Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mz Etz 150 - Problem z regulacją gaźnika

kris545 18 May 2021 22:56 651 1
  • #1
    kris545
    Level 4  
    Witam, niedawno kupiłem MZtke 150 i ponieważ parę lat nie była odpalana to trzeba było wszystko posprawdzać min: Gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem i tak samo platynki (zapłon platynowy 12v) pierścienie wymieniłem, bo już przepuszczały i nowa świeca firmy iskra f95. No i dobra odpaliła, jakoś tam się przejechałem, no ale nie ma mocy na 4 biegu, jedynie z górki to i z 5 pojedzie dalej. To może być kompresja czy coś słabo paliwo dochodzi?. ale ogólnie chodzi o to że nie mogę wgl wyregulować mieszanki paliwowej. Ponieważ przy rozgrzanym silniku śrubę od mieszanki wkręcam do końca i potem ustawiam śrubę od obrotów tak, żeby były wolne obroty tak przynajmniej przy 1,5 na obrotomierzu. Ogólnie na obroty wchodzi bez problemu. No i gdy odkręcam śrubę od mieszanki to lekko mu się podnoszą obroty, no ale po nawet prawie całej odkręconej śrubie on ciągle chodził. Przy Simsonie było tak że 3 obroty chyba się odkręciło to zaczynał przygasać, a przy tym to prawie cała odkręcona i nic... nawet przy zakręconym kraniku jak zakręce podczas pracy silnika to długo jeszcze pochodzi na wolnych lub lekko gazując od czasu do czasu to tak z 3 - 4 min, za dużo paliwa ma w gaźniku czy jak? bo też coś żre mi to paliwo za szybko. Ustawiłem pływak na zamkniętym tak jak pisze 29mm ale na otwartym piszą 32mm a jak tyle ustawiłem to w ogóle paliwo mi nie leciało z zaworka i musiałem chociaż ustawić 32,5mm ale ustawiłem na 33mm żeby lekko więcej leciało paliwa. Co to może być z tą mieszanką? śruby od regulacji powymieniałem bo już były też lekko wyrobione, czy gaźnik się już kończy? pływak nie jest dziurawy i nie zalewa gaźnika. zapłon z platynkami i świecą dobrze ustawiony
  • #2
    Bedni
    Level 16  
    Dziwnie regulujesz, to metoda z dużych wielo gaźnikowych czterosuwów.

    Jeśli chodzi od 2t to z mojego doświadczenia wynika coś takiego:

    Skład mieszanki:
    Gdy obroty same rosną - jest ubogo, wiec dodajesz paliwa.
    Jak przerywa/zalewa to zmniejszasz ilość paliwa.
    Co kilka km możesz wykręcić świece i sprawdzić jej kolor, pomoże Ci to określić skład mieszanki (kolor kawy z mlekiem jest ok).

    Wolne obroty:
    Zapewne jest inna śrubka tylko do tego, która po prostu podnosi przepustnice.
    Po prostu ustaw ją tak aby przy prawidłowo wyregulowanej wcześniej mieszance motor utrzymywał odpowiednie wolne obroty.

    Nie sugeruj się jakimiś tam ilościami obrotów. Każdy silnik jest inny i wymaga innej ilości obrotów śrub składu mieszanki i wolnych obr.


    To tak ogólnikowo. Kwestia dysz, położenia iglicy, ustawienia komory pływakowej wyjdzie dopiero jak nie znajdziesz optymalnego ustawienia kręcąc tylko śrubkami.