Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Światła led do jazdy dziennej gasną po wciśnięciu hamulca.

chawior 31 May 2021 17:53 612 12
  • #1
    chawior
    Level 8  
    Dzień dobry,
    Zamontowałem światła do jazdy dziennej marki Amio DRL 510 HP do samochodu Fiat Panda 2 1.2 60 km z 2009 r. zgodnie z instrukcją, tj:
    Kabel czarny (masa) - do akumulatora, czerwony do + po stacyjce (bezpiecznik od gniazda zapalniczki), żółty do + od żarówki postojowej, brązowy nie podłączony. Światła działają dopóki nie wcisnę hamulca. Wciskam hamulec, drl się wyłączają i zaczyna żarzyć się wolfram od żarówki postojowej. Bez świateł DRL, światła samochodu działają poprawnie. Co może być przyczyną?
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Body z fiata pandy jest dość wrażliwe na dodatkowe obciążenie , ma bardzo cienkie piny jak na prąd który przez nie płynie .Pamiętam że miałem kilka przypadków w których upaliła się wtyczka lub pin w body . Może w twoim przypadku jest podobnie .
  • #4
    Czecz69
    Level 5  
    Witam,
    Z opisu trudno wyjaśnić zaistniałą sytuację- musi się Pan udać do mechanika. Moim zdaniem spowodowane to może być tym, że w trakcie jazdy samochód generuje prąd, a podczas hamowania gasną, ponieważ samochód przestaje generować prąd, gniazdo zapalniczki działa tylko podczas jazdy samochodu. Proponuję przyłączyć + do + akumulatora.
    Pozdrawiam
  • #5
    chawior
    Level 8  
    Piny od body sprawdzone, są OK. Prąd na bezpieczniku od zapalniczki jest cały czas od włączenia kluczyka w pozycje zapłon. Czarny kabel (ujemny) od drl był podpinany bezpośrednio pod AKU i do karoserii samochodu w miejscu gdzie podłączane są inne kable od masy. Bez zmian.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Byłem u 3 "mechaników"... zostaw Pan samochód to pomyślimy... Takich omijam szerokim łukiem.
    Podkreślam że instalacja bez DRL nie ma tych objawów. Dzwoniłem do sprzedawcy, to twierdzą że nie mieli nigdy takich przypadków...
    Swoją drogą to z racji, że dużo dojeżdżam to już nie raz widziałem migające DRL w samochodach, ale zawsze myślałem że pewnie jakieś chińskie i się psują 😉, teraz już wiem że i nowe tak mają jak jest coś nie tak. Wczoraj np. po trasie prawie 500 km, nie wyłączały się od razu po wciśnięciu stopu/hamulca, dopiero za kolejnym razem kiedy auto chodziło na wolnych obrotach. Sprawdziłem ładowanie na akumulatorze, to na wolnych obrotach z włączonymi DRL było 14,15V po dodaniu gazu max 14,19V.
  • #6
    iskrownik
    Moderator of Home appliances
    chawior wrote:
    Wciskam hamulec, drl się wyłączają i zaczyna żarzyć się wolfram od żarówki postojowej.
    Próbowałeś wyjąć z oprawek żarówki "STOP" i zaobserwować co się wtedy dzieje?
  • Helpful post
    #7
    web69
    Level 31  
    Obstawiam słabą masę w tylnej lampie...
  • #8
    chawior
    Level 8  
    Demontowalem tylne lampy, żeby sprawdzić czy połączenia nie są zaśniedziałe i były ok. Żarówek nie demontowalem. Szukałem połączenia kabla masy (-) lamp z karoseria ale nie nie znalazłem, ponieważ wiązki wchodzą w profile.
    Żarowki tylne są zespolone P21/5W. I tak zastanawiam się czy przypadkiem jakoś prąd nie robi przebicia na ten wolfram "postojowy" w zaroce stop i daje sygnał fałszywy na cały układ pozycji co z kolei wychwytuje żółty kabel z przedniej żarówki pozycyjnej. Ufff nie wiem czy udało mi się jakoś logicznie opisać.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jednakże, tak jak pisałem wcześniej, bez świateł DRL nie zaobserwowałem przygasania jakichkolwiek świateł podczas wciskania stopu/hamulca.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    web69 wrote:
    Obstawiam słabą masę w tylnej lampie...

    Ktoś wie gdzie ta masa od tylnych lamp ma mocowanie?
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Wypalona masa we wtyczce którejś lampy tylnej
  • Helpful post
    #10
    web69
    Level 31  
    Zapnij woltomierz na przednią postojówkę, nie włączaj świateł i wciśnij hamulec. To wiele wyjaśni...
  • #11
    chawior
    Level 8  
    Ok, zrobię pomiary na postojowe.
  • #12
    chawior
    Level 8  
    Zrobiłem pomiary na żarówkach pozycyjnych przednich, Na odłączonych światłach LED,
    WYŁĄCZONYCH POZYCYJNYCH
    ALE Z WŁĄCZONYM HAMULCEM (STOP).
    Wyniki: lewa strona 3,8V
    Prawa strona 0,31V.
    Przepiąłem Ledy na prawa stronę i działają normalnie, ale problem wykryty przy okazji montażu LED, pozostał.
    Czy to wina masy na tylnych światłach, że przód pokazuje różne wartości dodatnie napięcia na przednich pozycjach?

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    web69 wrote:
    Zapnij woltomierz na przednią postojówkę, nie włączaj świateł i wciśnij hamulec. To wiele wyjaśni...

    Miałeś rację słaba masa na tylnych lampach, a powodem były zbyt rozwarte blaszki wtyki, zero nalotu, poprostu za luźne.
    LEDY działają.
    Dziękuję.
  • #13
    chawior
    Level 8  
    Zrobiłem pomiary na żarówkach pozycyjnych przednich, Na odłączonych światłach LED,
    WYŁĄCZONYCH POZYCYJNYCH
    ALE Z WŁĄCZONYM HAMULCEM (STOP).
    Wyniki: lewa strona 3,8V
    Prawa strona 0,31V.
    Przepiąłem Ledy na prawa stronę i działają normalnie, ale problem wykryty przy okazji montażu LED, pozostał.
    Czy to wina masy na tylnych światłach, że przód pokazuje różne wartości dodatnie napięcia na przednich pozycjach?

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    web69 wrote:
    Zapnij woltomierz na przednią postojówkę, nie włączaj świateł i wciśnij hamulec. To wiele wyjaśni...

    Miałeś rację słaba masa na tylnych lampach, a powodem były zbyt rozwarte blaszki wtyki, zero nalotu, poprostu za luźne.
    LEDY działają.
    Dziękuję.

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    Zwarłem styki 😁💪