Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ZAWÓR PODCIŚNIENIA EGR Passat B5 FL

27 Apr 2021 20:02 270 15
  • Level 12  
    Siemanko forumowicze

    Mam dwa pytania pytanie natury technicznej. Pierwsze, czy zawór podciśnienia EGR (załącznik) powinien syczeć kiedy dmucham w niego przez rurkę? A drugie czy przy gaszeniu silnika zawór EGR powinien się zamykać? Na komputerze miałem taki błąd
    "1 Fault Found:

    19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

    P3130 - 35-10 - - - Intermittent "

    Pacjent Passat B5 FL 2004 rok 1.9 TDI AVF.
  • Level 18  
    Podczas dmuchania w zawór w rurkę idącą do siłownika zawór ma przepuszczać, ale tylko jeśli stan EGR w tym momencie jest 0 czyli zawór fizycznie zamknięty. Zawór przy gaszeniu się zamyka.
    Błąd który masz może sugerować, że EGR jest zaślepiony, a odczyty z przepływomierza nie wykazują różnic przepływu przy otwartym i zamkniętym zaworze.
  • Level 12  
    obrzy7 wrote:
    Podczas dmuchania w zawór w rurkę idącą do siłownika zawór ma przepuszczać, ale tylko jeśli stan EGR w tym momencie jest 0 czyli zawór fizycznie zamknięty. Zawór przy gaszeniu się zamyka.
    Błąd który masz może sugerować, że EGR jest zaślepiony, a odczyty z przepływomierza nie wykazują różnic przepływu przy otwartym i zamkniętym zaworze.

    A jeżeli zawór byłby zaślepiony to czy komunikat "abgas werkstatt" powinien się pojawiać na desce wraz z kontrolką check engine? Przy wyłączaniu silnika czuję (zatkanie węża palcem) jak wąż (od membrany) podczas gaszenia silnika zaciąga powietrze
  • Level 18  
    U mnie tak właśnie było. Kontrolka wraz z komunikatem pojawiała się od razu, kiedy jednostka sterująca rejestrowała błąd. Komunikat jasno mówi o problemie z emisja spalin. Przy zaślepionym egr znacznie wzrasta emisja NOx. Sterownik silnika jest zaprogramowany właśnie tak , aby ta ochylke szybko wyłapać na podstawie różnicy przepływu. Jej brak powoduje kontrolkę i komunikat. Ale może jest ktoś jeszcze, kto się wypowie i może ma inne pomysły.
  • Level 33  
    Ja mam taki pomysł żeby sprawdzić w grupie 003 co tam widać.Do tego kontrola podciśnień i prawidłowości połączeń a nie jakieś dmuchanie.A zawór EGR w b5 wygląda inaczej niż na zdjęciu.
  • Level 12  
    Podłączyłem kompa (nie wiem czy wystarczające dane do wyłapania usterki). Wykonałem dwa testy w grupie 03. Poniżej załączniki. Pierwszy na wyłączonym silniku oraz drugi przy obrotach silnika ponad 2 tyś. Jeżeli auto pracuje to w kolumnie 4 mam 54%.Dane z kolumn 2 i 3 w żaden sposób nie są do siebie zbliżone.
  • Moderator of Cars
    Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą membranę
  • Level 12  
    carrot wrote:
    Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą membranę


    Gruszka od klapy przy EGR się nie zamyka, ani nie otwiera, w sensie nie zamyka klapy w EGR. Jak zatkałem palcem wąż, który jest podłączony do tej gruszki to ,poczułem lekkie zasysanie przy wyłączaniu silnika.
  • Level 33  
    siemloteczek wrote:


    Gruszka od klapy przy EGR się nie zamyka, ani nie otwiera, w sensie nie zamyka klapy w EGR. Jak zatkałem palcem wąż, który jest podłączony do tej gruszki to ,poczułem lekkie zasysanie przy wyłączaniu silnika.

    Czy ty wiesz co ty robisz?MOże ty mylisz klapę gaszącą z EGR?Podaj podciśnienie na EGR i obserwuj wskazania MAF jak kolega wyżej pisze.MAsz albo zaślepiony EGR, dziurawą membranę albo źle podłączone podciśnienia.
  • Moderator of Cars
    EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym
  • Level 12  
    carrot wrote:
    EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym


    I właśnie ten mały czarny siłownik w ogóle nie działa. Grzyb na EGR działa bo się sprawdzałem otwiera się i zamyka.
  • Level 33  
    TO podaj podciśnienie na ten srebrny grzyb i zobacz czy MAF obniży wartość.Jak nie to jest EGR zaślepiony.A ten mały jest do klapy gaszącej.Wciśnij ręcznie i przytrzymaj na wyjściu palcem i zobacz czy membrana trzyma.Jak tak to masz problem z zaworkiem lub źle podłączone podciśnienia ale już ci pisałem o tym.
  • Level 12  
    koleś kit wrote:
    TO podaj podciśnienie na ten srebrny grzyb i zobacz czy MAF obniży wartość.Jak nie to jest EGR zaślepiony.A ten mały jest do klapy gaszącej.Wciśnij ręcznie i przytrzymaj na wyjściu palcem i zobacz czy membrana trzyma.Jak tak to masz problem z zaworkiem lub źle podłączone podciśnienia ale już ci pisałem o tym.


    Wcisnąłem ten od klapy gaszącej następnie zatkałem palcem i nie trzyma mimo zatkania.
  • Level 33  
    siemloteczek wrote:
    Przy wyłączaniu silnika czuję (zatkanie węża palcem) jak wąż (od membrany) podczas gaszenia silnika zaciąga powietrze..... Wcisnąłem ten od klapy gaszącej następnie zatkałem palcem i nie trzyma mimo zatkania.

    A więc?
  • Moderator of Cars
    Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr
  • Level 12  
    carrot wrote:
    Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr


    I tak jest. Przy wyłączaniu auta czuję lekkie zatrzęsienie budą.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Po podłączeniu pod inny komputer pokazuje następujące błędy (załącznik). ZAWÓR PODCIŚNIENIA EGR Passat B5 FL