Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz - Prąd po zapaleniu silnika potrzebny do świateł do jazdy dziennej

Lukaszekb22wawa 11 May 2021 17:46 282 9
  • #1
    Lukaszekb22wawa
    Level 9  
    Witam. Podłączam światła do jazdy dziennej. Zastanawiam się jak podłączyć by zapalały się dopiero po zapaleniu silnika. Na zapłonie szkoda akumulatora, przy kręceniu rozrusznika powstaje ( może jakieś nie wielkie ale zawsze ) obciążenie co prowadzić będzie do powolnej śmierci światełek. Myślałem o podpięciu pod bezpiecznik alternatora ( znalazłem w skrzynce bezpieczników ). Czy prąd jest tam z akumulatora czy z alternatora??
  • #2
    bestboy21
    Level 39  
    Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
  • #3
    Lukaszekb22wawa
    Level 9  
    Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku.
  • #4
    bestboy21
    Level 39  
    Lukaszekb22wawa wrote:
    Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku.


    Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;)
    Bo jak to drugie, to próbnik 12V i lecisz po bezpiecznikach... (ostatecznie nawet w radiu masz plus po zapłonie).
  • #5
    web69
    Level 31  
    Pod przekaźnik pompy paliwa.
  • #6
    michal_rybka
    Level 32  
    przecież te lampki ledowe nic nie ciągną... 1...2W... toż to więcej ciągną żarówki od ciśnienia oleju i ładowania które też świecą zanim odpalisz auto...

    ja ledy dzienne podłączam plus po stacyjce a minus podpinam pod plus żarówki pozycyjnej - wtedy po zapłonie się zaświecają, a jak włącza się normalne światła to gasną (bo mają na jednym i drugim kablu 12V czyli różnica jest 0V)
  • #8
    Lukaszekb22wawa
    Level 9  
    bestboy21 wrote:

    Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;).

    Chciałbym by zapalały się na zapalonym silniku. Fajniej też to wygląda.

    G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. W moim przypadku będzie to albo niebieski albo biały ale najprawdopodobniej będzie to biały. Ewentualnie jak to sprawdzić.
  • #9
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Lukaszekb22wawa wrote:
    jak to sprawdzić
    Podpiąć i zobaczyć.
  • #10
    g107r
    Level 40  
    Lukaszekb22wawa wrote:
    G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora.

    Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus.
    Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci.
    Gdy alternator ładuje, daje tam plus, licznik też plus - żarówka ładowania nie świeci z dwoma plusami.

    Nie jest to przewód do podłączania innych rzeczy, niż ta jedna kontrolka akumulatora, chyba obiekcje co do podłączania się pod kontrolkę ładowania widziałeś?
    Nie zasilaj nim DRL, tylko jego układ wykrywania ładowania akumulatora, który po wykryciu napięcia np 13,5V włącza światła dzienne, lub włączenia DRL. Ten kabelek da sygnał włączenia, ale żeby zasilać lampy, to już różnie może być. Można sobie popsuć ładowanie podłączając pod alternator jakieś inne obciążenie.
    Lukaszekb22wawa wrote:
    Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik

    Jeśli masz taki sterownik, to powinien działać z każdego miejsca z plusem, bo bez, to w sumie zapomnij... Altki niedrogie, ale po co?
    Matizy miały DRL fabrycznie, ale trzeba by namierzyć moduł DRL w internecie, co jest chyba nierealne.