Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fabia 1,4 16V - Po wymianie silnika z 1,2 12v na 1,4 16V silnik nie odpala

Takin 10 May 2021 16:26 1617 37
Optex
  • #1
    Takin
    Level 10  
    Witam wszystkich!
    Mam problem z odpaleniem silnika. Wymieniłem silnik 1,2 12V na silnik 1,4 16V typ AUA. zamontowane ECU 36906034BL oraz licznik i stacyjkę. Wszystko zabrane w komplecie z jednego auta. Silnik kręci, świeci kontrolka ESP i immo. W warsztacie sprawdzili sterownik jest immo off. Brak napięcia na kostce cewki zapłonowej. VAG wskazuje błąd 18020 Moduł sterowania silnika nieprawidłowe kodowanie. Czy jesli immo off potrzeba coś kodować?jeśli tak co wpisać i gdzie tego szukać i jak?vagiem? Informacje początkowe wyświetlone Pn 36906034BL (typ sterownika) ALU 3699 COD 00001, WSC 13765, spr. drogomierz Y1919880C kod 16142, WSC 12345. WSC to chyba kod serwisowy. czy trzeba zgrać kod drogomoierza i ECU? Poza tym VAG wskazuje 10 innych błędów.Te dają się wykasować ale po próbie rozruchu wracają.
    Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie.Z elektroniki jestem bARDZO SŁABY. Pozdrawiam
  • Optex
  • #2
    sigwa18
    Level 40  
    Lista błędów. Bo te nie powinny blokować odpalenie.
  • #4
    Takin
    Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Wystąpiło 11 błędów 1) 18020 Moduł sterowania sil niepraw kodowanie 2) 17949 Przekaźnik pompy paliwa
    j17 obwód otwarty 3) 16502 PO118 T wody chłodz G62 wysoki sygnał 4) 16497 PO113 czujnik T powietrza wlot.1 G42 wysoki sygnał 5) 18058 P1650 magistrala danych (Ukł nap) brak wiadom z modułu tablicy wskaźńikow 6) 17564 czujnik MAPzwarcie do masy 7) 17580 P1172 czujnki kąta zaworu przepustn2 G188 niski sygnał 8) 17952 P1154 czujn kąta G187 wysoki sygnał 9) czujnik zaworu EGR B niski sygnał 10) 17989 P1501 moduł sterow zaworem przep J338 ustawienia domyślne nie wprowadzone 11) 18045 brak wiadomości z modułu sterowania centralnej elektroniki.Pozdrawiam takin

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie grzebałem w ECU. Zabrałem do sprawdzenia w warsztacie
  • Optex
  • Helpful post
    #5
    koleś kit
    Level 39  
    Napięcie do cewki to leci bezpośrednio z ter,15 przez bezpiecznik.Jak jest komunikacja to doprowadź na początek wszystkie te błędy do porządku.Czyli błąd przekaźnika pompy ,czujnik temp., MAP itd.Sprawdź linię 5v dla czujników.Potem doprowadź CAN do porządku.
  • #7
    sigwa18
    Level 40  
    Coś mi się wydaje że wiązka jest od.1.2.
  • #8
    michal_rybka
    Level 33  
    to jak to niby ma działać skoro 1.2 12v jest 3 cylindrowy a 1.4 16v 4 cylindrowy???
    wiązka silnika koniecznie musi być od tego 1.4 16v od Fabii, albo sobie ją trzeba zrobić samemu (mnóstwo roboty, ale dać się da)
  • #9
    sigwa18
    Level 40  
    michal_rybka wrote:
    to jak to niby ma działać skoro 1.2 12v jest 3 cylindrowy a 1.4 16v 4 cylindrowy???
    wiązka silnika koniecznie musi być od tego 1.4 16v od Fabii, albo sobie ją trzeba zrobić samemu (mnóstwo roboty, ale dać się da)


