Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 1.9 z 115KM na 130KM czy to możliwe?

02 May 2021 19:19 453 16
  • Level 3  
    Witam mam Passata 1.9 tdi 115KM z 2000r i ma przejechane 370000km .
    Chcę zakupić nowy silnik, wyremontować i wrzucić w ta budę, tylko że znalazłem 130KM silnik.
    Będzie jakaś różnica ?
    Chodzi mi o mocowania, komorę spalania, itp ?
    Pompowtryski są w zestawie i turbo.
    Czy to będzie pasować ? dawka paliwa itp ?
    Proszę o pomoc
  • Level 38  
    Gdyby była różnica w turbinie i/lub wtryskach, to ECU może wymagać małego dłubnięcia (nawet tak podstawowa rzecz, jak MAP sensor może również wymagać modyfikacji).
  • Level 1  
    Mechanicznie raczej się nie różnią wersja 130KM ma inną mape wtrysku. Były zdaje sie dwie wersje 115 KM ale z różnymi momentami obrotowymi. Jedna 115KM o symbolu ATJ miała taki sam moment jak wersja 130KM.
  • Level 18  
    Pewnie AJM na AWX swap...
    ogólnie powinno pasować ale inny osprzet więc pewne rzeczy trzeba będzie "dostosować"
    Tylko pytanie zasadnicze - po co kupować kolejny silnik do remontu? już jeden masz, to zrób remont swojego i wyposaż go w lepsze graty i soft i będzie fajne autko a tak to kupujesz "jakiś" silnik żeby go remontować?...bezsensu wg mnie
  • Level 2  
    Z atj na avf z 115 na 130

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl
  • Moderator of Cars
    Daron53 wrote:
    Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl
    Tyle że ten "remont" co ma obejmować ? Bo tak lekko licząc, to 4-5kPLN może być mało. Sama wymiana panewek i pierścieni tłokowych żadnym remontem nie jest.
  • Admin of Cars group
    Pasuje. Wtryskiwacze wkładasz os swojego i chyba turbo. Co do turbo nie mam pewności, nie pamiętam. Jak chcesz mieć 130 KM to można to zrobić na kilka sposobów.
  • Level 2  
    Będę wymienial tłoki pierścienie panewki uszczelniacze głowica do planowania uszczelka zawory uszczelniacze zaworów rozrząd i to co jeszcze jestem w stanie wymienić tak by mi on posłużył a tym to się boję z domu ruszyć by mi gdzieś zaraz nie nawalił
  • Level 21  
    Narobisz se kosztów i nic więcej. Dalej nie będziesz miał czym jeździć -jak dorwie cie niemiecka kontrola to dopiero poczujesz skutki. (spaliny, katalizator itp)
    Jak kupujesz silnik to taki sam model po remoncie w Polsce z gwarancją, lub z niemieckiego szrotu -(na tym szrocie niemieckim co korzystam wyciągają silnik na życzenie sam se wskazujesz z którego auta -tam liczników nie kręcą).
    Zmieniasz rozrząd i uszczelnienia wtrysków zaglądasz do sprzęgła i "hulaj dusza piekła nie ma".

    Wstawisz co popadnie (silnik), sterowników nie po-programujesz poprawnie bo się okaże że za stare itp.
    Za te pieniądze masz silnik z gwarancją w Polsce wyremontowany. "Biedny i chytry dwa razy traci -ale kto bogatemu zabroni".

    A co się dzieje ze starym że wymieniasz silnik?
    Tak zużyty, czy tacy sami mechanicy co naprawić nie potrafią i chcą ci wymieniać na inny?
  • Level 3  
    Stary jezdzi jak na razie ale rozrząd jest do wymiany. Dla tego tu napisałem wole pytać o opinie wielu osób wiec może kupie po regeneracji z gwarancją
  • Level 21  
    To co ty kombinujesz rozrząd i tak będziesz musiał wymienić w nowym używanym silniku.
    Rozrząd się wymienia co 6 lat lub odpowiednia ilość przejechanych kilometrów (pompa wodna itp komplet).
    Wymień rozrząd i d.. nie zawracaj -wymiana rozrządu to najzwyczajniejsza czynność co jakiś czas -każdy to musi robić - ja robię zawsze przy kupnie auta nie zależnie od jego stanu (chyba ze mam pieczątkę z serwisu i widać że wszystko nowe wymienione).
    To za rok wymienisz silnik bo olej nie zmieniany?
  • Admin of Cars group
    60jarek wrote:
    Dalej nie będziesz miał czym jeździć -jak dorwie cie niemiecka kontrola to dopiero poczujesz skutki. (spaliny, katalizator itp)



    Tak?? A co mu zrobią?
    Tylko konkrety proszę.
  • Level 21  
    sigwa18 wrote:
    tak a świstak siedzi... jedynie co jest to auta robią dłuższe trasy i są lepiej serwisowane ( tzn nie jak coś sie urwie albo tłucze i nie ma że i tak sprzedam to po co robić porządnie).

    Za te symboliczne pieniądze -to mam wszystko do mego auta "ganc noje"
    (w Polsce ceny na szrocie z kosmosu)

    Tu się sprawa wyjaśniła -po prostu użytkownik się pyta co ma zrobić.
    Wejdź na stronę VW tam jest podane co ile km itp co się wymienia, lub tu:
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/po...n-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne

    Dodano po 33 [minuty]:

    T5 wrote:

    Tak?? A co mu zrobią?
    Tylko konkrety proszę.

    Kontrola niemieckiej inspekcji drogowej styczeń 2021 auto Tauron właśnie po wymianie silnika bardzo nie fachowo -auto nie spełnia norm spalin, zatrzymane wzięte na lawetę autostrada odcinek Auklam -Berlin. Spaliny w dieslu do d.. wykazało nie spełniało norm emisji -ile to kolegę kosztowało nie powiedział do końca -wydzwaniał po lawetę do mnie żeby mu załatwić do Polski (auto sprzedał innej osobie, a teraz co chwila maja do niego pretensje nie wiem czy kasy nie będzie zwracał bo sprawa w sadzie).
    Tam się nie bawią jak u nas. (u nas też chyba zatrzymują dowód i zakaz jazdy dalej tez obowiązuje).
    Ja osobiście mam bez PDF a i tak sprawdzają spaliny -inspekcja drogowa okolice Szczecina Grudzień 2020. Co mierzyli i po co nie powiedzieli -padła uwaga "dobrze ustawione" -co to oznacza nie wiem i nie powiedzieli -pochwalili diagnostę co robił przegląd (świeżo po przeglądzie).
    Za wszelka cenę chciałem się dowiedzieć co oni mierzą auto diesel bez PDF -od niechcenia jeden "bąknął: olej w spalinach".
  • Level 21  
    Z jego wypowiedzi wynika jasno ze ma tylko rozrząd do wymiany -wymienić i tyle. "wymieniać auto bo brudne -też można".

    Wymiana rozrządu to wymiana: paska rozrządu, rolki prowadzącej, napinacza i pompy wodnej w Golfie V to coś około 2500PLN do 450PLN za części (pasat podobnie bo silniki takie same w większości).
    Koszt takiej wymiany to około 300PLN do 700PLN -zależy od warsztatu.

    Może to zrobić sam - jak ma gdzie i czym, oraz to zrobi prawidłowo -nie ma warunków kluczy wiedzy to do mechanika.
    (Przed wymiana rozrządu warto sprawdź ile wynosi kont synchronizacji i kont trwania wtrysku robi się to przyrządem diagnostycznym np VCDS lub innym).
    Wymienić i jeździć.
    Naprawiłem swoje auto kopa dostało (wymiana uszczelnień pompowtryskiwaczy) i od razu na fotoradar się nadziałem.
    Ten silnik jeszcze ciebie przeżyje z takim przebiegiem -jest w połowie swojego książkowego żywota (około 500 000 KM dla diesla) -chyba że coś z nim nie tak.

    Niektórzy uważają ze każdy wszystko wie, a to chyba pierwsze auto autora tematu. Proponuję na początek jakieś forum samochodowe poświęcone pasatom.