Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa kompresora z silnikiem jednofazowym

kisiol 16 May 2021 22:19 405 16
  • #1
    kisiol
    Level 20  
    Witam. Potrzebuję zbudować kompresor powietrza , o pojemności od 100 do 150 litrów, który bedzie napędzany silnikiem jednofazowym. Kompresor ma być zamontowany na busie i będzie zasilany z agregatu prądotwórcze ( foto). Posiadam pompę jak na foto i agregat też jak na foto , muszę dokupić butlę i silnik jednofazowe. Proszę o poradę jaki silnik kupić, żeby pociągnął sprężarke i agregat dał radę. Mam złe doświadczenie z silnikami jak zbudowałem kompresor 3 fazy, dużo kasy straciłem ,ale dzięki wam udało się to dokończyć. Teraz pytam wcześniej aby unikać kłopotów z silnikiem. Proszę o poradę.
  • #3
    VaM VampirE
    Level 20  
    Z tego co pisze na necie to 5,5kW, mocy nominalnej 6kW maksymalnej.
  • #6
    kisiol
    Level 20  
    Pompa żadnej tabliczki nie posiada ,agregat myślę że te 5kw ma podłączyłem już pod niego około 3,7 kw i problemu nie było. Cisnienie kompresora musi być min 10bar, pompa da radę dobić do 12,5bar tyle promowała na starym zbiorniku. Silnik spalinowy super sprawa tylko jak rozwiązać sposób rozłączania pompy po nabiciu i ponowne, włączenie po spadku ciśnienia. Pompa nie jest przystosowana do pracy ciągłej.
  • #8
    kisiol
    Level 20  
    Znalazłem na alle. sprzęgła odśrodkowe, ale do zagęszczarki, czy takie może być. Jak takie sprzeglo działa, jest jakaś regulacja kiedy ma wyłączyć i włączyć.
  • #9
    kisiol
    Level 20  
    Czy ten silnik jest coś warte.Prosze o opinię. Koszt tego produktu 420 + przesyłka. Budowa kompresora z silnikiem jednofazowym
  • #10
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    kisiol wrote:
    Czy ten silnik jest coś warte.Prosze o opinię. Koszt tego produktu 420 + przesyłka.
    Wielkie ,,G....o" :cry: Chiński motor z potężnym, bez przerwy uszkadzającym się kondensatorem rozruchowym, co najczęściej skutkuje spaleniem tego ,,cuda".

    Co do spalinowego silnika, to podaj link do sprzęgła, to Ci doradzę. Poza tym, widziałem takie oryginalne niewielkie kompresory spalinowe, Chińczyki of kurse :D, ale zupełnie przyzwoite.
  • #11
    kisiol
    Level 20  
    Czytam opinie o tych silnikach do 1000zl ,to wytrzymują od 2 do 5 godzin pracy i się rozpadają. Agregat i tak będzie jeździł, trzeba zasilić szlifierke, wiertarke itp. Czyli silnik elektryczny może być, tylko jaki kupić aby trochę podziała bez problemów.
  • #13
    kisiol
    Level 20  
    Szukam celmy ale wszystkie sa na trzy razy. Zobaczę jeszcze basela i tamela
  • #14
    vcc
    Level 35  
    Sprężarka to nic innego jak 3065 z krainy ryżu, silnik 2.2kW nasz krajowy daje rade bez problemu na 800 obr sprężarki do 8 bar, jak chcesz więcej to raz że mniejsze obr potrzeba dobrać a 2 to zarżniesz tą sprężarkę na takim ciśnieniu. czemu nie ma być 3F chyba taki agregat masz?
  • #15
    kisiol
    Level 20  
    Agregat jest 1F , sprezarka chodziła w wcześniej na butli 200l i 12,5 bar. Zracji tego że długo biła powietrza wymieniłem na wydajniejszą. Ta mi została mam wszystkie zegary i stycznik ,przyłącza brakuje tylko silnika i butli 100l ,dla tego chcę zrobić sam.
  • #16
    dash4
    Level 9  
    Udało się Panu rozwiązać problem z silnikiem??
    Sam szukam jakiegoś silnika na 3kW pod jedną fazę - właśnie do mobilnej sprężarki z pompką 2070.
    Z markowych silników pod jedną fazę nie ma nic konkretnego- są same chińczyki.
    W tym momencie najbardziej skupiam się na silniku GEKO g80362 ale czy to dobre...pewnie takie jak reszta chińczyków.
    Te 3 kW to tak trochę na wyrost szukam, bo uważam że chińczyk i tak nie trzyma parametrów podanych więc wolę wziąć większy - te 3kW niż np 2,2 które jest min. zalecanym do tej pompy.

    Temat z silnikiem spalinowym przerabiałem jakiś czas temu- stoi nie dokończony. pompka 3090.
    Próbowałem zrobić z silnikiem Hondy gx340 - ten po prostu nie daje rady.
    W sensie nie osiąga obrotów odpowiednich przy wiekości koła pasowego które było mi potrzebne aby kompresor wydolił do 8bar lub lekko więcej.
    Moim zdaniem- tylko silnik elektryczny zdaje egzamin do tego. I kiedyś dokończę projekt ale na silniku 7kW.

    Teraz potrzebuję czegoś małego co podłaczę wszędzie a 1F jest raczej wszędzie (gdzie jestem). Gorzej z 3F.

    Więc jeśli udało się panu ogarnąc temat silnika- i jak on się spisuje jeśli projekt już działa- będę wdzięczny za info....
    Pozdrawiam