Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra II (Z14XE) słabe ogrzewanie

Fisko 24 Oct 2005 11:00 14582 20
  • #1
    Fisko
    Level 16  
    Witam!
    Astra II z 2001 silnk Z14XE przebieg 120 000 (LPG)
    Auto długo się nagrzewa (do 90 st) - termostat wymieniony
    podczas jazdy przy niskich temp np. 4 st. gorące powietrze leci z kratek ale w kabinie jest za zimno (porównywałem z inną astrą II)
    wskażnik temp. pokazuje 90 st. - czyli OK! filtr pyłkowy wymieniony, poziom płynu jest poprawny, żadnych błędów w kompie ( byłem na badaniu tech-2)
    gdzie szukać przyczyny? zima za pasem a ja nie mam zamiaru jeździć zimą w kurtce jak w ubiegłym roku!
    Co jeszcze sprawdzić?
    pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    marian11@
    Level 21  
    witam.
    A od kiedy wystepuje ten brak ogrzewania czy czasem nie po załozeni instalacji lpg?????
  • #3
    Fisko
    Level 16  
    kupiłem go bez gazu w listopadzie 2003 i też kiepsko grzał !
    Gaz zamontowałem w styczniu 2004 - instalka sprawuje się b. dobrze - żadnych problemów
  • #4
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    moze nagrzewnica masz zabrudzona ??/tzn ma kamien lub jakis osad.
    po prostu jest niedrozna.
    kolega tak miał.sa srodki na przeczyszczenie układu chłodzenia.
  • #5
    jarek_car
    Level 17  
    jśli masz klimatyzację możesz mieć problem z zaworem odcinającym na wejściu do nagrzewnicy
    pozdrawiam jarek
  • #6
    Fisko
    Level 16  
    Klima jest !

    gdzie dokładnie jest ten zawór ?
    jak się do niego dobrać ?
    jak sprawdzić czy działa poprawnie ?

    dla pewności kupie jakiś środek do czyszczenia układu
  • #7
    matimon22
    Level 25  
    A nie ubywa ci płynu?? W takich przypadkach możliwości może być kilka:
    -źle umieszczony parownik(wyżej niż chłodnica);
    -nie otwierany do końca zawór nagrzewnicy(sprawdź czy wtedy parownik jest naprawde gorący);
    -Uszkodzona uszczelka pod głowicą - też bardzo częste w OPLACH.
    Pozdrawiam
  • #8
    Fisko
    Level 16  
    Płynu nie ubywa, wymieniany rok temu w listopadzie (zielone borygo)

    -nie otwierany do końca zawór nagrzewnicy(sprawdź czy wtedy parownik jest naprawde gorący);

    hm ?
    parownik po nagrzaniu silnika (90 st) jest gorący ! nagrzewa się stopniowo razem z silnikiem
  • #10
    Fisko
    Level 16  
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi !
    W sklepie sprzedawca odradził używania specyfików do usuwania kamienia z ukł. chłodzenia stwierdził, że jest to za młode auto i że grozi to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą !
    W takim razie proszę o dokładniejsze info o tym zaworze odcinającym na wejściu do nagrzewnicy, gdzie dokładnie jest i jak się do niego dostać.

    dzięki
  • #11
    jarek_car
    Level 17  
    zawór znajduje się przy scianie grodziowej od wewnątrz, przy przejsciu u przewodów do nagrzewnicy( dojście p....ne). nagrzewnica odpowietrza się sama, więc zapowietrzenie odpada. najprościej spr dotykając ręką temp obu przewodów nagrzewnicy - jeśli oba są gorące to przepływ jest ok i zawór jest ok. jeśli nie to spr. zasilanie na zaworze - przy ustawieniu pokretła na max zimne zawór powinien odciąć dopływ wody do nagrzewnicy.
    jarek
  • #12
    Fisko
    Level 16  
    Dzięki za info !
    Ale czy muszę demontować kokpit aby się dośtać do tego zaworu i nagrzewnicy czy jest jakiś inny sposób ? Przy wstępnych oględzinach stwierdziłem, że wszystko jest zabudowane plastikami i nic konkretnego nie widać !
    Dodam, że w lato klima też jest mało wydajna! W czerwcu br. byłem na wymianie czynnika i sprawdzeniu szczelności - wsio OK! ale mimo tego wydajność słaba - diagnosta mierzył temp. przy kratce i było chyba 8 st. a podobno powinno być 4st.
    Czy to też zależy od tego zaworu ?
  • #13
    jarek_car
    Level 17  
    8 st. jest ok wydajność klimy nie zależy od niego. nawet jakby go nie było to przestawienie gałki na zimne powietrze spowoduje max chłodzenie - zawór dodatkowo odcina dopływ wody do nagrzewnicy
    nie trzeba demontować kokpitu. wystarczty tunel środkowy i możesz zdjąć dolną część obudowy nagrzewnicy ( na takie blaszki albo wkręty - nie pamiętam) pod nią jest nagrzewnica i zdemontujesz ją razem z zaworem
    powodzenia j.
  • #14
    Fisko
    Level 16  
    Tunel zdemontowałem i odkręciłem wkręty które trzymają dolną obudowę
    nagrzewnicy ale za cholere nie mogę wyjąć tej obudowy bo coś jeszcze blokuje od strony pasażera przy ściance grodziowej ! jakby jakiś zatrzask czy co ? jak to odczepić ?
    Obudowa opadła trochę w dół i widać nagrzewnice.
    Zapaliłem auto (zimny silnik) i zaczeła się stopniowo nagrzewać (pokrętło było ustawione maxymalnie na zimno). To co ? walnięty ten zawór ?
    Nagrzewnica zrobiła się po pewnym czasie baaaaardzo gorąca ale z kratek leci ciepłe powietrze, biorąc pod uwagę temperaturę nagrz. to powinno lecieć prawie gorące.
    Cięgna sprawdziłem, drożność kanałów też, wszystko ładnie wygląda, chodzi lekko to czemu kiepsko grzeje jak temp. poniżej 4 st. na zewnątrz ?
    Auto wogóle bardzo wolno się nagrzewa, muszę sporo przejechać aby wskazówka pokazała 90 st. (termostat nowy)

