Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Briggs&Stratton 12hp - paliwo wylewa się z tłumika

dkilianczyk 31 May 2021 23:54 1935 8
  • #1
    dkilianczyk
    Level 3  
    Witam serdecznie.
    Korzystając z informacji zawartych na forum, zdecydowałem się rozebrać uszkodzony silnik Briggs&Stratton 12hp. Awaria wystąpiła w nim w następujących okolicznościach. Pan trzymał traktorek MTD w garażu kilka dobrych lat bez odpalania, wpadł na pomysł aby go uruchomić bez wymiany oleju, szybki rozruch, od razu pełne obciążenie i nie trzeba było długo czekać, aż się rozsypał korbowód. Wszystko wyczyściłem, zamontowałem nowy korbowód plus uszczelki, świecę i drobiazgi z elektryką. Złożone zgodnie ze znakami na kołach, gaźnik wyczyszczony. Przed wkręceniem nowej świecy sprawdziłem iskrę, jest ok. Silnik kręci, nie odpala, paliwo zalewa świecę, a następnie wylewa się z tłumika. Gaźnik wyregulowany zgodnie z instrukcjami zawartymi na forum. Rozebrałem silnik ponownie aby upewnić się, że nic się nie przestawiło z rozrządem, wszystko jest OK. Zanim złożę go ponownie chciałbym spytać starszych i bardziej doświadczonych kolegów, czy może mieliście podobny przypadek? Zaznaczę, że nie dotykałem zaworów.
  • Helpful post
    #2
    płetwa
    Level 31  
    Nieszczelny zawór pływakowy w gaźniku.
  • #3
    dkilianczyk
    Level 3  
    Sprawdzę dziś wieczorem sprawność zaworka pływakowego w gaźniku. Dziękuję za podpowiedź. Odpiszę jaki był rezultat.
  • Helpful post
    #4
    MaestroF6
    Level 11  
    A kompresja jest?
  • #5
    dkilianczyk
    Level 3  
    Kompresja nie była sprawdzana żadnym przyrządem, natomiast po obserwacji cylindra, tłoka, pierścieni, głowicy oraz po zamontowaniu nowej uszczelki i ręcznym obrotem silnika zakładam, że na 90 procent jest kompresja. Bynajmniej wystarczającą do odpalenia silnika. Gdybym się pomylił to nie będę w niego inwestował. Na chwilę obecną powiem, że zaworek pływakowy nie był odpowiednio szczelny. Poprawiłem to. Zmontuję całość i będę o wszystkim informował dla kolejnych majsterkowiczów.
  • #6
    MaestroF6
    Level 11  
    Jak jest kompresja, paliwo, powietrze i iskra to musi zagadać nawet chociaż na chwile.
    Chyba że przestawił się zapłon lub rozrząd, to zanim zapali się mieszanka to wcześniej ucieknie Ci wszystko przez zawór do wydechu.
  • #7
    dkilianczyk
    Level 3  
    Witam
    Z Waszą pomocą oraz dzięki informacją zawartym na forum, silnik został uratowany. Odpala za pierwszym razem, co prawda obroty lekko falują, natomiast jest to raczej kwestia regulacji gaźnika. Najwidoczniej coś przeoczyłem korzystając z instrukcji regulacji. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie. Do momentu wystąpienia jakichkolwiek awarii z którymi sobie nie poradzę, temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam Wszystkich.
  • #8
    4495redberet
    Level 27  
    A można wiedzieć co mu było??? Czy tajemnica??
  • #9
    dkilianczyk
    Level 3  
    4495redberet wrote:
    A można wiedzieć co mu było??? Czy tajemnica??


    Witam
    Sory, teraz zauważyłem pytanie. Okazało się, że cały remont przeprowadzony był prawidłowo lecz nie przyłożyłem się odpowiednio do czyszczenia i regulacji gaźnika. Najpierw zawieszał się pływak i paliwo przelewało się przez tłumik, następnie zaciągał lewe powietrze na uszczelkach od dźwigni przepustnicy. Rozebrałem całkowicie każdy element gaźnika, przeprowadziłem gruntowne czyszczenie oraz skorzystałem z zestawu naprawczego uszczelek. Wszystko pracuje jak należy, kosiarka kosi już w tym sezonie pod obciążeniem, na razie nie wiem czy bierze olej (spaliny są niewidoczne), ponieważ jako, że jest ona świeżo po remoncie generalnym silnika to wymieniam pierwsze dwa razy olej po wykonanej pracy (uznałem to za stosowne, przypominam, że rozsypał się korbowód).
    Pozdrawiam
    Darek