Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?

Yzrej77 25 May 2021 00:21 1089 9
  • #1
    Yzrej77
    Level 5  
    Od jakiegoś czasu auto lekko mi szarpało podczas przyspieszania, ale tylko jak się zagrzało powyżej 50 stopni i jak się rozgrzało w pełni to przestawało szarpać.
    Podejrzewałem EGR i zbierałem się powoli do wypatroszenia go i czyszczenia, ale nie miałem czasu. Podobno jak silnik zimny, to EGR nie pracuje, co by wyjaśniało brak szarpania na zimnym.

    Dziś mnie dopadło, silnik do 2500 obrotów przyspieszał normalnie, powyżej 2700 już była męczarnia a 3000 obrotów to max, nawet na luzie nie dało się wkręcić wyżej.
    Zaparkowałem i na szybko podłączyłem się smartfonem i były dwa błędy jak na załączonym obrazku.
    Odpaliłem silnik, przegazowałem... i wkręca się normalnie na obroty, przejechałem kawałek, jedzie normalnie... więc się zatrzymałem, skasowałem błędy i pojechałem do domu :)



    Teraz pytanie, skąd i dokąd prowadzi ta rurka zaznaczona na zdjęciu?
    Czy ma ona coś wspólnego z EGR i serwem (do serwa na pewno wchodzi) bo ostatnio grzeją mi się lekko hamulce we wszystkich kołach. Kojarzyłem to z wymianą tarcz i klocków z tyłu, ale grzeje się też przód gdzie nic nie robiłem.
    Teraz nie wiem, czy to podciśnienie może powodować oba problemy, czyli grzanie hamulców i błędy, które wyskoczyły i problem z pracą silnika, czy to zupełny przypadek i zbieg okoliczności?
    Zdjęcie zrobiłem po ciemku i teraz widzę, że ten gumowy trójnik jest jakiś uszkodzony.
    Czy jest to zwykły trójnik i mogę go wymienić na jakikolwiek, czy ma on w środku jakąś specjalną konstrukcję, ograniczony przepływ w którąś stronę, membranę, zwężenie... ?

    Z drugiej strony, gdyby to była wina tej rurki, to po zgaszeniu i odpaleniu silnia by się nie naprawiło samo... chyba :(
    Może te kody błędów Wam coś więcej mówią?

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?
  • #2
    koleś kit
    Level 38  
    Ten przewód to może być do np.tzw. N75. Podciśnienie nie ma nic wspólnego z grzaniem hamulców ani z egr o ile jest elektryczny.Więc pozostaje ci go wyjąć i np wyczyścić może pomoże.
  • #3
    Yzrej77
    Level 5  
    koleś kit wrote:
    Ten przewód to może być do np.tzw. N75. Podciśnienie nie ma nic wspólnego z grzaniem hamulców ani z egr o ile jest elektryczny.Więc pozostaje ci go wyjąć i np wyczyścić może pomoże.


    Na pewno ten przewód idzie gdzieś z okolic kielicha do tego białego króćca przy serwie (widać na drugim zdjęciu) no i dalej do takiego urządzenia jak tu na zdjęciu.
    EGR elektryczny, ale może dostaje on jakieś informacje o podciśnieniu, przecież musi wiedzieć kiedy się otwierać, kiedy daję gazu a kiedy odpuszczam i kiedy hamuję.
    Tak czy inaczej ten trójnik przy serwie uszkodzony, to trzeba wymienić, nawet jeśli nie ma związku.

    EGR muszę wyjąć, ale najpierw muszę popatrzeć jakie uszczelki idą między EGR a przepustnicę i czy są tam jeszcze jakieś uszczelnienia pd EGR, pod odmę zamontowaną na nim itp. Jak już rozbiorę to muszę mieć wszystko żeby poskładać.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gdzieś na forum człowiek pytał o EGR bo mu autu szarpało i doradzili mu, zdjęcie w czasie występowania usterki tego przewodu, który ja zaznaczyłem i podobno można w ten sposób sprawdzić działanie EGR więc może on mieć jakieś związek z pracą EGRa.
    Po prostu nie chciałbym poświęcić 2 dni na rozbieranie połowy rzeczy pd masą żeby wyjąć EGR jeśli się okaże, że to jakieś nieszczelne podciśnienie :)
  • #4
    koleś kit
    Level 38  
    Yzrej77 wrote:

    EGR elektryczny, ale może dostaje on jakieś informacje o podciśnieniu, przecież musi wiedzieć kiedy się otwierać, kiedy daję gazu a kiedy odpuszczam i kiedy hamuję.

    Gdzieś na forum człowiek pytał o EGR bo mu autu szarpało i doradzili mu, zdjęcie w czasie występowania usterki tego przewodu, który ja zaznaczyłem i podobno można w ten sposób sprawdzić działanie EGR więc może on mieć jakieś związek z pracą EGRa.