    Może ktoś pomoże !!!
  • #15
    RamzyY
    Level 10  
    Siemka!
    Także mam Astrę II(G kombi) i jest problem;
    -grzeje dopiero po ok 4 km(po mieście),
    -szyby strasznie parują nawet na IV prędkości nadmuchu kiedy silnik zimny oczywiście i muszę jeździć z uchylonym oknem co jest niewygodne,

    -szyby myłem płynem anty-mgłowym(od parowania) i nic,
    -wymieniłem filtr kabinowy-był cały czarny ;),
    -płynu czasami dolewam-czyli ubywa,
    -mam LPG sekwencję jeśli to coś pomoże na gwarancji jeszcze także sprawna,

    PROSZĘ O POMOC PONIEWAŻ PONIEWAŻ TAKA JAZDA JEST MĘCZĄCA SZCZEGÓLNIE TERAZ PRZY NISKICH TEMPERATURACH
  • #16
    romoo
    User under supervision
    RamzyY Pomogę Ci.
    Mianowicie prawdopodobnie masz nieszczelną nagrzewnice.
  • #17
    kavior
    Level 14  
    Coś te astry mają nie tak z tym ogrzewaniem:|Kolega jeździ astrą II 1,4 90KM z ręczną klimatyzacją i też ogrzewanie ma bardzo słabe. Na wolnych obrotach i w czasie wolnej jazdy dmucha praktycznie zimnym powietrzem. Dopiero na wysokich obrotach czuć cieplejsze powietrze ale do gorącego mu bardzo daleko. Nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km jest to samo. Termostat wraz z obudową zmieniliśmy bo nie łapał w ogóle 90stC, teraz jest ok. Nagrzewnica została przepłukana. Zawór przed nagrzewnicą ponoć sprawdzał ale nie było mnie przy tym. Czy jest możliwe że to pompa wody? Rozrząd wraz z pompą był zmieniany kilkanaście tyś.km. temu. Może ktoś spotkał się z takim problemem?
  • #18
    ARh-
    Level 11  
    RamzyY- płyn leci pod dywanik w kabinie i dlatego szyby parują
    kavior- ja stawiam na pompę wodną, nowe nie zawsze dobre
  • #19
    RamzyY
    Level 10  
    ok, dziękują za odpowiedzi, sprawdzę jutro dywaniki, znajomy napomniał mi o uszczelce pod głowicą, ale nie mam 'masła' pod korkiem oleju, szyby parują okrutnie, a mijałem dziś kilka asterek w kombiaczu i nie były zaparowane, a moja nie dość że zaparowana to teraz jeszcze i zamarznięta, zobaczę jutro na wcześniej wspomniany ew wylewający się płyn pod wycieraczkę, ale w ogóle ta instalacja cieplna jest mało wydajna ponieważ nawet na IV prędkości przednie boczne nie odparowują do końca...drugi kolega wspominał o poluzowaniu nakrętki od zbiornika do dolewania płynu borygo(?)
  • #20
    saly
    Level 32  
    Srawdź zawór nagrzewniy potafi soe zawiesi wpołowie otwarcia, miałem to nieraz w naprawie. Moge wysłać foto
  • #21
    RamzyY
    Level 10  
    po raz pierwszy zobaczyłem wyciek pod samochodem - przy chłodnicy ;) to dokręce
    A CO DO PAROWANIA SZYB to pod dywanikiem pasażera z przodu to nic pod nim nie ma ;/ może po prostu wentylacja jest za mało wydajna ale żeby samochód był tak zaprojektowany?