Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Olej w filtrze powietrza i brak mocy po rozgrzaniu w kosiarce z silnikiem GV100

gamzaj11 17 May 2021 08:23 654 4
Tespol
  • #1
    gamzaj11
    Level 3  
    Witam, kupiłem za grosze kosiarke z silnikiem Hondy GV100. Na początku kosiarka działała dobrze ale po rozgrzaniu zaczyna tracić moc do tego stopnia, że wjechanie w najmniejszą trawę powoduje gaśnięcie silnika. Dodatkowo bardzo mocno pluje olejem z filtra powietrza. Kompresja jest, świeca ma poprawny kolor a kosiarka nie kopci (jedynie trochę przy rozruchu ze względu na ten olej w filtrze. Ma ktoś pomysł co to może być? Będę wdzięczny za pomoc
  • Tespol
  • #2
    michal_rybka
    Level 32  
    Kompresja jest... ale jaka?
    jak pluje olejem to jest go albo za dużo albo za duże przedmuchy z pierścieni
    odłącz puki co tą odmę (ten wężyk z którego pluje) tak, żeby nie pluło do filtra powietrza bo wtedy jest jeszcze mniej mocy

    regulator działa? bo powinien sobie sam dodawać "gazu" przy obciążeniu koszeniem

    ps: to bardzo mały silniczek, nie oczekuj od niego za wiele
  • Tespol
  • #3
    gamzaj11
    Level 3  
    Nie mam czym zmierzyć kompresji ale "czuć " w porównaniu do innych kosiarek, że jest. Liczę się z tym, że silnik do wielkich nie należy ale po rozgrzaniu nie radzi sobie nawet ze skrócenie trawy o 2-3 cm bo obroty momentalnie spadaja a powrót na wyższe trwa dłużej niż na zimnym. Regulator działa, spróbuje jak mówisz odłączyć na najpierw odmę od gaźnika
  • Helpful post
    #4
    michal_rybka
    Level 32  
    kompresję może być "czuć" bo tam z tego co widzę niema odprężnika na wałku rozrządu (bo to mały silnik), w większych jest, i tam pomiar kompresji ma niewielki sens.. chyba że się silnik rozpędzi dość mocno wiertarką

    tu masz częściówkę:
    https://www.cmsnl.com/honda-gv100a113zg1ie1_model23879/partslist/#.YKJD_z1R01I

    zobacz bez odmy i filtra powietrza (bez filtra tylko na chwilę i nie w piachu/ziemi!) jak będzie ok to załóż nowy filtr (lub ten jakoś wymyj) i daj dłuższy wężyk do odmy do góry, żeby olej po ściankach spływał a spaliny wylatywały, a wejście tego wężyka co był do filtra powietrza zatkaj
  • #5
    gamzaj11
    Level 3  
    Będę próbował, dzięki wielkie!!

    Dodano po 8 [godziny] 14 [minuty]:

    Zdjąłem gaźnik i głowicę. Ustawiłem tłok w takiej pozycji żeby zawory były całkowicie zamknięte i nalałem benzyny do kanału ssącego aby sprawdzić szczelność. Okazało się że zawór ssący ma spory przeciek. Cylinder wygląda raczej dobrze ( widać jeszcze ślady honowania). Możliwe, że to wszystko wina nieszczelnego zaworu? Jeśli chciałbym go dotrzeć to mogę to zrobić bez zdejmowania sprężyny? Wydechowy jest okej