    Zawór elektryczny nie ma nic wspólnego z podciśnieniem.Zawór ten nic nie wie ani nie myśli tylko ECM nim steruje.Trójnik to sobie możesz założyć nawet od traktora byle był szczelny.Nie trzeba żadnych uszczelek na zawór bo tam jest zwykły oring.A ten wężyk idzie raczej do zaworu turbo.
  • #5
    Yzrej77
    Level 5  
    Po zdjęciu tego trójnika króciec od serwa zasysa powietrze, ale natychmiast pojawiają się oba błędy.
    Sprawdziłem dwa razy, skasowałem błędy, odpaliłem silnik i wkręca się na obroty, zdjąłem wężyk w czasie pracy silnik i od razu wkręca się max 3k obrotów i od razu błędy P2355 i P0401.

    Powciskałem wężyki do trójnika głębiej i założyłem opaski, no ale... jak odpalę silnik to chwilę pracuje normalnie, wkręca się na obroty, ale po kilku minutach znów łapie te błędy... więc te wężyki mogą nie mieć z tym nic wspólnego, ale czy to przypadek, że po ich zdjęciu od razu wywala błędy?

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?

    Udało mi się kamerką inspekcyjną zrobić zdjęcie zaworu zamocowanego na obudowie filtra powietrza, do którego idzie wężyk od trójnika.
    Nie wiem czy ma coś on wspólnego z pracą EGR.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    @koleś kit
    Jesteś pewny, że w zaznaczonych miejscach nie ma żadnych uszczelek?
    Obudowa EGR do kolektora jest przykręcana bez uszczelki, przepustnica do EGR też bez uszczelki, cześć elektryczna EGR chyba ma uszczelkę, co z odmą, też bez uszczelki?
    Wiesz na pewno, że nie ma tam uszczelek, czy piszesz teoretycznie?
    Żeby nie było, że rozbiorę auto i będę musiał jechać do ASO 100km, zamawiać, czekać.

    Pytałem mechanika o wyczyszczenie EGR, to mówi, że jeśli on ma to robić to tylko ze zdjęcie kolektora dolotowego a to wiąże się z wyjęcie silnia ze skrzynią z auta.
    Koszt kilka tysięcy, więc jest o co walczyć samemu.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?

    Dodano po 19 [minuty]:

    @koleś kit
    Już wiem, że piszesz teoretycznie i nie masz pojęcia.
    Dostałem zdjęcia od kolegi, który rozbierał EGR w identycznym aucie i są tam uszczelki, które trzeba wymienić.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    No widzisz nawet nie dałeś się wypowiedzieć tylko sam stwierdziłeś że nie mam pojęcia.Dobrze że masz mądrego kolegę.Teraz we dwóch jako fachowcy na pewno usuniecie usterkę więc temat można spokojnie zamknąć.
  • #7
    Yzrej77
    Level 5  
    koleś kit wrote:
    No widzisz nawet nie dałeś się wypowiedzieć tylko sam stwierdziłeś że nie mam pojęcia.Dobrze że masz mądrego kolegę.Teraz we dwóch jako fachowcy na pewno usuniecie usterkę więc temat można spokojnie zamknąć.


    Przecież już się wypowiedziałeś i nie napisałeś nic, co by pomogło mi naprawić usterkę.
    Wprowadziłeś mnie w bład, że nie ma tam żadnych uszczelek tylko zwykły oring przy zaworze a jednak jest tych uszczelek kilka.
    Gdybym Cię posłuchał, rozebrał auto, to teraz by stało rozebrane a ja bym czekał aż dojdą uszczelki żeby je poskładać.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?
  • #8
    Yzrej77
    Level 5  
    Gdyby ktoś w przyszłości trafił na ten wątek zostawiam numery potrzebnych uszczelek:
    (w nawiasie nu na rysunku)

    Uszczelka (160) 95zł A6400980980
    Uszczelka (230) 17zł A0229970845
    Uszczelka (90) 24zl A6400980280
    Uszczelka (130) 26zł A6400981280
  • #9
    Yzrej77
    Level 5  
    @koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie.
    Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem.
    Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego z serwem: z pompy vakum idzie gruby, sztywny wąż do serwa, dalej leci podciśnienie białym przewodem do elektrozawory, sterującego pracą turbiny i dalej do drugiego elektrozaworu sterującego EGR i przepustnicą.
    Więc nieszczelność w serwie będzie powodowała błędy podciśnienia i sterowania EGR, turbiną i przepustnicą.
    W drugą stronę to nie działa, rozszczelnienie podciśnienia już za serwem będzie powodowało problemu w EGR czy turbo (zależnie od miejsca) ale nie wpłynie na brak wspomagania hamulców, bo po to jest zaworek przeciwzwrotny.... jeśłi ktoś posłucha rady kolegi i wsadzi jakikolwiek rtójnik od traktora, to jeśłi zrobi się nieszczelność w dalszej części układu podciśnienia.... to straci podciśnienie w serwie i będzie hamował... oczami.

    U mnie wraz z usterką EGR pojawił się problem z niskim doładowaniem turbiny, ale to już inna kwestia, to co turbo napompowało leciało częściowo w wydech.
    Auto jest już sprawne, ma czyściutki dolot, wróciła pełna moc doładowania, do tego rozwiązał się problem z hamulcami.

    Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane? Mercedes W245 180 CDI - EGR i hamulce, czy to jest powiązane?
  • #10
    Yzrej77
    Level 5  
    EGR został wyczyszczony i wyłączony.