Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato Kamper - Ocynkowanie i konserwacja profili zamkniętych NOXUDOL 700 oraz podwozia

internecik 16 May 2021 19:16 1101 17
phoenixcontact
  • #1
    internecik
    Level 7  
    Witam,

    Zastanawiam się nad konserwacją nowego Fiata Ducato, którego będę przerabiał na kampera. Ponoć samochód jest ocynkowany, więc czy waszym zdaniem warto poprawiać fabrykę i robić dodatkową konserwację? Samochód raczej nie będzie użytkowany w zimie.

    Trochę już na ten temat poczytałem i do profili zamkniętych chciałem dać NOXUDOL 700 wosk antykorozyjny o małej gęstości, pozbawiony rozpuszczalników (bezwonny). Nie wiem natomiast czy co robić z podwoziem? Myślałem nad NOXUDOL 1600, APP200, Sikagard 6060, Sikagard 6440. Co polecacie do samochodu z przebiegiem 400 km?
  • phoenixcontact
  • #3
    internecik
    Level 7  
    Czy przed położeniem np. NOXUDOL 1600, APP200, Sikagard 6060 trzeba dawać jakąś farbę podkładową? Czy też można kłaść bezpośrednio na umyte podwozie?
  • #4
    sunrise84
    Level 42  
    Jeżeli umyte podwozie nie posiada w tym miejscu oznak korozji,rdzy to nakladasz to bezpośrednio na to co jest. Wszelkie oznaki korozji wyczyścić zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym, podkład antykorozyjny i nałożyć zabezpieczenie o ktorym wspominasz.
    Ot cała filozofia.
  • #5
    Aleksander_01
    Level 42  
    Ja każdy nowy samochód konserwuję, i trwa to około 2 tygodnie lub dłużej. Jak kumpel mechanik zobaczył jak rozebrałem optimę do konserwacji to tylko stwierdził że on by jej nie złożył. Otwieram wszystkie otwory technologiczne i zalewam preparatem. Zdejmuję zderzaki, nadkola, boczki drzwi, podszybie itd. Konserwuję też wszystkie wtyczki i gniazda elektryczne specjalnym preparatem (kiedyć Honda później jakiś amerykański specyfik). Robię to bardziej dla zabawy i chęci poznania samochodu, z tej mojej konserwacji skorzysta dopiero ten kto go odkupi.
    Do tego co roku zdejmuję przednie nadkola i czyszczę zebrany syf między nadkolem a słupkiem. Dodam że samochody trzymam w garażach i nie są to blaszaki, a w zimę używam minimalnie. A dwa co to za zimy, w tamtym roku nawet nie zmieniałem opon na zimówki.
  • phoenixcontact
  • #6
    internecik
    Level 7  
    Czy macie doświadczenie z konserwacją wyżej wymienionymi środkami? Które z nich z czasem robią się twarde, a które pozostają elestyczne?
  • #8
    internecik
    Level 7  
    Ile opakowań wosku NOXUDOL 700 1 L będę potrzebował do dobrego zakonserwowania profili zamkniętych w busie?
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Ja robiłem swoja kie w teren :
    -mycie spodu karcherem plus dimer (podnosnik,kanał)
    -pierwsza warstwa Owatrol oil
    -druga okrętówka Corizon
    -i na dokładke Bitex
    W profile Owatrol Oil
    4-5 dni roboty ale raz a dobrze.
  • #11
    grzesiekw12
    Level 21  
    A wiecie może czy są wykładziny tłumiące mające jednocześnie właściwości konserwujące spód? Stara corolla była taką lekko spienioną gumową matą pooklejana od spodu i te miejsca nie gniły w niej. W sumie jak były odizolowane od powietrza i warunków środowiskowych blachy to jak miało je coś ruszyć. Ta mata po nastu latach była jak nowa. Chętnie bym takowe coś kupił i poeksperymentował.
  • #12
    internecik
    Level 7  
    Jeszcze dwa pytania techniczne:

    - czy ma znaczenie kolejność konserwacji: najpierw podwozie, a dopiero później profile zamknięte? Czy można odwrotnie: najpierw profile, a za jakiś czas podwozie?

    - czy po konserwacji profili zamkniętych wszystkie otwory od razu trzeba zatkać zaślepką, czy lepiej zostawić na jakiś czas otwarte?
  • #13
    DjMapet
    Level 43  
    internecik wrote:
    czy ma znaczenie kolejność konserwacji: najpierw podwozie, a dopiero później profile zamknięte? Czy można odwrotnie: najpierw profile, a za jakiś czas podwozie?

    Jeśli chodzi o profile zamknięte nadwozia, to praktycznie nie ma to znaczenia.
    Co do podwozia, to lepiej najpierw konserwacja a następnie profile. Chodzi o to, że nadmiar specyfiku wtłoczonego do profili zamkniętych musi wypłynąć a sam preparat przeschnąć (co może trwać i kilka dni) nim zostanie zastosowany preparat nawierzchniowy.

    internecik wrote:
    czy po konserwacji profili zamkniętych wszystkie otwory od razu trzeba zatkać zaślepką, czy lepiej zostawić na jakiś czas otwarte?


    Do czasu ustania wypływania z nich nadmiaru preparatu, zostawić otwarte.

    Pozdrawiam.
  • #14
    Megawe
    Level 34  
    Na ocynk nie wolno dawać biteksów i innej smoły bo zawierają związki siarki.
  • #16
    internecik
    Level 7  
    Zabrałem się dzisiaj za konserwację profili zamkniętych, no i mam problem: Nuxodol 700 jest tak gęsty, że nie chce iść przez mój pistolet https://allegro.pl/oferta/pistolet-pneumatyczny-do-konserwacji-baranka-waz-9895610609 i sondę hakową taką jak ta https://allegro.pl/oferta/sonda-do-konserwacji-podwozia-profili-zamknietych-7202517540 . Wywala wosk odpowietrznikiem w pistolecie. Próbowałem podgrzewać wosk w gorącej wodzie, ale nie pomogło.

    Czy do konserwacji woskiem są jakieś inne (lepsze pistolety)?
  • #17
    beryas
    Level 31  
    U mnie na warsztacie blacharzes stosuja cobre lub raptora ofc po piastkowaniu i zabezpiecznieniu podkladem. do Profili daja elaskon.
  • #18
    DjMapet
    Level 43  
    Trza było poczekać na korzystniejsze (przynajmniej 20*C) warunki atmosferyczne, bo przy obecnych temperaturach (np. u mnie 8*C) preparat będzie miał konsystencję gęstej śmietany.
    Pistolet jest w miarę ok. bo też takiego używałem. Problemem jest raczej cienka sonda i cienki przewód.
    Dziwne, że po podgrzaniu wosk nie zrobił się rzadszy. Może za krótko go podgrzewałeś i porządnie nie wymieszałeś przez potrząsanie?

    Pozdrawiam.