Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Seicento 1.1 - "Dzwonią zawory" pod obciążeniem

07 May 2021 05:40 882 13
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    mono12345
    Level 14  
    Hej. Nie wiem czy Ci to pomoże ale ja wiele lat temu w CC 900 z wtryskiem jednopunktowym, miałem podobne objawy. Przyczyną były hydrauliczne regulatory luzu popychaczy. Po ich wymianie i zalaniu olejem syntetycznym (fabrycznie lany zwykły), przestał dzwonić.
  • #3
    michal_rybka
    Level 34  
    silnik FIRE nie ma hydropopychaczy, tylko podkładki między wałkiem a szklankami.
    Czemu auto na złom? jak nie zgnite to silnik w Cieniasie/Seju wymienić można samemu w jeden dzień na podwórku bez kanału/podnośnika itp - wiem, bo wymieniałem parę razy :)
    silnik taki kosztuje 200-300zł
    ja bym tym jeździł puki jeździ, a jak się rozleci to wymienił silnik
  • #4
    lukaszmech
    Level 17  
    Jak puka na rozgrzanym silniku to panewka może kończy swój żywot lub coś pływa w misce olejowej
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    lukaszmech
    Level 17  
    Jeśli sworzeń to wątpię żeby tak klekotały prędzej panewka mogła się wyklepać, nie koniecznie będzie coś widać w oleju. Możesz zrobić sobie płukanie silnika nafta z olejem silnikowym i wtedy powinno być słychać panewkę
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    lukaszmech
    Level 17  
    Jak będzie rzadki olej to spadnie ciśnienie oleju i powinno w tym czasie słychać panewki. Żadnych zagęszczaczy nie lej zmarnujesz silnik. Bez problemu korbowodowe jak i główne panewki sprawdzisz
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    lukaszmech
    Level 17  
    Wysłuchałem nagrania. Zrzuć miskę i sprawdź układ korbowy i regulator ciśnienia oleju czy nie jest zapchany oraz sam rozrząd czy nic tam się nie dzieje. Miałem też przypadek że świeca była słabo dokręcona i pukała. Jednym słowem zdejmij pokrywę zaworów sprawdź, miska sprawdzić, rozrząd i świece. To jest dźwięk metaliczny więc musi być z okolic silnika lub skrzyni biegów zobacz czy półośie co wchodzą do skrzyni nie mają luzu w samej skrzyni (przegub wewnętrzny)
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    lukaszmech
    Level 17  
    Wszystko jest możliwe. Załatw sobie szczelinomierz i sprawdź luzy na zaworach nie jest to skomplikowana robota. Zapamiętaj jak idzie napinacz paska on ma dwa otwory i tylko w jedną stronę można go obracać bo inaczej się poluzuje i będzie problem mimo że są to silniki bezkolizyjne
  • #13
    User removed account
    Level 1  
  • #14
    User removed account
    Level 1