Witam Koledzy,
Potrzebuje pomocy w przywróceniu do żywych przedmiotowej zmywarki.
Ma 5 lat używana w sumie ok 30 razy - i dosłownie chwile po gwarancji rozsypał się wałek pompy myjącej, silnik synchroniczny, a wnętrze grzałki przepływowej jest mocno skorodowane. Silnik z trudem udało się doprowadzić do ładu (nie wiem na jak długo) - wypolerowany pręt z kwasówki + tulejki z brązu "cynowego"(być może będzie potrzebna galwanizacja pręta (tuleja przednia, ta mocniej obciążona rysuje wałek, część tylna jest w porządku). Silniczek synchroniczny pozyskałem z popsutej mikrofali i śmiga jak ta lala - z tym że i w prawo i w lewo (CW/CCW). Mam plan przerobić go na CCW (przeciwny wskazówkom jak to jest w oryginale) bo to, że działa raz tak i raz tak może zaburzać pracę i skuteczność zmywarki.
Po dotychczasowych działaniach zmywarka zaczęła pracować jak nowa. Pomyślałem jednak, że nie będzie mi się chciało za pół roku wyciągać zmywarki i wymieniać grzałki ze względu na korozję - w środek przekroju rury wcisnąłem rurę miedzianą nasadzoną na rurę z kwasówki 28mm średnicy. Patent działa jednak słabo (wcześniej grzała mocno i szybko teraz jakby jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem się załączało często słychać jakby stycznik się załączał i wyłączał. Powstaje pytanie jakie zabezpieczenia posiada grzałka oraz część układu odpowiedzialna za grzanie. Czy można jakoś oszukać grzałkę by to się nie rozłączała po chwili? Czy to że się załącza i rozłącza jest skorelowane z silniczkiem synchronicznym (czy po nadaniu mu odpowiednich obrotów wada grzałki ustanie? Kody błędów jakie zmywarka podaje po włączeniu trybu serwisowego to 3 i 9.
Jak zawsze z góry dziękuje za pomoc...
Potrzebuje pomocy w przywróceniu do żywych przedmiotowej zmywarki.
Ma 5 lat używana w sumie ok 30 razy - i dosłownie chwile po gwarancji rozsypał się wałek pompy myjącej, silnik synchroniczny, a wnętrze grzałki przepływowej jest mocno skorodowane. Silnik z trudem udało się doprowadzić do ładu (nie wiem na jak długo) - wypolerowany pręt z kwasówki + tulejki z brązu "cynowego"(być może będzie potrzebna galwanizacja pręta (tuleja przednia, ta mocniej obciążona rysuje wałek, część tylna jest w porządku). Silniczek synchroniczny pozyskałem z popsutej mikrofali i śmiga jak ta lala - z tym że i w prawo i w lewo (CW/CCW). Mam plan przerobić go na CCW (przeciwny wskazówkom jak to jest w oryginale) bo to, że działa raz tak i raz tak może zaburzać pracę i skuteczność zmywarki.
Po dotychczasowych działaniach zmywarka zaczęła pracować jak nowa. Pomyślałem jednak, że nie będzie mi się chciało za pół roku wyciągać zmywarki i wymieniać grzałki ze względu na korozję - w środek przekroju rury wcisnąłem rurę miedzianą nasadzoną na rurę z kwasówki 28mm średnicy. Patent działa jednak słabo (wcześniej grzała mocno i szybko teraz jakby jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem się załączało często słychać jakby stycznik się załączał i wyłączał. Powstaje pytanie jakie zabezpieczenia posiada grzałka oraz część układu odpowiedzialna za grzanie. Czy można jakoś oszukać grzałkę by to się nie rozłączała po chwili? Czy to że się załącza i rozłącza jest skorelowane z silniczkiem synchronicznym (czy po nadaniu mu odpowiednich obrotów wada grzałki ustanie? Kody błędów jakie zmywarka podaje po włączeniu trybu serwisowego to 3 i 9.
Jak zawsze z góry dziękuje za pomoc...