Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] eberspacher D1L - dmuchawa chodzi przez 5 sekund, następnie ogrzewanie gaśnie

chiterkomp1234567890 16 May 2021 11:30 327 13
  • #1
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Witam, posiadam ogrzewanie eberspacher złożone z pieca i silnika od D1LC oraz sterownika D1L. chodziło bez zarzutów, aż zaczęło się przegrzewać. Wymieniłem pompkę, na oryginał od D1LC a następnie odłożyłem ogrzewanie na pół roku do garażu. Przedwczoraj je odpaliłem - puściło wielki dym ale w końcu przestało dymić. następnego dnia znowu je odpaliłem. nie dymiło już ale wydaje mi się że za bardzo się grzało. po kiku minutach zgasło i nie chciało się włączyć. rozrbałem je i wcisnąłem czujnik przegrzania. ogrzeqanie próbowało się uruchamiać ale pompka podawała paliwo 4 razy i gasło. potem zupełnie przestało startować. jest w stanie ktoś mi sprawdzić sterownik?
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    D1L i D1LC różnią się sterowaniem. D1L ma bimetaliczny czujnik przegrzania, D1LC termistor. Pięć następujących po sobie błędów przegrzania blokuje sterownik.
  • #3
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Rozumiem że D1LC i D1L Różnią się sterowaniem. Czujnik przegrzania oraz płomienia są założone z wersji D1L. Sterownik tak samo. Ogrzewanie pracowało w takiej konfiguracji przez ostatnie trzy lata. Problem pojawił się po przegrzaniu. Przypuszczam że uszkodzeniu uległ sterownik, bo czujniki sprawdzane i wyglądają na sprawne: przez czujnik przegrzania w temperaturze pokojowej jest przejście, czujnik płomienia jednakowo (sprawdzałem czy kontrolka zaświeci i świeci przez jeden i drugi). Szukam kogoś kto zerknie do sterownika, bo wydaje mi się, że czujniki są sprawne. Jeżeli źle je sprawdziłem lub źle działają proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
  • #5
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Rozumiem, co zrobić w tej sytuacji?
  • Helpful post
    #6
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    chiterkomp1234567890 wrote:
    co zrobić w tej sytuacji?

    Jak dobrze pamiętam to czujnik przegrzania "otwiera" się powyżej 185 stopni odcinając zasilanie pompki. Na próbę możesz zmostkować czujnik przegrzania...
  • #7
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Zarówno ze zmostkowanym jak i z podpiętym normalnie czujnikiem przegrzania, reakcja ogrzewania jak w tytule - po zwarciu żółtego i czerwonego (piny odpowiedzialne za włączenie ogrzewania) dmuchawa zaczyna pracować, a po około pięciu sekundach gaśnie.
  • #9
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Zarówno ze zmostkowanym jak i z podpiętym normalnie czujnikiem przegrzania, reakcja ogrzewania jak w tytule - po zwarciu żółtego i czerwonego (piny odpowiedzialne za włączenie ogrzewania) dmuchawa zaczyna pracować, a po około pięciu sekundach gaśnie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Paliwo nie jest podawane ani płomień się nie zapala, kiedy jeszcze ogrzewanie było sprawne, paliwo było podawane dopiero po 1,5-2 minuty od startu dmuchawy, zapłon następował zwykle po kilku sekundach od pierwszego podania paliwa.
  • #10
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Panowie czy sterownik od D3L jest taki sam jak w D1L? bo mam okazję kupić całe ogrzewanie D3L za grosze.
  • Helpful post
    #11
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Ani w jeden ani w drugi bym nie inwestował, zabytkowe urządzenia i dostępność części jest problematyczna.
  • #12
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    D3L za 200 polskich cebulionów wydaje mi się nienajgorszym wyborem, jednak jeżeli te ogrzewania twoim zdaniem już nie zasługują na uwagę, to co taniego mógłbyś mi polecić?
  • Helpful post
    #13
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    chiterkomp1234567890 wrote:
    za 200 polskich

    Od jesieni zeszłego roku użytkuję chiński klon Eberspachera D4 (reklamowany na 8kW mocy) za niecałe 500 złotych (nowy) do ogrzewania warsztatu ze sterowaniem (regulacja temperatury, timer on/off) oraz pilotem i poza drobnymi niedoróbkami (kiepskiej jakości pompka paliwa) nie narzekam. Tu opisałem je na forum; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3741351.html
  • #14
    chiterkomp1234567890
    Level 7  
    Dziękuję za pomoc Panowie, zamykam bo odpaliłem moje ogrzewanie zwierając monetą przekaźnik w środku sterownika i podłączając pompkę paliwa przez przerywacz kierunkowskazów od skutera. rozwiązanie na godzinkę pracy a potem eberspacher chyba leci na szrot. Pozdrawiam