Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączanie LED USB 12 amperów

awfafgasogn 05 May 2021 18:11 447 5
    awfafgasogn
    Level 2  
    Cześć wszystkim, mam 0.5 metra LED RGB na USB z Peak Output Current 3x4A. Dobrze rozumiem, że żeby je gdziekolwiek podłączyć to moc wyjściowa np. ładowarki albo powerbanka musi mieć co najmniej 12 amperów? Jestem w tym totalnie zielony i gdy podłączyłem te LED-y do powerbanka 2.1 A to zaczął dziwnie piszczeć więc wolę nie ryzykować. Tylko teraz nie mam do czego ich podłączyć, gdyż każda ładowarka, powerbank czy porty USB w komputerze czy telewizorze to 2.1 A albo 1 A. Z góry dzięki za pomoc i jeżeli to pytanie jest absurdalne lub głupie to sorka ale nie ogarniam elektroniki ;)
    Anonymous
    Level 1  
    czesiu
    Level 36  
    Nie wydaje mi się żeby 0,5m paska led pobierało 12V x 12A=144W mocy. Ale może nie jestem na bieżąco z techniką LED.
    awfafgasogn
    Level 2  
    Koderr wrote:
    awfafgasogn wrote:
    Dobrze rozumiem, że żeby je gdziekolwiek podłączyć to moc wyjściowa np. ładowarki albo powerbanka musi mieć co najmniej 12 amperów?

Amper nie jest jednostką mocy.
    awfafgasogn wrote:
    Tylko teraz nie mam do czego ich podłączyć, gdyż każda ładowarka, powerbank czy porty USB w komputerze czy telewizorze to 2.1 A albo 1 A. Z góry dzięki za pomoc i jeżeli to pytanie jest absurdalne lub głupie to sorka ale nie ogarniam elektroniki ;)

Raczej nie znajdziesz USB o takiej wydajności prądowej.
    Pozostaje kupno odpowiedniego zasilacza.

Okej, a gdy podłączę to do np. ładowarki sieciowej albo powerbanka to może się coś stać? czy po prostu najwyżej będą słabiej świecić

Dodano po 35 [sekundy]:

czesiu wrote:
    Nie wydaje mi się żeby 0,5m paska led pobierało 12V x 12A=144W mocy. Ale może nie jestem na bieżąco z techniką LED.

Ledy są na 5V ponieważ są pod USB
    krzysiek_krm
    Level 40