Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie udany remont skrzyni AF22? - Szarpie nie zmienia biegów

Derex 16 May 2021 12:30 402 5
  • #1
    Derex
    Level 9  
    Witam sprawa dotyczy skrzyni AF22 w oplu vectra.

    No więc skrzynia poszła do remontu(koszt.6tysi) wraz ze zmiennikiem(800zł) +800zł robocizna.
    Zamiast się cieszyć i jezdzić autem to mam problem.
    Jak odpalę silnik i dam R lub D to autem szarpnie i coś mocno stuknie.Jak chcę ruszyć na D to jest loteria-czasem auto pełza czasem muszę dać w palnik żeby auto się toczyło.Mam wrażenie że na D skrzynia nie zmienia biegów tylko rusza z 4 biegu.Jak w czasie jazdy zmieniam biegi D/3/2/1 To skrzynia stuknie i szarpie czego przed remontem nie było.Do tego wszystkiego skrzynia wydaje jakieś dziwne odgłosy-czasem jak by wyła pompa hydrauliczna a czasem jak by hamulce się blokowały.Oczywiście hamulce się nie blokują są sprawne.Skrzynia przed remontem działała poprawnie dałem ją do remontu bo olej był czarny i śmierdział spalenizną.

    Błędy
    P1847-4 brak sygnału multiplex
    U2106 -0 CAN BUS brak łaczności z modułem kontroli transmisji
    P1700-0 nieprawidłowe działanie lampki wskaźnika poleceń modułu kontroli transmisji
    U2106-4 nieznany kod błędu

    Warsztat który robił skrzynię twierdzi że skrzynia jest dobrze zrobiona i mam jechać do ASO na kalibrację.ASO twierdzi że w tych skrzyniach nie robi się kalibracji.

    Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Warsztat który robił skrzynie ją Ci zakładał do auta?
    Jak tak i jak masz fakturę na to oddawaj auto na gwarancję i niech naprawiają a jak uważają ze trzeba kalibracji to niech ja zrobią sami albo niech oni jadą oddać to auto do aso na kalibrację.
  • #3
    Derex
    Level 9  
    Tak dokładnie warsztat wyjmował i montował.
    https://www.youtube.com/watch?v=E0Ab8K3fmJA
    W 1.58 min. słychać wyraźny stuk po przejściu z N na R .
    Natomiast końcówka filmu daję D auto stoi nie pełza jak przed remontem dopiero po dodaniu gazu auto rusza.

    Zaczynam mieć obawy że warsztat skasował pieniądze i włożył inną używaną skrzynię a teraz umywa ręce.
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    No to jeśli masz fakturę bądź paragon to ścigaj ich i tyle, wieźli kasę za naprawę to ma być sprawne.
  • #5
    romuald-f
    A/T specialist
    P1700 - sterownik skrzyni wysłał do komputera silnika informację o usterce skrzyni.
    P1847 – usterka elektrozaworu zmiany 2-3.
    Skrzynia biegów AF22 (tak oznacza ją Opel) jest to japońska czterobiegowa skrzynka AW50-40LE.
    ASO ma rację, kalibracji w tych skrzynkach nie wykonuje się (skrzynki te są jeszcze z XX wieku).
  • #6
    Derex
    Level 9  
    Sprawa wyjaśniona w serwisie opla-założono mi inną używaną skrzynię wraz ze sterownikiem.ASO dodało mi nr.sterowników co mam szukać kupiłem i o dziwo nie ma żadnych błędów.Biegi zmienia ale skrzynia jest słaba jak by ślizgało się sprzęgło i szarpnie przy zmianie biegów.Przy okazji dowiedziałem się że skrzynia jest od zafiry/astry g lub vectra c -te skrzynie miały dodatkowe mocowania których nie miały skrzynie montowane w VB. Cóż warsztat będzie musiał się tłumaczyć.