Od jakiegoś czasu auto lekko mi szarpało podczas przyspieszania, ale tylko jak się zagrzało powyżej 50 stopni i jak się rozgrzało w pełni to przestawało szarpać.
Podejrzewałem EGR i zbierałem się powoli do wypatroszenia go i czyszczenia, ale nie miałem czasu. Podobno jak silnik zimny, to EGR nie pracuje, co by wyjaśniało brak szarpania na zimnym.
Dziś mnie dopadło, silnik do 2500 obrotów przyspieszał normalnie, powyżej 2700 już była męczarnia a 3000 obrotów to max, nawet na luzie nie dało się wkręcić wyżej.
Zaparkowałem i na szybko podłączyłem się smartfonem i były dwa błędy jak na załączonym obrazku.
Odpaliłem silnik, przegazowałem... i wkręca się normalnie na obroty, przejechałem kawałek, jedzie normalnie... więc się zatrzymałem, skasowałem błędy i pojechałem do domu
Teraz pytanie, skąd i dokąd prowadzi ta rurka zaznaczona na zdjęciu?
Czy ma ona coś wspólnego z EGR i serwem (do serwa na pewno wchodzi) bo ostatnio grzeją mi się lekko hamulce we wszystkich kołach. Kojarzyłem to z wymianą tarcz i klocków z tyłu, ale grzeje się też przód gdzie nic nie robiłem.
Teraz nie wiem, czy to podciśnienie może powodować oba problemy, czyli grzanie hamulców i błędy, które wyskoczyły i problem z pracą silnika, czy to zupełny przypadek i zbieg okoliczności?
Zdjęcie zrobiłem po ciemku i teraz widzę, że ten gumowy trójnik jest jakiś uszkodzony.
Czy jest to zwykły trójnik i mogę go wymienić na jakikolwiek, czy ma on w środku jakąś specjalną konstrukcję, ograniczony przepływ w którąś stronę, membranę, zwężenie... ?
Z drugiej strony, gdyby to była wina tej rurki, to po zgaszeniu i odpaleniu silnia by się nie naprawiło samo... chyba
Może te kody błędów Wam coś więcej mówią?

Podejrzewałem EGR i zbierałem się powoli do wypatroszenia go i czyszczenia, ale nie miałem czasu. Podobno jak silnik zimny, to EGR nie pracuje, co by wyjaśniało brak szarpania na zimnym.
Dziś mnie dopadło, silnik do 2500 obrotów przyspieszał normalnie, powyżej 2700 już była męczarnia a 3000 obrotów to max, nawet na luzie nie dało się wkręcić wyżej.
Zaparkowałem i na szybko podłączyłem się smartfonem i były dwa błędy jak na załączonym obrazku.
Odpaliłem silnik, przegazowałem... i wkręca się normalnie na obroty, przejechałem kawałek, jedzie normalnie... więc się zatrzymałem, skasowałem błędy i pojechałem do domu

Teraz pytanie, skąd i dokąd prowadzi ta rurka zaznaczona na zdjęciu?
Czy ma ona coś wspólnego z EGR i serwem (do serwa na pewno wchodzi) bo ostatnio grzeją mi się lekko hamulce we wszystkich kołach. Kojarzyłem to z wymianą tarcz i klocków z tyłu, ale grzeje się też przód gdzie nic nie robiłem.
Teraz nie wiem, czy to podciśnienie może powodować oba problemy, czyli grzanie hamulców i błędy, które wyskoczyły i problem z pracą silnika, czy to zupełny przypadek i zbieg okoliczności?
Zdjęcie zrobiłem po ciemku i teraz widzę, że ten gumowy trójnik jest jakiś uszkodzony.
Czy jest to zwykły trójnik i mogę go wymienić na jakikolwiek, czy ma on w środku jakąś specjalną konstrukcję, ograniczony przepływ w którąś stronę, membranę, zwężenie... ?
Z drugiej strony, gdyby to była wina tej rurki, to po zgaszeniu i odpaleniu silnia by się nie naprawiło samo... chyba

Może te kody błędów Wam coś więcej mówią?


