Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vivaro 1,9 - Potrzebny schemat elektryczny klimatyzacji

magister2 29 May 2021 21:10 996 17
Metalwork
  • #1
    magister2
    Level 15  
    Witam ,potrzebuję schemat elektryczny klimatyzacji do vivaro 1,9 2004r jeśli to ma znaczenie to klimatyzacja podwójna .
    Te schematy co znalazłem kompletnie nie pasują do mojej skrzynki , problemem jest nie działająca klimatyzacja.
    Po wymianie chłodnicy klimatyzacja się nie uruchomiła ,przed działała tylko po kilku miesiącach ,gaz znikał .
    Oczywiście sprężarka sprawdzona na krótko podpięta klimatyzacja działa.
    Odczyt info z komputera niemożliwy ,przestał się komunikować ,sprawdzane na trzech różnych interfejsach ale to się stało ponad rok temu.
    Dlatego potrzebuję schemat .
  • Metalwork
  • #2
    coperfild
    Level 35  
    To jest klimatronic?
  • #3
    magister2
    Level 15  
    Nie manual tylko przód i tył .
  • #4
    coperfild
    Level 35  
    To raczej z klimą komputerem się nie połączysz bo nie ma z czym.
    Sprawdzałeś czy masz 5v na presostacie i co z niego wychodzi?
  • #5
    magister2
    Level 15  
    Nie ,nawet nie wiem gdzie to jest, to co sprawdziłem to kable optycznie , bezpieczniki, styczniki ,włącznik klimy reaguje zapala się kontrolka i uruchamia wentylator 1 bieg.
    Kable sprawdzałem bo niestety ostatnio auto tylko stało i dlatego pewnie znalazło nowego lokatora co śpi na pokrywie silnika.
    Chodzi o czujnik klimatyzacji ten 3 pinowy?
    Ale tak po wymianie chłodnicy by się uszkodził?
    Przed wymianą działało wszystko ,wymieniłem chłodnicę i pojechałem nabić i nie ruszyło.
    Jutro sprawdzę czyli jeden pin 5V a na pozostałych ?
  • Metalwork
  • #6
    coperfild
    Level 35  
    Jak startuje wentylator to raczej nie presostat, jak masz 3 pinowy to na bocznych jest zasilanie, na środkowym powinno być około 2v.
    Najlepiej foto.
  • #7
    genek1000
    Level 34  
    magister2 wrote:
    włącznik klimy reaguje zapala się kontrolka i uruchamia wentylator 1 bieg

    Wentylator nawiewu czy chłodnicy ?
    magister2 wrote:
    Ale tak po wymianie chłodnicy by się uszkodził?

    Nie . Tak po prostu . Albo przez gościa który wymieniał skraplacz . Wcisnął wtyczkę krzywo i wygiął piny w czujniku , albo nie zapiął w ogóle wtyczki bo nie zauważył że była , albo .....
  • #8
    magister2
    Level 15  
    Wentylator nagrzewnicy nawiew ,tak w tym aucie jest ,że załączając klimatyzację wentylator startuje na 1 bieg nawet gdy pokrętło jest ustawione na zero.
    Sam wymieniałem .
    Jutro posprawdzam ten czujnik ,jeśli nie będzie padać.
    Na drugim foto skrzynka ,proszę o opis który przekaźnik od czego ,
    na pierwszym wtyczka od czujnika ,pomiary patrząc od lewej ,masa , 4,7V , 4,8V , przy załączonej klimatyzacji bez zmian.
  • #9
    magister2
    Level 15  
    Tak dla świętego spokoju podmieniłem przekaźniki ,ale bez schematu to takie trafianie.
  • #10
    genek1000
    Level 34  
    coperfild wrote:
    na środkowym powinno być około 2v
    genek1000 wrote:
    masa , 4,7V , 4,8V , przy załączonej klimatyzacji bez zmian.

    Koledze coperfild chodziło o napięcie mierzone na zapiętej wtyczce przy ciśnieniu gazu około 2.5 bar a ty zmierzyłeś na wypiętej wtyczce .
    Teraz zmierz na zapiętej to będziemy wiedzieć czy czujnik działa .
    Czy masz 1000 % pewności że jest czynnik w układzie klimatyzacji :?:
  • #11
    magister2
    Level 15  
    Rozumiem to już bardziej skomplikowane wpiąć się w kable ,a gdzie idą te przewody od czujnika może tam łatwiej sprawdzić?
    Co do gazu ciśnienia nie mam jak sprawdzić ,odbierałem z warsztatu to mówili że napełnili , to im wierzę .
    A jak oszukać ten czujnik 3pin?
  • #12
    MikeC
    Level 28  
    magister2 wrote:
    a gdzie idą te przewody od czujnika może tam łatwiej sprawdzić?