    Poczekajmy aż autor się wypowie. Na razie jest pytanie na jakiej wiązce jest zamontowane to 1.4?
  • #10
    Takin
    Level 10  
    Fabię kupiłem od pośrednika, na żadne pytania dot. strony technicznej nie umiał dać odpowiedzi. Wiązka już była wmontowana, podłączone ECU i liczniki od 1,4.(ECU i liczniki od 1,2 dostałem z samochodem). Po właczeniu kluczyka wszystko prócz klaksonu działa: szyby el. , światła, dmuchawa, kierunki itd. Nie sprawdziłem, czy złącza –piny- od 1,2 są takie same jak od 1,4.Jak odróżnić wiązki 1,2 od 1,4? Proszę o radę.Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ECU i liczniki od 1,4 zamontowane, od 1,2 dodatkowo

    Dodano po 6 [minuty]:

    silnik 1,4 jako zamiennik dostałem z samochodem
  • #11
    sigwa18
    Level 40  
    No to teraz dwa schematy z 1.2 i 1.4 plus zdolny elektryk z masą wolnego czasu. Weryfikacja co jest założone.

    PS Generalnie to widzę w błędach to:

    Brak zasilnia pompy paliwa
    Złe odczyty z przepustnicy (pewnie i jej sterowanie kuleje)
    EGR też
    Czujniki temperatury zgłaszają błędy.
  • #12
    Takin
    Level 10  
    jak odkręciłem zaworek na kolektorze zasilającym tryska paliwo

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiązkę może uda się rozróżnić po liczbie pinów we wtyczce ECU.Nie mam schematu jaki pin do czego.różnica w liczbie cylindrów powinna odpowiadać różnicy w złączce
  • #13
    sigwa18
    Level 40  
    Do 1.4 Były dwa filtry paliwa z wbudowanym regulatorem ciśnienia na 3 bary lub 4 bary (samo to wystarczy aby były problemy z rozruchem ,a ty nie masz jeszcze żadnego odczytu temperatury ,pytanie co widzi MAP).

    Pierwsze to kody silnika i roczniki. Oryginalny 1.2 na wlepce bagażnika, obecny powinien mieć na obudowie rozrządu (powinien). Plus numer części VAG jaki zgłasza się przy diagnostyce ECU. To tak na początek

    Na tą chwile nawet nie wiesz czy komp silnika jest od tego silnika. To jest projekt dla zdolnego elektronika samochodowego z duża ilością wolnego czasu. Przez forum/zdalnie ciężko widzę to ogarnąć.

    PS Tak patrząc historycznie większość swap-ów poległa na elektryce ,albo ogarnięcie jej zajęło 1/2 czasu budowy projektu.
  • #14
    Takin
    Level 10  
    Jakimś wyjściem byłoby kupno jakiegoś rozbitka i przełożenie wiązek i elektroniki. Lubię się bawić przy autach.Do jazdy mam almerę.Ale spróbuję zasięgając rady mądrzejszych ode mnie w tych sprawach uruchomić skodę. zacznę od tego, co radzisz-.Muszę też postarać się o schematy elektryczne i katalog części z numerami róznych modeli i wykonań.porównam dane. ECU mają dużo odmian - koncówki moja - BL i inne.czym się różnią te wykonania? i czy mogą być zamieniane?
  • #15
    sigwa18
    Level 40  
    Ktoś wkodował IMMO ze sterownika ECU silnika. To już jest operacja która polega na wgraniu nowego wsadu do ECU. Pytanie czy zrobione na ori wsadzie czy wgranie gotowca nie koniecznie od tego silnika (zresztą nie wiem po co to robił jak licznik, kluczyk i ECU teoretycznie było od jednego dawcy. Wg mnie ktoś poległ na swapie ,zaczął robić głupie rzeczy w akcie desperacji potem sprzedał. Teraz jak pisałem wcześniej jest to niezła zagadka. Gdybym ja to robił to pierwsze.

    VCDS i test pompy z pomiarem ciśnienia paliwa (czy pasuje do silnika 3 lub 4 bary zależne od kodu silnika). Potem sprawdzenie iskry czy jest. Dwa ogarnięcie przepustnicy (z testem i adaptacją- do tego może potrzebować braku błędów w ECU). Trzy czujniki temperatury. Cztery czy widzi obroty wału oraz wałka rozrządu. Po ogarnięci tego powinien odpalić. Wtedy usuwanie reszty błędów i ustawnie kodowania.
  • #16
    michal_rybka
    Level 33  
    zgadza się, najłatwiej i najszybciej przełożyć całą wiązkę z drugiego auta, które odpalało i pracowało, i to najlepiej samemu takie znaleźć na złomie, prawdzić, odpalić i zdemontować sobie wiązkę opisując to, co nie jest oczywiste

    a tak puki co, to możesz spróbować na plaku zapalić, jak zapali na chwilę to już połowa sukcesu, znaczy że zapłon ok, a masz problem z podawaniem paliwa, a jak nie, no to nawet zapłonu niema i może to być wszystko..

    jak dla mnie to jeśli w ogóle silnik, wiązka, komputer, immo i kluczyk są od kompletu, to tam gdzieś plusa brakuje pewnie tego wspólnego, a może masa jakaś nie przykręcona, musisz niestety przejrzeć wszystko od początku kostka po kostce czy podłączona i czy tam gdzie trzeba, bo to najgorsze co może być - kupić niedokończoną rzeźbę po kimś, kto już tyle zrobił i się poddał
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Takin wrote:
    Fabię kupiłem od pośrednika, na żadne pytania dot. strony technicznej nie umiał dać odpowiedzi. Wiązka już była wmontowana, podłączone ECU i liczniki od 1,4.(ECU i liczniki od 1,2 dostałem z samochodem). Po właczeniu kluczyka wszystko prócz klaksonu działa: szyby el. , światła, dmuchawa, kierunki itd. Nie sprawdziłem, czy złącza –piny- od 1,2 są takie same jak od 1,4.Jak odróżnić wiązki 1,2 od 1,4? Proszę o radę.Pozdrawiam.


    Ale co kupiłeś niepalące auto? Szyby działały dobre...
  • #18
    Takin
    Level 10  
    Kupiłem dlatego,że ktoś nie mogł dokończyć przekladki. Lubię trudne zadania.Wiadomo, bez pomocy tego nie uruchomię.pompę paliwa słychać po włączeniu zapłonu, poluźniłem zaworek na kolektorze zasilającym paliwo tryska.Brak napięcia na cewce zaplonowej.Nie wiem, który pin cewki zasilić. sprawdzę wszystkie kostki złączne.może któraś niedokladnie podpięta.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Próbuję znaleźć schemat połączeń ECU - osprzęt silnika. zestawienie czujnikow, siłownikow i przekaźników. Znalazłem jakieś rosyjskie instrukcje ale bez schematów. Temat ciekawy.Wciąga.
  • Helpful post
    #19
    sigwa18
    Level 40  
    To że paliwo tryska nie znaczy że ma odpowiednie ciśnienie a to wpływa znacząco na dawkę paliwa.
  • Helpful post
    #20
    michal_rybka
    Level 33  
    żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle

    tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc
    https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-remontu/inomarki/skoda/fabia

    cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera
    nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz kompa!
    jak już to szeregowo z żarówką 21W od migacza możesz tak próbować

    sprawdź, czy gdzieś nie powinien być podłączony "grzybek" uderzeniowy, może go niema, może jest wyskoczony, on zazwyczaj odcina tylko pompę paliwa, ale cholera wie jak tam jest

    zwykle immo też odcina tylko wtrysk a zapłon jest, dla tego bez immo można jeździć nadal na gazie (zwykłym, nie sekwencji). szkoda że ktoś tak namieszał tam w kompie, bo już nie wiadomo, co tam jest wgrane...
  • #21
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Takin wrote:
    Lubię trudne zadania.Wiadomo, bez pomocy tego nie uruchomię
    To się nazywa głupota , lub uderzanie z motyką na słońce.


    Skoro pompa pracuje to tam nie kop. Spróbuj odpalić na plaku jak odpali i jest sterowanie przepustnicą to wtedy będziemy dalej diagnozować. Innym prosze o nie przeszkadzanie w uruchomieniu przez internet. Daj zdjęcie silnika i komputera.
  • #23
    Takin
    Level 10  
    Elektronik z dobrego warsztatu sprawdził,że w sterowniku jest immo off
  • #25
    Takin
    Level 10  
    Dzięki. Tak zrobię.Przy skodzie będę dopiero w sobotę.Pozdrawiam
  • #26
    Takin
    Level 10  
    Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował immobilizer. Ale w warsztacie napraw immobilizerów i alarmów stwierdzono, że mam immo off. Zaczynam mieć wątpliwości. czy immo też odcina impulsy zapłonu z komputera? To samo pytanie odnośnie zasilania cewek wtrysku paliwa. Czy tylko odcina zasilanie. Do obwodów sasilania cewek zapłonowej i wtrysków podłączę diodę - sprawdzę, czy zanika napiecie przy rozruchu. Dodatkowe pytanie- czy można zamienić ECU na takie z innym symbolem literowym. Mam -BL.
    Dziękuję wszystkim za dotychczasowe rady a Michałowi za link do strony z literaturą fachową. Bardzo się przydały schematy elektryki.
  • Helpful post
    #28
    piachu1994
    Level 38  
    michal_rybka wrote:
    to jak to niby ma działać skoro 1.2 12v jest 3 cylindrowy a 1.4 16v 4 cylindrowy??

    Normalnie, po zmianie wiązki.

    michal_rybka wrote:
    wiązka silnika koniecznie musi być od tego 1.4 16v od Fabii, albo sobie ją trzeba zrobić samemu (mnóstwo roboty, ale dać się da)

    Jak wyżej, ale trzeba wiedzieć gdzie ją podłączyć.

    michal_rybka wrote:
    zgadza się, najłatwiej i najszybciej przełożyć całą wiązkę z drugiego auta, które odpalało i pracowało, i to najlepiej samemu takie znaleźć na złomie, prawdzić, odpalić i zdemontować sobie wiązkę opisując to, co nie jest oczywiste

    Nie tak szybko - są różne wersje i potrafią się różnić.

    michal_rybka wrote:
    jak dla mnie to jeśli w ogóle silnik, wiązka, komputer, immo i kluczyk są od kompletu, to tam gdzieś plusa brakuje pewnie tego wspólnego, a może masa jakaś nie przykręcona

    Widzę, że tutaj kolega zaczyna pisać dopiero odnośnie problemu, że czegoś może brakować.

    michal_rybka wrote:
    musisz niestety przejrzeć wszystko od początku kostka po kostce czy podłączona i czy tam gdzie trzeba, bo to najgorsze co może być - kupić niedokończoną rzeźbę po kimś, kto już tyle zrobił i się poddał

    Bingo, ale musi pójść według schematów - w innym wypadku może pogorszyć sytuację.

    michal_rybka wrote:
    sprawdź, czy gdzieś nie powinien być podłączony "grzybek" uderzeniowy, może go niema, może jest wyskoczony, on zazwyczaj odcina tylko pompę paliwa, ale cholera wie jak tam jest

    To jeżeli nie wiesz to nie pisz o "jakimś" grzybku - VAG nie posiada tego.


    Dodaję schematy, aby kolega mógł sobie sprawdzić połączenia. Będzie zabawy, jednak jest to do ogarnięcia - przerabiałem wątek.

    Podarowałem wędkę, czas na Twoje rybki :)
    Attachments:
  • #29
    Takin
    Level 10  
    Wiązka musiała być wymieniona - do kostki cewki dochodzą cztery przewody.Upewnię się czy wszystkie jej odcinki - nie mam napięcia przy cewce ale bezpiecznik 15 jest zasilony. Poza sprawdzeniem połączeń Mam kilka wyjść: 1) Wymienić ECU na Siemensa z immo- ale nie wiem czy Magnet Marelli 036906034BL można zastąpić Siemensem. A jeśli to jakim odpowiednikiem? 2) Kupić cały zestaw startowy, 3) Spróbować wgrać nowy kluczyk - transponder w kluczyku jest uszkodzony- zgnieciony. Ale do tego potrzebny jest kod. Czy tylko kod z ecu, czy z immo też? nie wiem jak czym wyciągnąć kod.
  • #30
    Takin
    Level 10  
    Witam ponownie. wczoraj wyjąłem obudowę akumulatora.Pod nim plątanina kabli- ktoś przerabiał wiązkę. Prześwietliłem przewód zasilający cewkę.przerwa w zasilaniu - w części pasażerskiej.Tu zrobiłem dodatkowe połączenie. Ale silnik zachowuje si,ę jak z działającym immobilizerem.Mam pytania: Czy jeśli jest immo jest off to może mrugać kontrolka immobilizera?