Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl 248 T - Po wymianie oleju silnik przestał pracować

tomus2912 05 May 2021 20:18 1020 9
  • #1
    tomus2912
    Level 8  
    Witam. Przejrzałem forum i znalazłem podobne wątki, ale wszystkie były z kosiarkami starszymi niż 2 lata.
    Mój problem polega na tym że kosiarka nie ma nawet przepracowanych 5 godzin. Ale zacznę od początku.
    Zakupiłem kosiarkę pod koniec tamtego sezonu. W sklepie powiedzieli że po 5h trzeba zmienić olej. wypaliłem nie całe 2 zbiorniki paliwa no i kosiarka stanęła w garażu. Dzisiaj wyciągnąłem ją odpaliłem (odpaliła za drugim szarpnięciem) no i stałem z nią ok 3min. Wylałem olej (miał taki szary kolor) nalałem nowego oleju, no i ruszyłem na trawnik. Po ok 20min pracy w kosiarce spadły obroty. wyłączyłem odkręciłem świecę była okopcona jak 100 letni komin. wyczyściłem świecę, odkręciłem taką plastikową śrubkę w odstojniku na klucz ampul zleciało paliwo ze zbiorniczka no i chyba z gaźnika też. Zakręciłem śrubę wkręciłem świecę nalałem świeżego paliwa i odpaliłem odpaliła ok trochę kulała ale stwierdziłem że może jeszcze paliwo nie doleciało, wyrównała obroty rozgrzała się, przerwała może ze dwa razy i znowu obroty spadły. poczekałem chwilę aż ostygnie odpaliłem i analogicznie to samo. Po 3 godzinach zaszedłem dalej walczyć z kosiarką ale teraz już na wstępie turkoczę jak wolny diesel i gaśnie.
    I takie pytanie mam co mogłem popsuć?
  • #3
    tomus2912
    Level 8  
    Oleju na max tak jak w instrukcji. Nie dymiła. W garażu czuć taki ostry zapach spalin ale dymu nie widać. jak kosiłem to na odpalonym silniku zjechałem kosiarką z krawężnika przodem do dołu. Mogłem zalać gaźnik i cylinder? Odkręcałem świecę i szarpałem sznurkiem kilka razy, i jak po wkręceniu świecy odpaliłem to dało się policzyć ruchy tłoka tak wolno pukała i zgasła.
  • #4
    frantic21
    Level 16  
    A filtr powietrza nie jest cały zalany olejem, albo paliwem? Bo może przechylałeś kosiarkę na bok
  • #5
    tomus2912
    Level 8  
    Filtr powietrza jest papierowy. czuć z niego benzynę czy olejem to nie powiedziałbym. ale jak go zdejmowałem to kosiarka dostawała większych obrotów. Jutro kupię nowy filtr i święcę i spróbuję. W sumie to kosiarka jeszcze na gwarancji to może lepiej ją zawieźć do sklepu.
    Kosiarkę przekręciłem na bok jak zmieniałem olej ale nie ma innej możliwości zmiany ( no chyba że ktoś ma pompkę) ale nawet kolega w sklepie Stihl mi powiedział że tak się wymienia.
    Tylko, jak wylewałem benzynę ze zbiornika to ją przechyliłem na stronę gaźnika. I wtedy mogłem zalać wszystko. Mam nadzieję że czyszczenie wystarczy że nie uszkodził się silnik czy coś.
  • #7
    klm787
    Level 29  
    tomus2912 wrote:
    I takie pytanie mam co mogłem popsuć?

    Faktycznie opisane objawy sugerowały by przedostanie się oleju do komory spalania, ale:
    tomus2912 wrote:
    Po ok 20min pracy w kosiarce spadły obroty.
    Po dwudziestu minutach pracy silnika nadmiar oleju w powinien się wypalić.
    A tutaj czytamy, że po tych dwudziestu minutach pojawiły się pierwsze objawy niedomagania silnika. I to:
    tomus2912 wrote:
    Po ok 20min pracy w kosiarce spadły obroty. wyłączyłem odkręciłem świecę była okopcona jak 100 letni komin

    No właśnie ta okopcona świeca sugerowała by, że w układzie spalania mieszanki jest olej.
    Coś poszło nie tak przy tej wymianie oleju. Nie ma go jednak przypadkiem za dużo? Jak to sugeruje kolega sanfran
    sanfran wrote:
    Jak 20 min pracowała poprawnie i zaczęła marudzić to mogło się coś stać niezwiązanego z wymianą oleju.
    No właśnie te fakty troszeczkę się kłócą, i zaprzeczają. A może coś poszło nie tak przy manewrowaniu przy gaźniku, może tam coś się schrzaniło. Może jakaś dźwigienka, jakaś sprężynka?
    Z instrukcji widzę, że jest to silnik B&S Series 550 a silniki B&S lubią być w tym aspekcie nieposłuszne :D
  • #8
    tomus2912
    Level 8  
    Nie robiłem nic z gaźnikiem. I tak jak pisałem podczas koszenia zjeżdżałem przodem z krawężnika. i po chwili zaczął wariować. zaciągnąłem kosiarkę do garażu i po obejrzeniu świecy stwierdziłem że paliwo może być kiepskie po zimie. I wtedy przekręciłem ją na bok. odkręciłem śrubkę w "odstojniku" ale nie dłubałem w samym gaźniku. I dopiero później przeczytałem że nie można przechylać kosiarki. I się narobiło.
    Na początek wymienię świecę i filtr powietrza. jak to nie zadziała oddam na gwarancję bo jak zacznę sam dłubać to później całkiem się serwis wypnie na mnie.
    Zastanawiam się tylko czy mogło się uszkodzić coś w stylu tłoka lub pierścieni. I mam nadzieję że nie zatarta.
  • #9
    klm787
    Level 29  
    tomus2912 wrote:
    Zastanawiam się tylko czy mogło się uszkodzić coś w stylu tłoka lub pierścieni. I mam nadzieję że nie zatarta.

    Objawy i opis "dolegliwości" nie wskazują na uszkodzenia mechaniczne. Tak, że serwis raczej nie powinien stwierdzić takich uszkodzeń jakie wymieniłeś w ostatnim zdaniu.
  • #10
    4495redberet
    Level 27  
    Szary olej to nic dobrego.
    Zwykle olej takiego koloru jest jak się coś zaciera (starte aluminium itp). Zwykle olej jest czarny. Nie wiem czy tu coś się nie dzieje.