    Schemat podłączenia czujnika klimy

    Opis schematu:

    Układy
    ENF9Q760-C13 Silnik F9Q 760, EDC 15 C13 ENF9Q762-C13 Silnik F9Q 762, EDC 15 C13
    Elementy składowe
    A25 Moduł sterujący, silnik diesel, common rail S114 Włącznik - poziom wody, filtr paliwa
    B19 Czujnik położenia pedału Y4 Zawór elektromagnet. układu recyrkulacji spalin
    B29 Czujnik ciśnienia, układ klimatyzacji Y8 Zawór elektromagnet. regulacji ciśnienia doładowania
    B34 Czujnik impulsów, wał korbowy Y28.1 Wtryskiwacz, cylinder 1
    B35 Czujnik wałka rozrządu Y28.2 Wtryskiwacz, cylinder 2
    B46 Masowy przepływomierz powietrza Y28.3 Wtryskiwacz, cylinder 3
    K16 Przekaźnik pompy paliwa Y28.4 Wtryskiwacz, cylinder 4
    K18 Przekaźnik układu sterowania silnikiem Y74 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa
    S104 Włącznik - pedał sprzęgła
    Wtyk
    X1 Tablica wskaźników i silnik X48 Silnik i moduł sterujący – diesel, Common Rail X48
    X17 Tablica wskaźników i przedłużona wiązka przewodów, pedały X49 Silnik i moduł sterujący – diesel, Common Rail X49
    X20 Tablica wskaźników i przedłużona wiązka przewodów, pedały X50 Silnik i moduł sterujący – diesel, Common Rail X50
    Przyłącza masy
    6 Podwozie, komora silnika, str. lewa 10 Słupek A, str. lewa
    7 Silnik
    Skróty
    30 Napięcie stałe LHD Pojazd z LHD
    30A 30 Amperów MK Układ chłodzenia
    AC Układ klimatyzacji RC1 Zmiana bieżąca: różnica w kolorach przewodów
    CHT Ogrzewacz płynu chłodzącego RC2- od zmiany bieżącej: aktualizacja wiązki przewodów (partia 12), połowa maja 2004 r.
    FB2 Bezpiecznik FB2 RC3 Zmiana bieżąca: zawór recyrkulacji spalin nie podłączony dla określonych rynków
    FCO Odcinanie dopływu paliwa -RC2 do zmiany bieżącej: aktualizacja wiązki przewodów (partia 12), połowa maja 2004 r.
    KSP Pompa paliwa RHD Pojazd z RHD
    Kody koloru
    BG Beżowy OG Pomarańczowy
    BK Czarny PK Różowy
    BN Brązowy RD Czerwony
    GN Zielony VT Fioletowy
    GY Szary WH Biały
  • #13
    magister2
    Level 15  
    Dzięki ,z tego co widzę to bezpośrednio podpięte to jednostki sterującej . Wcześniej tego nie sprawdzałem , ale grzeje się dość mocno komputer ,na tyle mocno że skrzynka bezpieczników jest rozgrzana od niego , i doszedł kolejny problem po przejechaniu non stop ok 400 km nie mogłem zgasić silnika kluczykiem , jak auto ostygło jest ok. Poszukam czy nie mam gdzieś jednak ponadgryzanych kabli ,bo dziwny zbieg okoliczności tych awarii ,nie łączy się poprzez OBD , potem klimatyzacja siadła ,teraz to ze stacyjką ,no chyba ,że to komputer siada ale nie słyszałem co by się psuły w tych autach.
  • #14
    magister2
    Level 15  
    Sprawdziłem jeszcze raz ,czynnik jest o odpowiednim ciśnieniu, podmieniony czujnik na nowy ,oczywiście nic to nie dało ,pomiary na kablach podpiętych pod czujnik, robione testerem instalacji bo nie miałem miernika , masa ,masa ,około 6V
  • #15
    genek1000
    Level 34  
    Myślę że masz problem z niespełnionym jakimś warunkiem żeby sterownik wtrysku zezwolił na załączenie sprężarki klimatyzacji. Bez urządzenie diagnostycznego i przeanalizowania parametrów j stanow raczej nic nie wymyślimy .
  • #16
    magister2
    Level 15  
    I tu jest drugi problem auto nie łączy się z interfejsem ,tzn. łączy się ale nie odczytuje parametrów , stało się to z rok temu , wcześniej się łączył .
  • #17
    magister2
    Level 15  
    Nowa usterka elektryki , po odpaleniu obrotomierz nie działa ,kontrolka STOP przejechałem tak na stację ,zatankowałem i lipa nie zapalił świeci stop i ta środkowa ,plus wszystkie na dole.
    Odłączyłem akumulator ale nic to nie dało ,po ok. 15 min. odpalił , przejechałem tak ok 600 km i nic?
    Pada któryś moduł ,czy to jednak usterka w połączeniach na kostkach ?
  • #18
    magister2
    Level 15  
    Klimatyzacja naprawiona , oddałem do elektryka dwa dni szukał ,już chciał się poddać ale znalazł ,dokładnie nie wiem gdzie ale przy wiązce kabli brak połączenia z masą ,tzn. podobno była ale bardzo słaba i pod obciążeniem nie było dobrego połączenia.