Witam, mam problem z brakiem iskry zarówno świecy i na samym przewodzie zapłonowym. Nie wiem co może być przyczyną, kiedyś motorek kiepsko palił, zapłon włączał się i wyłączał przy ruchach kierownicy i do tego miał problem z kręceniem rozrusznikiem i falowaniem obrotów.
Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem parę części, cewkę zapłonową (stara nigdy nie była wymieniana), przekaźnik rozrusznika, stacyjkę. Z tych rzeczy mniej istotnych to zmieniłem gaźnik na nowy z tą różnicą że już bez podgrzewanej komory pływakowej i zmieniłem kompletny kosz sprzęgłowy ze sprzęgłem i przy okazji zmieniłem pompe oleju. Całość zalałem nowym olejem.
Zrobiłem duży błąd że rozbierałem wszystko na raz, ale z drugiej strony nie chciałem odpalać motocykla na starym oleju po roku czy dwóch stania na parkingu.
W każdym bądź razie, nie wiem co dalej robić, stacyjka którą kupiłem wydaje się być uszkodzona, według serwisówki (załącznik) przy uruchomionym zapłonie powinny być warte ze sobą przewody: czerwony z brązowym oraz czarny(masowy) z czarno/białym.
W starej stacyjce przy sprawdzaniu miernikiem i funkcją diody były takie przejścia, natomiast w nowej przewody były pozamieniane kolorystycznie w pinach stacyjki względem oryginału i do tego jeden pin obsługiwał 3 pozostałe. Tak więc zamiast dwóch obwodów miałem jeden z trzeba przewodami a jeden kabel nie był nigdzie przyłączony. O dziwo neutralny się świecił i było napięcie na sterowniku. To mi się dzisiaj udało ustalić.
Wcześniej podłączałem przewodu na krótko bez stacyjki ale bez efektów więc myślałem że stacyjka jest w porzątku. Dlatego też kupiłem nowy uniwersalny sterownik cdi który pasuje pinami do tego modelu. Teraz mam wątpliwości czy aby przez tą stacyjkę nie spalił mi się stary sterownik a potem nowy ? Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem,. Napięcie na sterowniku jest, brązowy i czarny przewód. Ale na cewce już go nie ma (pomarańczowy i czarny). Sprawdzałem wszystkie masy i ciągłości przewodów. Zmostkowałem też jeden jedyny wyłącznik bezpieczeństwa w dźwigni sprzęgła.
Przepraszam jeśli napisałem to to torchę chaotycznie.
Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem parę części, cewkę zapłonową (stara nigdy nie była wymieniana), przekaźnik rozrusznika, stacyjkę. Z tych rzeczy mniej istotnych to zmieniłem gaźnik na nowy z tą różnicą że już bez podgrzewanej komory pływakowej i zmieniłem kompletny kosz sprzęgłowy ze sprzęgłem i przy okazji zmieniłem pompe oleju. Całość zalałem nowym olejem.
Zrobiłem duży błąd że rozbierałem wszystko na raz, ale z drugiej strony nie chciałem odpalać motocykla na starym oleju po roku czy dwóch stania na parkingu.
W każdym bądź razie, nie wiem co dalej robić, stacyjka którą kupiłem wydaje się być uszkodzona, według serwisówki (załącznik) przy uruchomionym zapłonie powinny być warte ze sobą przewody: czerwony z brązowym oraz czarny(masowy) z czarno/białym.
W starej stacyjce przy sprawdzaniu miernikiem i funkcją diody były takie przejścia, natomiast w nowej przewody były pozamieniane kolorystycznie w pinach stacyjki względem oryginału i do tego jeden pin obsługiwał 3 pozostałe. Tak więc zamiast dwóch obwodów miałem jeden z trzeba przewodami a jeden kabel nie był nigdzie przyłączony. O dziwo neutralny się świecił i było napięcie na sterowniku. To mi się dzisiaj udało ustalić.
Wcześniej podłączałem przewodu na krótko bez stacyjki ale bez efektów więc myślałem że stacyjka jest w porzątku. Dlatego też kupiłem nowy uniwersalny sterownik cdi który pasuje pinami do tego modelu. Teraz mam wątpliwości czy aby przez tą stacyjkę nie spalił mi się stary sterownik a potem nowy ? Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem,. Napięcie na sterowniku jest, brązowy i czarny przewód. Ale na cewce już go nie ma (pomarańczowy i czarny). Sprawdzałem wszystkie masy i ciągłości przewodów. Zmostkowałem też jeden jedyny wyłącznik bezpieczeństwa w dźwigni sprzęgła.
Przepraszam jeśli napisałem to to torchę chaotycznie.