Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco daily 2.3 - na ciepłym gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu

damian71 30 Apr 2021 08:40 564 5
  • #1
    damian71
    Level 9  
    Koledzy pomocy, mam iveco daily 2.3 2006r, samochód na zimnym działa w porządku, gdy się nagrzeje zaczyna gasnąć przy gwałtownym dodaniu gazu, nawet na biegu jałowym. Można się nim rozpędzić do 100km/h ale łagodnie dodając gazu, gdy da się but w podłogę, zaświeci się EDC i gaśnie. Na 4 biegu powyżej przy ok 3000 obrotów, można dać pedał w podłogę i nie zgaśnie, natomiast po wrzuceniu 5 biegu i wciśnięciu mocniej pedału gazu, gaśnie. Na zimnym silniku tego nie ma. Auto przeszło przez ręce kilku mechaników, wymienione wtryski, wszystkie czujniki układu wtryskowego, filtr paliwa, podstawa filtra paliwa, pompa paliwa, wiązka przejrzana cała. Skrzynka z bezpiecznikami nawet wymieniona (ta w kabinie)... Błąd jaki wywala na komputerze to zbyt wysokie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Proszę o jakieś wskazówki co jeszcze można sprawdzić, ewentualnie o kontakt kogoś z dolnego śląska, kto przerabiał temat, zapłacę za naprawę.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Megawe
    Level 33  
    Chwilowy zanik napięcia na zaworze dawki spowoduje skok ciśnienia paliwa.
    Podłącz oscyloskop i sprawdź czy zawór jest poprawnie wysterowany w czasie gdy silnik gaśnie.
    Sprawdź, ile idzie paliwa na powrót do zbiornika.
  • #4
    KarizmoGSM

    Level 26  
    A zawór na pompie wysokiego ciśnienia był wymieniony? Przecież to robota na 10 minut, po co wtryski ruszać, jak jest "za wysokie" a nie "za niskie". Jak by wtryski lały to by cieśnienie uciekało.
    Raz tak miałem, że niby pompa po regeneracji, ale jak się przyjrzałem to w miejscu, gdzie wchodzi regulator była maluteńka ryska, wymienione 3 regulatory i nic nie dawało, podmieniona pompa i problem z głowy.
  • #5
    MikeC
    Level 28  
    Ostatnio miałem taki przypadek ducato 2.3 - rdza w zaworze pompy CR - wymiana zaworu rozwiązała problem .