Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz

seba51 16 May 2021 11:41 1143 25
  • #1
    seba51
    Level 11  
    Na początku chciałbym się przywitać i opisać problem z klimą.
    Auto to Scenic II 2004 1.6, Automat/Gaz. Auto posiadam od nie dawna. Kupując auto nie działało kilka rzeczy - klima, skrzynia przeciągała biegi, brak świecących halogenów, czujnik poziomu oleju. Sprzedawca twierdził, że objawy powstały w wyniku zalania modułu UPC N2 (pod maską). Moduł zmienił na sprawny model N3 (tak mu powiedzieli w serwisie, że lepiej model wyższy). Poradziłem sobie ze skrzynią (czujnik pedału hamulca) ;), halogeny (konfiguracja auta w Clip-e), czujnik oleju odłączyłem (brak błędu), ale niestety z klimą sobie nie poradziłem. Sprawdzone na krótko sprzęgiełko, czujnik, dobicie gazu, przycisk na kokpicie a klima nadal milczy. Ciekawa rzecz jest taka, że w module wtrysku zakładka SYS.KONT.KLIM. pokazuje obecność klimatyzacji brak (foto). Wymuszenie w Clip-e OBECNOŚĆ klimy dodaje ją do kalkulatora, ale pokazuje jako błąd 419 i nie można wejść w żadne parametry. Próbowałem przestawić w konfiguracji na podgrzewanie lub automatyczna to skutkowało tym, że na kokpicie nie zapalała się kontrolka od klimy (ustawiono ręczna). Podmieniałem też moduł N2, ale dalej to samo. Czy ktoś się spotkał z takim problemem. Jedynie co mi nie pasuje to inny VIN na module UPC (próbowałem łączyć się poprzez VIN tego modułu i jest to samo).
  • #2
    jurekk55
    Level 36  
    Sprawdź który poziom wyposażenia obowiązuje w twoim aucie, N2 czy N3
  • #3
    genek1000
    Level 35  
    A jak ma ta klimatyzacja zadziałać skoro ciśnienie w układzie klimatyzacji jest 0,0 BAR. :?:
    Napraw sprawę związaną z ciśnieniem płynu chłodzącego.
    Ciśnienie poniżej około 1,8 BAR powoduje zablokowanie systemu, ponieważ twierdzi, że jest za niskie ciśnienie gazu w układzie. :D
  • #4
    seba51
    Level 11  
    genek1000 wrote:
    ciśnieniem płynu chłodzącego

    czyli wymiana czujnika na osuszaczu rozwiaze problem? Zastanawia mnie dlaczego pokazuje brak klimatyzacji?
  • #5
    lopr_pol
    Level 27  
    Najpierw sprawdź czy masz gaz w układzie, jakie ciśnienia na pracującej sprężarce na krótko. Jak ok i dalej nie pokazuje ciśnienia czujnik to wymieniaj.
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego ( klimatyzacji) jest na przewodzie do skraplacza - pod zderzakiem.
    Można się dostać z dołu bez demontażu zderzaka
    Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz

    Dodano po 21 [minuty]:

    seba51 wrote:
    Zastanawia mnie dlaczego pokazuje brak klimatyzacji?

    Teoretycznie jest to informacja że sterownik wtrysku nie wykrył klimatyzacji . Ale nigdzie nie ma info . na jakiej podstawie to wykrywa - może na podstawie informacji z ciśnienia płynu chłodzącego ?
    W tym przypadku ma zero więc może interpretuje że pojazd nie posiada klimatyzacji

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pisałeś wcześniej że coś wymuszasz i wtedy widzi klimatyzację ale wali jakiś błąd .
    Czy możesz opisać to dokładniej ?
  • #8
    seba51
    Level 11  
    Do
    Quote:
    genek1000

