Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV 2.0 dCi automat brak mocy przy ruszaniu

burittos 12 May 2021 19:53 972 5
  • #1
    burittos
    Level 9  
    Witam.

    Mam problem z autem Renault Espace IV 2010r., 2.0 dCi 150KM, automat Jatco JF613E, przebieg przekroczył 270 tys.



    Podczas ruszania zdarza mu się nie mieć mocy. Przez kilka/kilkanaście metrów przyspiesza bardzo wolno i nie wkręca się na obroty aż wreszcie moc wyraźnie wzrasta jakby dostał nagły strzał z turbiny. Mogę wciskać pedał w podłogę, ale to nic nie daje. Kiedy złapie wyższe obroty jest dobrze. Dzieje się to podczas ruszania od zera lub przyspieszania z bardzo małej prędkości, ale jeden raz zdarzyło mi się, że stracił moc podczas jazdy na autostradzie. Ze 130 zszedł na 70 i nie chciał wiecej, ale po zjeździe na pobocze i ponownym odpaleniu było normalnie. Podczas jazdy stało się tak tylko raz. Mechanik zrobił przegląd i powiedział, że to wina krzywego zacisku lewy tył. Samochód miał wtedy czuć opór i przechodzić w tryb serwisowy. Faktycznie był krzywy, bo po wymianie tarcz na nowe było słychać czasem piski z tego koła. Po regeneracji zacisku znikł tylko problem hamulca, ale nie przyspieszania.
    Dzisiaj kiedy był gorący dzień i jechałem z włączoną klimatyzacja był dramat. Znacznie dłużej zajmowało mu wejście na obroty i nawet jak je złapał to przyspieszał wolno. O wyprzedzaniu mogłem zapomnieć. Problem był przez całą trasę ok 30km za każdym razem jak ruszałem, a wcześniej były to pojedyncze przypadki. Zrobiłem test i przy wyłączonej klimie było lepiej, ale i tak zamulał.
    Jakieś 5tys km temu byłem na wymianie oleju w skrzyni i majster wykluczył problem ze strony skrzyni biegów. Zrobił tylko krótką jazdę, nie podpiął komputera. (Powiedział nawet żebym się nie przejmował mocno wyczuwalnymi zmianami niższych biegów przy wyższych obrotach i wyczuwalnymi redukcjami - powiedział "ta skrzynia tak ma".)

    Dodam, że nie pojawiają się żadne komunikaty o błędach, nie wyświetlają się żadne kontrolki, komputer nie zapisuje błędów. Mimo, że to diesel to wcale nie dymi. Dwóch mechaników, na których się wcześniej nigdy nie zawiodłem rozkłada ręce.

    PS. Gdyby ktoś chciał w tym pogrzebać to mogę podjechać. Mińsk Mazowiecki i okolice, nawet dalsze.
  • #3
    burittos
    Level 9  
    Gregory 407 wrote:
    Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia


    W piątek znowu wstawiam auto do warsztatu. Mechanik ma teorie, że to pedał gazu może być winny. Podrzucę mu pomysł z zaworem turbo.
  • #4
    GK0
    Level 1  
    Cześć,

    jestem ciekawy, czy udało Ci się rozwiązać problem problem jaki opisałeś? (pedał gazu? sterowanie turbo? EGR?)

    Mam bardzo podobną zagwostkę, mega dobry i zaufany mechanik rozkłada ręce. Nieregularnie, samochód traci moc na ułamki sekund, częściej przy wyższej temperaturze na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za info.
  • #5
    burittos
    Level 9  
    Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa błędy w komputerze.
    Do objawów, które opisałem wcześniej doszły trzy błędy:
    1 - sprawdź wtrysk - pojawia się przy mocnym dodaniu gazu i po jakimś czasie znika, kontrolka pomarańczowy serwis
    2 - sprawdź emisję spalin - świeci cały czas, kontrolka pomarańczowy serwis
    3 - sprawdź hamulec postojowy - pojawia się na postoju.
    Te błędy pojawiły się po ostatniej "naprawie". Mechanik grzebał w komputerze i tak naprawił, że gorzej popsuł i rozłożył ręce.
    Do tego w pewnym zakresie niskich obrotów podczas przyspieszania drży.
    W przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem, który zajmuje się Francuzami. Zobaczymy co poradzi.

    Po woli się poddaję, bo na wszystkie nieskuteczne naprawy przez niecaly rok wydałem już ok 8tys! Wymiany części, regulacje, czyszczenia i robocizna kosztują. Na wakacje jadę w tym roku pociągiem, bo samochodem się boję.
  • #6
    burittos
    Level 9  
    GK0 wrote:
    Cześć,

    jestem ciekawy, czy udało Ci się rozwiązać problem problem jaki opisałeś? (pedał gazu? sterowanie turbo? EGR?)

    Mam bardzo podobną zagwostkę, mega dobry i zaufany mechanik rozkłada ręce. Nieregularnie, samochód traci moc na ułamki sekund, częściej przy wyższej temperaturze na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za info.



    Kilka dni temu odebrałem samochód od kolejnego mechanika. Nie ma braku mocy, przyspiesza tak jak trzeba i błędy zniknęły.
    Co stwierdził mechanik:
    - za błędy z katalizatorem odpowiadały popękane wężyki (nie wiem dokładnie jakie), a jak już to rozbierał to DPF poszedł do prania
    - za błąd wtryskiwaczy EGR (teraz zaślepiony)
    - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje)

    Co do braku mocy do spółki EGR i przepływomierz. Teraz nawet w upale z klimą nie mam zastrzeżeń.