Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & Stratton, 450 e serie - Regulator obrotów

Mariusz3289 06 May 2021 19:41 1227 6
  • #1
    Mariusz3289
    Level 2  
    Briggs & Stratton, 450 e serie - Regulator obrotów Witam mam problem z kosiarką strasznie zaczęła falować czasami podczas koszenia gaśnie i to nie na wysokiej trawie .
    Widziałem parę filmików co można zrobić żeby kosiarka zaczęła poprawnie chodzić wymieniłem sprężynkę ,wyczyściłem gaźnik ale nic to za bardzo nie pomogło.
    Więc jeszcze dodatkowo przekręciłem śrubką która jest od samoregulatora co trzyma pręt (cięgno) które wchodzi w silnik i po tym kosiarka wskoczyła na bardzo wysokie obroty . teraz moje pytanie jak ją ustawić by wskoczyła na normalne obroty , można ustawić ją kręcąc tym pręcikiem czy trzeba rozebrać cały silnik i ustawić ją ?
  • #2
    michal_rybka
    Level 32  
    ta nakrętka tylko zaciska tą dźwignię na ośce regulatora - jak ją poluźniłeś, to teraz regulator chodzi "sobie" a dźwignia sobie. musisz teraz to ustawić tak, żeby pracowało w pełnym zakresie.
    Silnika do tego rozbierać nie trzeba, ale jak nie zaznaczyłeś sobie pozycji ośki względem dźwigni to masz dużo zabawy żeby popaść... raczej bez wyczucia i wprawy to tego nie ustawisz - z grubsza chodzi o to, że w środku silnika jest regulator Watta taki jak w lokomotywie - im szybciej silnik się kręci, tym bardziej rozchylają się takie blaszki i naduszają taki grzybek który się wysuwa i przekręca tą ośkę, i teraz to ramie regulatora trzeba tak ustawić, żeby jak obroty rosną to ramie przymykało przepustnicę, oczywiście odpowiednio dużo, Ty zluzowałeś to tak bardzo, że uciekło poza zakres i trzeba "wrócić" to w odpowiednią stronę (przeciwną do obrotu powodującego zamykanie przepustnicy)
    Możesz próbować po prostu wracać ośką po kawałeczku i odpalać i tak znów i znów aż trafisz...
  • #3
    klm787
    Level 28  
    Jeśli faktycznie poluzowała się ta nakrętka to:
    michal_rybka wrote:
    musisz teraz to ustawić tak, żeby pracowało w pełnym zakresie

    Ale łatwe to nie będzie, i jak opisuje autor filmu "Jak zbudowany jest Briggs&Stratton 450E Series" czynność ta należy do mega precyzyjnych operacji.
    https://www.youtube.com/watch?v=K0MlLPmoryY&t=1437s
    Ale filmik warto obejrzeć. Nie ma tam pokazane jak ustawić taki regulator, ale doskonale pokazane jest jak działa, i faktycznie minimalne poluzowanie tej nakrętki psuje nam działanie tegoż regulatora.
  • #4
    michal_rybka
    Level 32  
    filmy KoBaMixa ogólnie są świetne i polecam pooglądać wszystkie inne o pozostałych silnikach
    to taki "kosiarkowy prof. Chris" :)
  • #5
    Mariusz3289
    Level 2  
    Ale ustawiać oś na otwartej czy zamkniętej przepustnicy
  • #6
    hevet2
    Level 31  
    michal_rybka wrote:

    Możesz próbować po prostu wracać ośką po kawałeczku i odpalać i tak znów i znów aż trafisz...

    Nic nie trzeba trafiać na ustawienie jest procedura (którą zapewne w serwisie znają), zacznij pisać bez byków albo nie pisz (szczególnie o czymś o czym nie masz pojęcia).
  • #7
    michal_rybka
    Level 32  
    Mariusz3289: na otwartej, regulator ją przymyka, na zgaszonym silniku przepustnica jest otwarta

    hevet2: no to podziel się z nami tą procedurą zamiast się wymądrzać, bo swoją wypowiedzią nie wniosłeś nic do problemu