Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lokalizacja i naprawa czujnika drzwi w Berlingo 1 - jak zewrzeć krańcówkę?

homman 30 May 2021 14:44 1125 12
Eltrox Hurton
  • #1
    homman
    Level 26  
    Witam
    Pytanie proste aż głupie. Ale siedzę nad tym drugi dzień.

    W starym berlingo ojca nie działa centralny bo cały czas wykrywa otwarte drzwi.
    Przeczyściłem styki w tylnych drzwiach ale to nic nie daje.

    Natomiast gdzie są czujniki drzwi przednich ?
    Normlanie powinny być w słupkach takie wystające krańcówki.

    Quote:
    "Krancowka otwartych drzwi jest zintegrowana z zamkiem, ktory jest nierozbieralny i nie da sie tego naprawic. Jedyne co mozesz zrobic to sprawdzic instalcje elektryczna na obecnosc uszkodzen i korozji w kostce zamka ale mala jest szansa, ze tam jest zlokalizowana usterka. Na 95% albo i wiecej bedzie to uszkodzony zamek."


    Chyba w końcu mam odpowiedź...
    Czy można jakoś zewrzeć tą krańcówkę i jak sprawdzić który to zamek.

    Centralny działa tylko odbija bo wykrywa otwarte drzwi zapewne. Skoro normalnie w czasie jazdy świecą się drzwi.
    Zamek widzę w granicach 400pln sporo jak na tego trupka. Więc wolał bym zewrzeć aby tylko działało.
  • Eltrox Hurton
  • #2
    kokapetyl
    Level 43  
    homman wrote:
    Więc wolał bym zewrzeć aby tylko działało.

    Instalacja z zamkiem powinna być połączona za pomocą złączki. Może wystarczy ją rozłączyć? Wydaje mi się, że otwarcie drzwi powoduje zwarcie odpowiednich styków, odłączenie ich powinno zadziałać.
    Tak to jest w DOBLO, myślę , że u ciebie będzie tak samo.
  • #3
    homman
    Level 26  
    Sytuacja wygląda tak.

    Jeśli odłączę drzwi kierowcy kontrolka dalej świeci.
    Jeśli odłączę drzwi pasażera kontrolka znika.

    Jeśli przy odłączonych drzwiach pasażera otworzę drzwi kierowcy. Kontrolka nie zapala się.
  • Eltrox Hurton
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 41  
    kokapetyl wrote:
    homman wrote:
    Więc wolał bym zewrzeć aby tylko działało.

    Instalacja z zamkiem powinna być połączona za pomocą złączki. Może wystarczy ją rozłączyć? Wydaje mi się, że otwarcie drzwi powoduje zwarcie odpowiednich styków, odłączenie ich powinno zadziałać.
    Tak to jest w DOBLO, myślę , że u ciebie będzie tak samo.

    A co mu to da skoro centralny nadal nie będzie działał bo odłaczysz zamek? Musisz znaleść w zamku mikrostyk i z nim pokombinować, ale nie do końca jestem pewien czy tam jest mikrostyk 0-1.
  • #5
    kokapetyl
    Level 43  
    piotrekwoj1 wrote:
    A co mu to da skoro centralny nadal nie będzie działał bo odłaczysz zamek?

    Chyba logiczne, że chodzi tylko o styki (otwarcia drzwi) co napisałem cyt "Wydaje mi się, że otwarcie drzwi powoduje zwarcie odpowiednich styków, odłączenie ich powinno zadziałać."
    W tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3372412.html#19257947 znajdziesz schemat centralnego.
    Powodzenia
  • #6
    homman
    Level 26  
    Nigdzie nie mogę znaleźć kogoś kto ma lewy i prawy zamek. Myślałem zamówić oba i najwyżej jeden oddać.

    Dziwne jest to że centralny uruchamia się tylko z drzwi pasażera.

    I że jw jak odłączę zamek pasażera to zamek kierowcy nie sygnalizuje otwarte czy zamknięte.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    homman
    Level 26  
    Youri124 wrote:
    Zacznij od sprawdzenia wiazki w okolicach wtyku na slupku w drzwiach kierowcy.


    W jaki sposób mam sprawdzić wiązkę.

    Skoro po pierwsze ten graf jest błędny. Np drzwi tylne również mają kontakt stykami i pokazują stan otwarcia drzwi. A według grafu nie.

    Po 2 z grafu nie wynika sposób działania stycznika. Czy normlanie otwarty czy zamknięty.
    Na pozycji 2 masz masę. A na pozycji jeden ? Normlanie przy zamkniętych drzwiach ma przekazywać masę czy mieć 6V.

    Po 3 odłączenie prawej strony z grafu nijak nie powinno wpływać na funkcjonowanie drzwi kierowcy.

    Po 4 auto ma dołożony alarm. Więc zapewne zmienioną centralkę sterującą.

    Więc bez wiedzy jak funkcjonuje zamek nic nie wskóram. Chyba że dostanę dwa zamki i podmienię co jest najprostsze.
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Podaj dane tego auta.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    homman
    Level 26  
    Jeśli chodzi ci o sprawdzenie wiązki na oko to nie jest przerwana.
    Natomiast by zrobić test funkcjonalny trzeba by wiedzieć jak.

    A jedyne co mógłbym zrobić to zwierać pin 1i 2.

    Czas który tu poświęciłem by dowiedzieć się jak działa zamek. Czy dostać schemat. Jest niewspółmierny do tych 100 PLN za oba zamki
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    homman
    Level 26  
    ...

    Po 1 mogę kupić smartem i zwrócić jeden np.

    Tylko jak pisałem. Muszę od dwóch sprzedawców.

    Kompletnie nie pomagasz.
    Gdybyś napisał chociaż jak działa krańcówka. Czy normalnie na pin 1 i 2 ma być masa to tak.

    A tak tylko narzekasz daj komuś do roboty albo kup nowy zamek albo sprawdź wiązkę nie mając schematu...