Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat UNO 1.0 fire 93r. swap 1.2 8v gaźnik

Unitra fan 02 May 2021 10:48 318 3
  • #1
    Unitra fan
    Level 11  
    Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik.

    Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II.
    Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze.

    Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam, w głowicy po zdemontowaniu cewek zapłonowych jest otwór i wałek napędowy do aparatu zapłonowego.

    Jedynym problemem jest brak w głowicy 1.2 otworu pod mechaniczną pompę paliwa, ale myślałem aby zastosować elektryczną uniwersalna na przewodzie lub kompletny zbiornik z pompa od UNO na mono wtrysku.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    bizon_126
    Level 30  
    Kolektor z mono-wtrysku i wielu punktu ma trochę inny rozstaw otworów
    Szukaj silnika z sieny/palio 1,2 75 i nie baw się w gaźnik tylko przeszczep również wtryski.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ojcu jak swapowałem cc700 na 1,1 to pompę zamontowałem na przewodzie pod maską z Hyundai santafe
  • #3
    Unitra fan
    Level 11  
    Pytam tylko teoretycznie, sam nie posiadam takiego UNO.
    Wiem że wersja 75KM na wtrysku jest najlepsza, ale zastanawiałem się czy te nowsze silniki da się odpalić na gaźniku.
  • #4
    michal_rybka
    Level 32  
    każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco?
    nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był na poczwórnej cewce zamiast swojego 1.4 na aparacie zapłonowym to musiałem uciąć trochę bolca aparatowi zapłonowemu, bo kulki wyjąć się nie dało, wbiłem ją tylko ile się dało (nie dało się za wiele) i wszystko działało jak należy :)
    oczywiście wolał bym zapłon na poczwórnej cewce, bo aparaty zapłonowe to beznadzieja, ale niestety zgubiłem immo do tego komputera od 1.6 i do tej pory nie mogę znaleźć, więc musiałem złożyć na osprzęcie z 1.4

    kiedyś też założyłem w Fieście mk3 silnik 1.3 z Fiesty mk4 MPI zamiast orginalnego 1.1 SPI i w tym celu musiałem dorobić podkładkę między kolektor SPI a głowicę MPI bo w MPI są większe kanały ssące i kolektor SPI ich nawet nie zakrywał całych, i to też bez problemu działało, na osprzęcie i kompie od silnika 1.1, tylko pewnie nie miało tyle mocy ile mogło by mieć, ale nie o moc mi chodziło, tylko tamten silnik 1.1 strasznie dymił

    kiedyś też miałem Golfa 2 z gaźnikiem od Poloneza i to też jeździło bez problemu :)

    a gaźnik od Poloneza widziałem też założony do silnika od Suzuki Swift 3 cylindry 1.0 w motolotni i to też latało, i jeszcze tam był aparat zapłonowy od Tico :)