Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja i konfiguracja licznika Huawei DTSU-666H z falownikiem Sun2000 w odległości 20m

Qubus12 14 May 2021 09:46 30657 191
Buderus
    Qubus12
    Level 8  
    Witam,

Zwracam się z zapytaniem do osób znających temat tytułowej konfiguracji.

Instalacja PV zainstalowana na dachu garażu, falownik znajduje się w garażu a a licznik i główna skrzynka obok domu - 20m od garażu.
    Falownik oraz instalacja w garażu trójfazowa.

Chciałbym zamontować licznik Huawei DTSU i teraz mam pytanie czy w mojej konfiguracji jest to do zrobienia, ponieważ licznik musi być podpięty do falownika, który jest w garażu a chciałbym żeby pokazywał zużycie z całego PPE - czy do monitoringu zużycia energii z domu nie powinien być również wpięty w skrzynkę z zabezpieczeniami ?

Nie znam się na elektryce i montaż tego licznika zlecę fachowcowi natomiast chciałbym wiedzieć czy w ogóle zawracać sobie głowę zakupem tego urządzenia.
  • Buderus
    lizak1983
    Level 15  
    Licznik montujesz w skrzynce i łączysz go przewodem komunikacyjnym z falownikiem. U siebie miałem podobnie, tylko wcześniej o tym wiedziałem i między garażem a domem wkopałem na głębokość 30 cm rurkę do wody.
  • Buderus
  • Helpful post
    Reczo
    Level 8  
    Licznik powinien być podpięty między licznikiem, a pierwszym odbiornikiem w budynku. Stad też najczęściej montuje się go przy rozdzielnicy głównej, zaraz przed zabezpieczeniem głównym/pierwszym bezpiecznikiem. Ewentualnie można by obok skrzynki przyłączeniowej, byle za licznikiem Zakładu Energetycznego(należało by go zabudować).

Aby układ działał, licznik łączy się z falownikiem tylko na poziomie komunikacji - RS 485 - zazwyczaj kablem UTP CAT.5E("skrętką"), taki jak kabel internetowy. Kwestia możliwości przeciągnięcia go od licznika do falownika.