    Witam czujnik wymienilem na nowy i dalej jest info ze klimy nie ma. Probowalem przeprogramowac sterownik wtrysku ale wywala blad:(
    Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz
    Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz Renault Scenic II 2004 1.6, Gaz
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Po pierwsze czy twój pojazd posiada klimatronik ?
    Jeśli nie to nie będzie modułu 419 - klimatyzacja .
    Ekrany konfiguracji sieci i modułów diagnozowalnych nic nie zmieniają w pojeździe .
    To jest tylko konfiguracja dla operatora CLIP- pomocna w diagnostyce sieci CAN i podłączonych sterowników.
    Czy po wymianie czujnika ciśnienia pojawiła się jakaś wartość parametru czy nadal 0 BAR ?
    Czy po wypięciu wtyczki z czujnika na włączonym zapłonie powoduje wygenerowanie błędu czujnika ciśnienia ?
  • #10
    seba51
    Level 11  
    witam klima manualna zdjecia z dzisiaj po wymianie czujnika nadal 0 bar prad do kostki dochodzi. Nie wiem czy po wypieciu kostki generuje blad bo nie mam clipa tam gdzie mam kanal ;) Czyli programowanie nic nie da?
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    Czyli jak klima manualna to nie ma sterownika klimatyzacji . Wszystkim rządzi sterownik silnika .
    Czy da się wysterować kompresorem klimatyzacji z poziomu komend modułu UPC ( 1337) ?
    Fajnie by było wiedzieć czy odpięcie czujnika generuje błąd .
    Zasilanie czujnika to masa, 5V i ok. 4.9 V na odpiętej wtyczce
  • #14
    genek1000
    Level 35  
    Rozumiem, że nie pojawił się błąd w sterowniku wtrysku?
    seba51 wrote:
    Sprawdziłem też sprzęgiełko, które załącza się z clip-a.
    Rozumiem że dałeś komendę w elementach wykonawczych w UPC - kompresor klimatyzacji i sprzęgiełko na kompresorze nie kliknęło?
    Zamiast kompresora wepnij żarówkę w wtyczkę i włącz ponownie komendę - kompresor klimatyzacji - czy żarówka zaświeci?
    seba51 wrote:
    W zakładce UPC jest tylko wybór alternatora.
    A co chciałeś zmienić konfiguracji UPC?
    Coś za dużo tych usterek - sterownik silnika nie widzi błędu od czujnika ciśnienia - świadczy to, że jego program nie obsługuje klimatyzacji (dziwne)?
    Komenda UPC nie steruje sprzęgiełkiem kompresora klimatyzacji - świadczy to, że uwalone sprzęgiełko, uwalone UPC, uwalona instalacja?
  • #15
    seba51
    Level 11  
    Sprzęgło działa na krótko jak i z clip-a. UPC mam dwie sztuki i na każdym jest to samo. Obstawiam, że gdzieś w instalacji jest przerwane. Teraz pytanie - czy przewody z przycisku od klimy idą bezpośrednio do UPC, czy po drodze jest jeszcze coś?
  • Helpful post
    #16
    genek1000
    Level 35  
    Czyli wiemy że UPC działa i reaguje na komendy w sieci CAN oraz że kompresor i jego okablowanie jest sprawne. :D
    seba51 wrote:
    Obstawiam, że gdzieś w instalacji jest przerwane.

    Nie bardzo. :D
    seba51 wrote:
    Teraz pytanie - czy przewody z przycisku od klimy idą bezpośrednio do UPC, czy po drodze jest jeszcze coś?

    Przewody z przycisku klimatyzacji idą do modułu zespolonego UCH który analizuje na podstawie informacji o pracującym silniku (ET091 "silnik włączony") informacji o pracującym wentylatorze kabiny (ET015 "wentylator kabiny") oraz temperaturze zewnętrznej (PR002) czy może wysłać prośbę do sterownika wtrysku o włączenie klimatyzacji (za pomocą sieci CAN). Prośbę tą wymusza użytkownik, naciskając przycisk klimatyzacji na panelu, co ma swoje odzwierciedlenie w stanie ET029 "Przycisk klimatyzacji" a UCH zatwierdza i wysyła, co z kolei widać w działaniu stanu ET030 "Polecenie włączenia klimatyzacji". Na podstawie pierwszego otrzymania "prośby" o włączenie klimatyzacji sterownik wtrysku uczy się czy pojazd posiada klimatyzację, co ma swoje odbicie z kolei w sterowniku wtrysku, w stanie ET079 "Obecność klimatyzacji".
    No. To masz co sprawdzać. :D
  • Helpful post
    #20
    genek1000
    Level 35  
    Przecież prościej już nie można. :D
    Masz opisane większość warunków, jakie powinny być spełnione, aby system włączył kompresor. :D
    Opisane wszystkie numery stanów i parametrów. Nic nie musisz szukać.

    Włączasz CLIP, wchodzisz w odczyt stanów i parametrów w UCH, odpalasz silnik, włączasz nawiew np. na 2, wciskasz guzik klimatyzacji i patrzysz czy wszystkie stany i parametry wcześniej opisane się zgadzają.

    Wnioski z kontroli opisujesz na forum. :D
  • Helpful post
    #22
    genek1000
    Level 35  
    No i mamy jakiś trop. :D
    Panel nawiewu ma jedną wtyczkę.
    Jeden rząd wtyczki posiada 6 grubych pinów. To są biegi wentylatora - o tym zapomnij.
    Drugi rząd składa się z 9 pinów. W wtyczce w tym rzędzie jeden pin z brzegu będzie nieobsadzony. To numer 9. Następny jest żółty - numer 8. Na pinie numer 1 (chyba brązowy) czyli po drugiej stronie ma być informacja o włączonym wentylatorze.
    Nie mam pojęcia jakie tam ma być napięcie.
    Wydaje mi się, że chyba powinna pojawiać się masa przy włączonym wentylatorze.
    Najprościej będzie podmienić panel sterowania nawiewu. :D
  • #23
    seba51
    Level 11  
    Byłem sprawdzić miernikiem prądy i na pinie nr 1 jest cały czas prąd 0.8 V, niezależnie czy nadmuch chodzi czy nie. Panelu na podmianę nie mam, więc na razie stoję w miejscu. Pytanie czy tam powinien być cały czas prąd?
  • #24
    genek1000
    Level 35  
    seba51 wrote:
    Bylem sprawdzic miernikiem prady
    - napięcia :D
    seba51 wrote:
    jest cały czas prad
    - napięcie :D
    Wg. mnie tam ma być odpowiednie napięcie przy włączonym obojętne którym biegu wentylatora .
    Ja z ciekawości podałbym na ten kabelek masę albo +12v i zaobserwował zmiany - oczywiście zrobiłbym to na odpiętym od wtyczki kabelku żeby wykluczyć oddziaływanie panela oraz podałbym to +12v / masę poprzez żarówkę np 2W albo 5W żeby przy ewentualnym zwarciu nie uszkodzić czegoś :D