Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV 2.0 dCi automat brak mocy przy ruszaniu

burittos 12 May 2021 19:53 3369 10
  • #1
    burittos
    Level 10  
    Witam.

    Mam problem z autem Renault Espace IV 2010r., 2.0 dCi 150KM, automat Jatco JF613E, przebieg przekroczył 270 tys.

    Podczas ruszania zdarza mu się nie mieć mocy. Przez kilka/kilkanaście metrów przyspiesza bardzo wolno i nie wkręca się na obroty aż wreszcie moc wyraźnie wzrasta jakby dostał nagły strzał z turbiny. Mogę wciskać pedał w podłogę, ale to nic nie daje. Kiedy złapie wyższe obroty jest dobrze. Dzieje się to podczas ruszania od zera lub przyspieszania z bardzo małej prędkości, ale jeden raz zdarzyło mi się, że stracił moc podczas jazdy na autostradzie. Ze 130 zszedł na 70 i nie chciał wiecej, ale po zjeździe na pobocze i ponownym odpaleniu było normalnie. Podczas jazdy stało się tak tylko raz. Mechanik zrobił przegląd i powiedział, że to wina krzywego zacisku lewy tył. Samochód miał wtedy czuć opór i przechodzić w tryb serwisowy. Faktycznie był krzywy, bo po wymianie tarcz na nowe było słychać czasem piski z tego koła. Po regeneracji zacisku znikł tylko problem hamulca, ale nie przyspieszania.
    Dzisiaj kiedy był gorący dzień i jechałem z włączoną klimatyzacja był dramat. Znacznie dłużej zajmowało mu wejście na obroty i nawet jak je złapał to przyspieszał wolno. O wyprzedzaniu mogłem zapomnieć. Problem był przez całą trasę ok 30km za każdym razem jak ruszałem, a wcześniej były to pojedyncze przypadki. Zrobiłem test i przy wyłączonej klimie było lepiej, ale i tak zamulał.
    Jakieś 5tys km temu byłem na wymianie oleju w skrzyni i majster wykluczył problem ze strony skrzyni biegów. Zrobił tylko krótką jazdę, nie podpiął komputera. (Powiedział nawet żebym się nie przejmował mocno wyczuwalnymi zmianami niższych biegów przy wyższych obrotach i wyczuwalnymi redukcjami - powiedział "ta skrzynia tak ma".)

    Dodam, że nie pojawiają się żadne komunikaty o błędach, nie wyświetlają się żadne kontrolki, komputer nie zapisuje błędów. Mimo, że to diesel to wcale nie dymi. Dwóch mechaników, na których się wcześniej nigdy nie zawiodłem rozkłada ręce.

    PS. Gdyby ktoś chciał w tym pogrzebać to mogę podjechać. Mińsk Mazowiecki i okolice, nawet dalsze.
  • #3
    burittos
    Level 10  
    Gregory 407 wrote:
    Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia


    W piątek znowu wstawiam auto do warsztatu. Mechanik ma teorie, że to pedał gazu może być winny. Podrzucę mu pomysł z zaworem turbo.
  • #4
    GK0
    Level 1  
    Cześć,

    jestem ciekawy, czy udało Ci się rozwiązać problem problem jaki opisałeś? (pedał gazu? sterowanie turbo? EGR?)

    Mam bardzo podobną zagwostkę, mega dobry i zaufany mechanik rozkłada ręce. Nieregularnie, samochód traci moc na ułamki sekund, częściej przy wyższej temperaturze na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za info.
  • #5
    burittos
    Level 10  
    Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa błędy w komputerze.
    Do objawów, które opisałem wcześniej doszły trzy błędy:
    1 - sprawdź wtrysk - pojawia się przy mocnym dodaniu gazu i po jakimś czasie znika, kontrolka pomarańczowy serwis
    2 - sprawdź emisję spalin - świeci cały czas, kontrolka pomarańczowy serwis
    3 - sprawdź hamulec postojowy - pojawia się na postoju.
    Te błędy pojawiły się po ostatniej "naprawie". Mechanik grzebał w komputerze i tak naprawił, że gorzej popsuł i rozłożył ręce.
    Do tego w pewnym zakresie niskich obrotów podczas przyspieszania drży.
    W przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem, który zajmuje się Francuzami. Zobaczymy co poradzi.

    Po woli się poddaję, bo na wszystkie nieskuteczne naprawy przez niecaly rok wydałem już ok 8tys! Wymiany części, regulacje, czyszczenia i robocizna kosztują. Na wakacje jadę w tym roku pociągiem, bo samochodem się boję.
  • #6
    burittos
    Level 10  
    GK0 wrote:
    Cześć,

    jestem ciekawy, czy udało Ci się rozwiązać problem problem jaki opisałeś? (pedał gazu? sterowanie turbo? EGR?)

    Mam bardzo podobną zagwostkę, mega dobry i zaufany mechanik rozkłada ręce. Nieregularnie, samochód traci moc na ułamki sekund, częściej przy wyższej temperaturze na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za info.



