Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przycisk kołyskowy dwupozycyjny - zmiana biegunów - schemat podłączenia.

03 May 2021 14:53 462 12
  • Level 14  
    Witam, wykonuję sobie podnoszony stół do wiertarki stołowej. Podnoszenie stołu będzie realizowane poprzez podnośnik krzyżowy, napędzany silniczkiem od wycieraczek samochodowych 12 V DC. Mam już zakupiony do tego zasilacz montażowy 12 V, 25 A, oraz włącznik kołyskowy dwupozycyjny 6 pin. Jak wiadomo, zmiana kierunku obrotów w silniku wycieraczek samochodowych realizowana jest poprzez zmianę biegunów napięcia + i -. Ponieważ nie jestem z wykształcenia, ani elektronikiem, ani elektrykiem (chociaż przy niektórych podłączeniach ze schematem daję radę) mam więc do kolegów prośbę. Czy nie narysował by mi ktoś schematu, jak zrobić podłączenie kabli w tym włączniku kołyskowym 6 pinowym. Chodzi o to że, np. naciskając w nim pozycję 1 silnik będzie wykonywał np. podnoszenie, natomiast przyciskając włącznik w pozycji 2, po przyciśnięciu będzie następowała zmiana odwrócenia biegunów napięcia czyli + z -, i silnik wówczas będzie kręcił w drugą stronę, wykonując przy tym opuszczanie stołu. Włącznik ma również pozycję 0, czyli ustawienie klawisza w tej pozycji spowoduje odcięcie zasilania prądu i automatyczne zatrzymanie silnika. Poniżej wklejam zdjęcie zasilacza z płytą czołową, który już posiadam, oraz zdjęcie klawisza i schematu przy nim zamieszczonego (mam zamiar go dopiero kupić). Niestety schemat styków nie jest dla mnie za bardzo zrozumiały, dlatego prosiłbym o taki schemat, gdzie będzie pokazane połączenie liniami poszczególnych pinów z oznaczeniem + i -, pozdrawiam i z góry dziękuję. Może zamiast tego przycisku kołyskowego ktoś zaproponuje jakiś inny, niedrogi włącznik, coś jak na