myślę że jest to fabryczne rozwiązanie odpowietrzenia skrzyni biegów . Gumowy wężyk , tylko na końcu powinien być plastikowy kapturek .


    Nie wyglada to na fabryczne, ale moze gdzies indziej byl ten waz przymocowany, mocowanie sie urwalo i zrobili tak... on jest zaokraglony na koncu (jak hak) i luzno zalozony na gorny waz od chlodnicy... nie mam jak teraz zrobic zdjecia...

    genek1000 wrote:
    Reasumując . Tak sobie gdybamy . Właściciel tematu nie zrobił nic aby określić faktyczne spalanie pojazdu na tej samej trasie , w tym samym stylu jazdy , w podobnych warunkach pogodowych i drogowych , na zapiętej i odpiętej sondzie lambda . Chyba że się mylę to proszę o konkrety .


    Przepraszam, ale naprawde nie mam teraz mozliwosci zrobienia takiego testu. Musialbym wybrac sie poza miasto, jakies 100km zrobic w jedna strone z tankowaniem do pelna po srodku... postaram sie zrobic to jak najszybciej.

    genek1000 wrote:
    Z analiz składu spalin ( jeśli były wykonane poprawnie ) wnioskuję że układ wtryskowo - zapłonowy oraz układ oczyszczania spalin działają prawidłowo i silnik nie wykazuje objawów uszkodzenia .
    Prawdopodobnie pozostaje styl jazdy użytkownika jeśli spalanie faktycznie jest wyższe od normalnego dla tego typu pojazdu .
    P.S.
    Co wiemy na temat ogumienia założonego w tym pojeździe


    Tez wydaje mi sie, ze uklad zaplonowo wtryskowy jest ok (po badaniu skladu spalin)... Styl jazdy jest naprawde eco jak to tylko mozliwe...
    Ogumienie 185/45 R16. Cisnienie prawidlowe.

    Teraz opisze Wam co zaobserwowalem przez weekend. W sobote rano mialem pol baku. Skasowalem srednie spalanie na zegarach i WYLACZYLEM klimatyzacje. Jezdze bez klimy do tamtego momentu. Teraz wieczorem tankowalem do pelna (bylo przed sama rezerwa). Spalanie na zegarach wyszlo 8,5L a po tankowaniu 10,5L (pamietajmy, ze pierwsza polowe baku przejechalem z klimatyzacja). Fakt, ze byl weekend, ruch troche mniejszy, ale spalanie zmienilo sie drastycznie... Teraz nasuwa sie pytanie, dlaczego klima zabiera tyle mocy silnika i tak mocno podnosi spalanie...? Czasem dochodzilo do 13 - 13.5L
  • #59
    genek1000
    Level 35  
    Rafal328 wrote:
    Teraz nasuwa sie pytanie, dlaczego klima zabiera tyle mocy silnika i tak mocno podnosi spalanie...?

    Różne dokumentacje podają pobór mocy przez kompresor klimatyzacji od 7-15 KM .
    Przyjmijmy twoja pobiera 7 KM . Patrząc na wykres mocy i momentu przytoczony wcześniej to przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min moc twojego silnika to około 27 KM . Jeśli odejmiesz mu te 7 KM to zostanie ci 20 KM . Czyli sprężarka zabrała 1/4 mocy . Teoretycznie spalanie takiego pojazdu może wrosnąć o 25 % przy 2000 obr/min przy włączonej klimatyzacji.
  • #60
    Rafal328
    Level 12  
    Witam Panowie.

    Przepraszam, ale nie zrobilem jeszcze testu poza miastem. Naprawde poki co brak u mnie takiej mozliwosci...

    Spalanie bez klimatyzacji wynioslo 10,5L / 100 km.

    Wykrecilem jedna swiece oraz wlozylem endoskop do cylindra. Film pod linkiem do youtu.be

    Jeszcze jedna rzecz jaka zauwazylem, to po zgaszeniu samochodu, pozostawieniu na jakis czas i ponownym uruchomieniu wskazowka od poziomu paliwa jest w innej pozycji niz przed zgaszeniem. Przesuniecie w strone rezerwy mniej wiecej o jej grubosc. Im wiecej odpalen, tym bardziej przesunieta w lewo.

    Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie Nissan Note E11 HR16DE Automat - Pali 12l/100km w miescie

    https://youtu.be/yMFG62OJ2WA