    Kilka dni temu odebrałem samochód od kolejnego mechanika. Nie ma braku mocy, przyspiesza tak jak trzeba i błędy zniknęły.
    Co stwierdził mechanik:
    - za błędy z katalizatorem odpowiadały popękane wężyki (nie wiem dokładnie jakie), a jak już to rozbierał to DPF poszedł do prania
    - za błąd wtryskiwaczy EGR (teraz zaślepiony)
    - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje)

    Co do braku mocy do spółki EGR i przepływomierz. Teraz nawet w upale z klimą nie mam zastrzeżeń.
  • #7
    AdamH
    Level 11  
    Dobrze jest zainwestować w pyclip a (50pln) i jeździć z rejestracją parametrów powietrza, EGR, paliwa.
    Miałem te same kłopoty ale po roku sam wszystko ogarnąłem, zmieściłem się w poniżej 1tys.PLN
  • #8
    3xstory
    Level 8  
    AdamH wrote:
    jeździć z rejestracją parametrów powietrza, EGR, paliwa.

    A masz moze jakies zarejestrowane prawidlowe dane? Bo nawet jak kupie to nie wiem czego oczekiwac.
    Mam podobny problem z 2.0 dci, jest strasznie slaby. Z kompletem osob ciezko pod gorke podjechac.
    Mam apke CarScanner i interfejs obd2 i probowalem podgladac parametry czujnikow. Cos tam pokazuja, przeplyw powietrza sie zmienia, ale jak sie nie zna wartosci prawidlowych to ciezko cos powiedziec. Na oko nic sie nie dzieje, ale silnik zupelnie nie ma mocy.
    Widze nawet, ze daleko ode mnie nie mieszkasz.
  • #9
    AdamH
    Level 11  
    Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ?
    Wyślij prywatną wiadomość tam do mnie, możemy się w jakiś weekend spiknąć.
    Nick taki sam.
  • #10
    3xstory
    Level 8  
    AdamH wrote:
    Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ?

    burittos wrote:
    - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje)

    Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie dalo rady wyjechac, tak bardzo brakuje mocy.
    PyClipa mam, tzn mam program i wtyczke iCar2 (elm327).
    Na postoju nic ciekawego nie wykrywam. EGR wyczyszczony jak pisalem, wyczyscilem tez przeplywomierz, ale to nic nie zmienilo.
    Na jaki przeplywomierz wymieniles? Bo patrze na znany portal i zamienniki to ok 200zl, ale w komentarzach ludzie pisza, ze najczesciej nie dzialaja i potem musza kupowac orginal za 500zl.
    Jest tez za 180zl na ali. Chociaz jest sceptyczny by zaczynac wymiane czegokolwiek zanim zdiagnozuje problem, to przeplywke bym wymienil, bo opinie sa takie, ze one sie jednak z wiekiem zuzywaja. Tylko nie wiem gdzie kupic by byla dobra.
    Czesci do wymiany w tym przypadku jest po prostu za duzo i sa za drogie by tak wymieniac w ciemno bez zdiagnozowania co jest grane.
    Sprawdzalem turbo, tzn ruszalem reka za kierownice lopatek turbiny i chodzi swobodnie, trzeba dac troche sily, ale chodzi bez zaciec. Przy dynamicznym ruszaniu tej kierownicy zaworek podciśnienia "pierdzi", tzn slychac go (zaworek, ten sterowany elektrycznie, nie grzybek przy turbo, na wylaczonym silniku). To pierdzenie moim zdaniem oznacza, ze jest dobry.
    Dzisiaj przyszla strzykawka i manometr podcisnienia. Zamierzam podpiac sie pod wezyk podcisnienia idacy od zaworka do turbo i wysterować ten wężyk ręcznie, strzykawką robiąc podciśnienie i sprawdzic, czy jest pelne wychylenie kierownicy przy tym podcisnieniu jak pisza w serwisowce.
    Jak to sie bedzie zgadzac to wtedy wymienie zaworek. Nie wiem czy jest jakas metoda by go sprawdzic, poza omomierzem i mierząc rezystancje cewki.
    Podcisnienie jest, bo inaczej byloby to czuc na hamulcach.
    W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR?
    Jeszcze nie probowalem nagrywac danych PyClipem bo nawet jak nagram to nie wiem czego oczekiwac.
    Podgladalem dane z czujnikow na biegu jalowym, ale nic oczywistego nie widac. Wszystkie czujniki jakies dane pokazuje, ale skad mam wiedziec czy nie przeklamuja? Nie mam z czym porownac.
    Jakby ktos mial Espace 2.0dCi,131KM bez DPF to bylbym wdzieczny za jakies pomiary, MAF, MAP, temp, podcisnienia, itp... na kilku wartosciach obrotow.
    Na yt widzialem film, ze gosc mierzy 2.0dCi w Trafficu i tam ma na jalowym na przeplywce ok 40kg/h, a u mnie przeplywka pokazuje ok 28kg/h. To jest znacznie mniej, ale 28kg/h to jest to co podaje serwisowka. Czyli dobrze mierze. Ale to jednak mniej niz w tym Trafficu, wiec nie wiem co o tym myslec. Moim zdaniem przeplyw troche za wolno rosnie przy zwiekszaniu obrotow, przy 2000rpm, 3000rpm jest moim zdaniem troche malo, ale znow, nie mam punktu odniesienia. Problem w tym, ze nie ma zadnych bledow i nie ma nic oczywistego, co by sie w oczy rzucalo.
    Potrzebny mi jest drugi samochod z takim samym silnikiem.

    PS Adam, wyslalem pw do ciebie na forum espace, ale jest nieprzeczytana.
    Po zaslepieniu EGR musiales cos zmieniac w oprogramowaniu komputera? Jaki masz silnik?
  • #11
    AdamH
    Level 11  
    W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR?

    Klapka bypassu chłodnicy spalin EGR