Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II 2.0 16V '05 - trudne uruchamianie ciepłego silnika

bratyslaw 30 Apr 2021 00:06 501 7
  • #1
    bratyslaw
    Level 23  
    Witam!



    Mam do rozwiązania jeszcze jeden problem z autem jak w temacie (automat z instalacją LPG) . Jest kłopot z uruchamianiem ciepłego silnika, ale dość specyficzny. Otóż zimny odpala bardzo ładnie; gorący (np. kilka minut po zgaszeniu) również. Ale gdy postoi ok. pół godziny po jeździe to trzeba długo kręcić, czasem odpala z trudem "kulejąc" za drugim, trzecim razem. Podobnie jest gdy auto stoi w ciepły dzień na słońcu. Niestety nie mam jeszcze interfejsu do Renault, podłączałem ELM, błędy żadne się nie zapisują. Czujniki płynu i zasysanego powietrza wskazują poprawne wartości temperatur. Podmieniałem czujnik obrotów wału korbowego - bez zmian. Auto ma LPG, ale gasiłem i odpalałem na benzynie i nie ma to znaczenia. Silnik generalnie pracuje bardzo ładnie na obu paliwach. Spróbuję jeszcze podłączyć się "Delphi" jak tylko przywrócę do życia oprogramowanie, choć nie wiem czy będzie tam więcej parametrów do podglądu. Może Koledzy podsuną pomysł na zdiagnozowanie problemu?

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #3
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamknij zawór w butli, uruchom i przełącz na gaz w celu opróżnienia układu. Zostaw niech silnik popracuje na benzynie kilka minut i wtedy sprawdź co się będzie działo.
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wtryskiwacz gazowy może być nie szczelny, dlatego potrzeba czasu na wyciek gazu do dolotu. Prawie nie do wykrycia w czasie pracy silnika. Mówię oczywiście o niewielkiej nieszczelności.
  • #6
    bratyslaw
    Level 23  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wcześniej gasiłem i uruchamiałem auto na benzynie i zmian nie było, jednak nie wziąłem pod uwagę pojemności przewodów doprowadzających gaz i samego reduktora, gdzie zbiera się go całkiem sporo. Wczoraj zamknąłem dopływ na butli, trochę potestowałem w ciągu dnia i odpalał za każdym razem dobrze. Ale z werdyktem musze poczekać do chwili, gdy będzie cieplej i potestuję na spokojnie. Poczytałem trochę o tym i często problemem jest membrana w parowniku (BRC) przez którą gaz dostaje się do rurki podciśnienia a dalej do kolektora ssącego.
    Podpytam o jeszcze jedną rzecz, o której wspomniałem w swoim innym wątku - potrzebuję naprawić gwint świecy. Niestety raz już był naprawiany z użyciem tulejki. W związku z tym czym polecalibyście naprawić go ponownie - tuleją czy może "sprężynką" Helicoil?
    bubu1769 wrote:
    Skoro masz ELM-a to ściągnij sobie program PyRen na Windowsa bądz PyCLIP na Androida.
    https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/
    PyCLIP-a lepiej jest mieć w wersji 180 bo ta 195 ma tylko język rosyjski.

    Dzięki za tą apkę - całkiem sporo parametrów można podejrzeć, niestety ze wszystkimi modułami się nie łączy, np. ze skrzynią biegów.
    Pozdrawiam :)
  • #8
    bratyslaw
    Level 23  
    Witam!
    Po rozebraniu reduktora ukazał się taki oto widok:
    Renault Scenic II 2.0 16V '05 - trudne uruchamianie ciepłego silnika
    To czarne "coś" obok sprężyny odpadło z membrany, a ona sama popękała dookoła metalowego talerzyka. Umyłem, poskładałem na nowych częściach, potestowałem odpalanie i wydaje się wszystko o.k. Jeszcze naprawa gwintu świecy...
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam!