Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.6 MPI - Nie osiąga temperatury.

Andrev01 11 May 2021 21:54 579 19
  • #1
    Andrev01
    Level 7  
    Witam.
    Moja Skoda ma jakiś problem z temperaturą cieczy chłodzącej
    Najpierw w chłodne dni podczas jazdy w ogole nie osiągała temperatury 90st. Gdy stałem w korku temperatura rosła powyżej 90 i malała dopiero gdy włączył się wentylator.
    Wymienilem cały korpus w którym jest czujnik temperatury i termostat z obudową.
    Ekekty są takie że dziś przy dość wysokiej temperaturze zewnętrznej stałem na podwyższonych obrotach ponad 20 minut i temperatura ledwo wzrosła do jakiś może 70 st. Po krótkiej przejażdżce od razu zmalała. Ogrzewanie działa bardzo dobrze więc zapowietrzony raczej nie jest.
    Może to wina czujnika temperatury ktory jest przy chłodnicy? Bo wentylator się załączył pomimo że na wskaźniku było około 70 st. Przed wymianą termostatu załączał się dopiero jak wskaźnik pokazał powyżej 90.
  • #2
    berthold61
    Level 26  
    A poprawnie założony termostat ? to nie jest takie oczywiste , no i korek bym dokładnie sprawdził ten w zb wyrównawczym .
  • #3
    artbi881
    Level 29  
    Cześć wydaje mi się że czujnik temperatury do wskaźnika jest inny od zamontowanego w chłodnicy lecz w głowicy i może to on jest uszkodzony.
  • #4
    Andrev01
    Level 7  
    berthold61 wrote:
    A poprawnie założony termostat ? to nie jest takie oczywiste , no i korek bym dokładnie sprawdził ten w zb wyrównawczym .


    Termostat założył mechanik więc nie wiem, ale ja kupiłem cały korpus gdzie termostat był już zamontowany fabrycznie wiec raczej go nawet nie dotykał.Skoda Felicia 1.6 MPI - Nie osiąga temperatury.

    Dodano po 2 [minuty]:

    artbi881 wrote:
    Cześć wydaje mi się że czujnik temperatury do wskaźnika jest inny od zamontowanego w chłodnicy lecz w głowicy i może to on jest uszkodzony.

    Podobno są dwa czujniki jeden na termostacie drugi na chłodnicy ale co do tego drugiego pewny nie jestem
  • #5
    Andrev01
    Level 7  
    Podłączyłem dziś vcds żeby zobaczyć jakie wskazania pokaże czujnik temperatury płynu. Silnik był zimny po nocy. Od razu po odpaleniu temperatura zaczęła wzrastać, powiedział bym że dość szybko. Stałem z kilkanaście minut temperatur na vcds doszła do 119 stopni i zatrzymała się. Trochę dałem gazu powoli wzrosła do około 128 i włącz się wentylator.
    Wskazówka ledwo co się uniosła dopiero w okolicach 110 st ale nie doszła do środkowej kreski.
    Co to może oznaczać? Termostat nowy i niesprawnym?
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Coś ten czujnik temperatury oszukuje. Podmień że starego termostat.
  • #7
    Andrev01
    Level 7  
    Podmienie ale dopiero w przyszłym tygodniu bo stare graty zostały u mechanika.
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    Najlepiej kup oryginalny w ASO - majątku nie kosztuje, a spokój na kolejne lata.
  • #9
    berthold61
    Level 26  
    Nie wiem jak jest w benzyniaku ale dieslu czujnik ten do licznika oraz ecu jest 4 pinowy i znajduje się tuż za vacum-pump ,patrząc z przodu auta to po prawej stronie za silnikiem , kiepski dostęp ale da się tam łapy wetknąć pod warunkiem że to to samo co w dieslu .
  • #10
    Andrev01
    Level 7  
    U mnie czujnik jest na wierzchu więc nie ma problemu z dostępem (jest 4 pinowy) dziś go odłączyłem i zapaliłem silnik, ale odpalił normalnie miał małą "czkawkę" ale tak właściwie to nie jestem pewny czy to po odłączeniu czujnika czy tak po prostu bo czasami mu się to już zdarzało.
    A mam jeszcze takie pytanie, czy to że samochód dymi po dodaniu gazu na kolor powiedział bym biało-niebieski to może być wina niesprawnego czujnika? Niebieski to spalony olej ale to nie jest taki mocno niebieski, w zapachu też nie czuć oleju. Silnik trochę bierze olej ale jeszcze nie jest źle.
  • #11
    berthold61
    Level 26  
    Niebieski dym to od spalonego oleju i nic wspólnego z czujnikiem to nie ma tak samo jak zapalanie , najczęściej niebieski dym pojawia się po nieszczelnych uszczelniaczach zaworowych a koszt wymiany to kilka złociszy pod warunkiem że sam to zrobisz oczywiście , nic trudnego ale zależy dla kogo .
  • #12
    Andrev01
    Level 7  
    Ok. Dzięki za odpowiedź, tym zajmę się później na razie muszę ogarnąć ten czujnik temperatury, bo niestety mechanik Stary wyrzucił.
    Panowie a można vagiem sprawdzić jakoś czy zapłon jest dobrze ustawiony? Niestety nie mam lampy stroboskopowej.
  • #13
    michal_rybka
    Level 33  
    jak kupiłeś Vernet to nic dziwnego, że nie działa, to straszne dziadostwo jest
    z zamienników to tylko Wahler, a najlepiej to wiadomo orginał, ale pewnie drogi będzie, jak by to 1.3 było to był by zapewne dużo tańszy, bo czeskie części drogie nie są, ale to jest VW
  • #14
    Andrev01
    Level 7  
    Kupiłem najpierw wahlera na allegro ale przysłali mi sam termostat z obudową a miał być z czujnikiem taki właśnie jak na zdjęciu, więc odesłałem. A że czas mnie gonił bo miałem rozebrany samochód to kupiłem w okolicznym sklepie werneta bo taki mieli. Dziś mają mi sprawdzić ile w ASO VW kosztuje, ale podejrzewam że w ASO skody byłby tańszy tylko że nie mam Skody tak blisko jak ASO VW
  • #15
    michal_rybka
    Level 33  
    bo czujnik się przekłada ze starego po prostu
  • #16
    Andrev01
    Level 7  
    Kupiłem cały komplet bo w starej obudowie termostatu był zerwany gwint i nie było wyjścia bo ciekł płyn. A skąd miałem wiedzieć że nowy czujnik i już będzie do d.. a niestety starą obudowę z czujnikiem mechanik wyrzucił.
  • #17
    Andrev01
    Level 7  
    Założyłem wczoraj nowy czujnik temperatury. Teraz Wskazówka na liczniku podnosi się płynnie do góry, więc wcześniejszy nowy czujnik i już był zepsuty.
    Tylko, że teraz jeszcze jeden chyba problem. Dziś rano jak jechałem około 10 km to wskazówka temperatury podniosła się ponad środkową kreskę na skali ( przyjmuje, że środkowa kreska to 90 st bo w Felicii nie ma liczb na tej skali) i niby już nie szła wyżej ale to była za krótka trasa żeby to potwierdzić do tego rano było chłodno więc w upalny dzień też mogłoby to inaczej wyglądać.
    Więc teraz albo termostat też jest popsuty albo kolejny czujnik.
    Głowice sprawdzałem na obecność spalin w układzie chłodzenia i niby nie ma, ale z jakiegoś powodu płyn chłodniczy jest brudny tylko nie wiem czy może kiedyś był problem z głowicą i zostało to zrobione ale układu już nikt nie płukał i dlatego teraz płyn jest taki. Trudno powiedzieć.
  • #18
    sigwa18
    Level 40  
    Wentylator w Felicji włącza się mniej więcej w 2/3 skali. Układ jest po ciśnieniem do tego płyn i będzie gotował się dopiero przy 110-120 C. Jak nie bulgocze i nie wyrzuca płynu korkiem a węże wytrzymują to jest ok.
  • #19
    Andrev01
    Level 7  
    U mnie vcds pokazywał 128 stopni gdy włączył się wentylator.
    Jutro wezme go na ekspresówkę to zobaczę jak będzie się zachowywał bo dziś za krótkie trasy były żeby coś konkretniej stwierdzić. Umyłem dzisiaj myjką chłodnice, niby nie była brudna ale pomyślałem, że nie zaszkodzi.
  • #20
    Andrev01
    Level 7  
    Wczoraj trochę się przewiozłem dłużej i efekty są takie.
    Wskazówka temperatury głównie jest nieco ponad środkową kreskę, gdy stoję w korku wskazówka minimalnie jeszcze pójdzie do góry. Na trasie wskazówka spada w okolice środkowej kreski.
    Myślę, że nie ma już co szukać dalej bo nie jest już źle, silnik też jakby równiej pracował i nie łapie "czkawki" więc po prostu będę jeździł dopóki nic nie będzie się działo.
    Serdecznie dziękuję Wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam