Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.9 tdi 90KM AHH - wysokie spalanie

wojtekgda 01 Jun 2021 06:48 600 26
  • #1
    wojtekgda
    Level 9  
    Witam kolegów. Auto passat b5 1.9 tdi 90KM ahh
    Wtryski po regeneracji, pompa uszczelniona, wężyki podciśnienia nowe, turbo po regeneracji, logi zrobione.
    W mieście pali 10 litrów na 100.
    Czy to normalne??
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Raczej nie nawet jakbyś kład do oporu to raczej małe szanse na takie spalanie. tylnie hamulce nie trzymają? Jak mierzyłeś spalanie?
  • #3
    wojtekgda
    Level 9  
    Tylne chamulce nie trzymają na całym baku 600 km robie
  • #4
    koleś kit
    Level 38  
    A samo ustawienie pompy jest ok?Czy parametry masz w normie?Bo to że uszczelnione to nie ważne.Ważne czy robił to ktoś ogarnięty.
  • #5
    wojtekgda
    Level 9  
    Ale jakie ustawienia pompy sprawdzić. Czy w logach to wyjdzie
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    wojtekgda wrote:
    Ale jakie ustawienia pompy sprawdzić.

    Jaja sobie robisz prawda?Przecież jak uszczelniałeś pompę to ją wyciągałeś tak?Potem rozrząd,kąt wtrysku i dawka była ustawiona?
  • #7
    sigwa18
    Level 39  
    Jak tylko pod nastawnik poszła uszczelka to dawka do ustawienia tylko. Choć wypadało by resztę chociaż sprawdzić.
  • #8
    wojtekgda
    Level 9  
    Wszystkie ustawienia są w porządku kat dawka rozrzad
  • #10
    60jarek
    Level 25  
    Na samym ustawieniu konta synchronizacji i natężeniu paska rozrządu oraz regulacji popychaczy wtrysków spokojnie 2 l się traci.
    Chyba źle lekcje odrobiłeś.
    Pochwal się blokiem pomiarowym 4 silnika i kolorem spalin z rury wydechowej?
    Polecam ci temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3698803.html
    Ja mam silnik prawie 370 tys. i stanowczo odszedłem przy ustawianiu od parametrów fabryki i pali 8L -załączenie klimatyzacji i już 10L.
    Prawidłowo ustawić to zrobić to co w tym temacie powyżej -metodą prób i błędów -tam opisane dokładnie jak się zachowywał podczas regulacji i jak miało to wpływ na moc i pracę silnika ,spalanie. (180km/h i mam zapas na pedale gazu).
    Miasto 8L Bez klimatyzacji. Moc na max nie przekracza 10L.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Przy ustawieniu tego silnika na parametry fabryczne 6L z klimatyzacją8L -praca silnika na max 10L.
    Jednak tych parametrów już nie zastosowałem przy ustawieniu -silnik ma swoje lata.
    Masz tam wszystko opisane.
  • #11
    wojtekgda
    Level 9  
    Głowica nie ruszana
  • #12
    60jarek
    Level 25  
    60jarek wrote:
    Pochwal się blokiem pomiarowym 4 silnika

    To wiele wyjaśni.
    Jak przeczytasz ten długi temat co ci podałem to wiele zrozumiesz albo i nie.

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Zapewne kont synchronizacji ustawiony na zero i myśli że tak powinno być? Ile kont "trwania wtrysku" obecnie wynosi?
  • #13
    wojtekgda
    Level 9  
    Kat wtrysku 55 dawka.4.2
  • #15
    wojtekgda
    Level 9  
    Nie robione. Tylko logi robilem
  • #16
    60jarek
    Level 25  
    To podstawa to jak ty silnik wyregulowałeś itp?
    Tak to można wróżyć z fusów zapoznaj się z tematem co ci podałem.
    Pomierz bloki pomiarowe silnika 4, 13, 18, 23
    Kup sobie VCDS lub inny interfejs pomierz -a potem pisz że masz wszystko ustawione i wyregulowane.
    Masz wszystko na tacy podane w linku.
    Tyle z mojej strony -na siłe nie da się pomóc.
  • #17
    marszałekkom
    Level 26  
    60jarek to jest starszy silnik na pompie, nie ma żadnych popychaczy ani bloku 18 czy 23. W ogóle co wy się tak spinacie z nerwami i pretensjami w odpowiedziach.
    Kolego, sprawdź w bloku 13 jakie masz korekcje, i blok 4. 4,2 dawka wtrysku niby dobrze, ale można trochę zmniejszyć.
  • #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    60jarek wrote:
    Coś jest nie tak.
    Owszem, ale jako że nawet pobieżnego pojęcia nie masz co, to bądź uprzejmy przestać bajki pisać.
    - kąt wtrysku,
    - temperatura paliwa,
    - wskazania przepływomierza rzeczywiste/oczekiwane,
    - najważniejsze, korekcje wtryskiwaczy.
    Do tego może się okazać, że auto kopci jak Batory - niesprawność systemu doładowania.
    Wszystko da się sprawdzić.
  • #20
    wojtekgda
    Level 9  
    Auto nie kopci nic
  • #22
    wojtekgda
    Level 9  
    Nie wszystko normalnie i w logach też wyszło że wszystko jest Oki. Mówię turbo po regeneracji dawka 4.2 kat wtrysku 55 wtryski sprawdzone przepływka też nowa ubytkow paliwa nie ma zaciski nie trzymają
  • #23
    60jarek
    Level 25  
    Kont wtrysku bym zmienił (zmniejszył) i sprawdzał co się dzieje -metodą prób i błędów drobna korekta.
    Dlatego się pytałem o przyspieszenie obroty silnika. Pomiary tylko na rozgrzanym silniku.
    Nic więcej nie doradzam bo mnie zlinczują.
    Powodzenia.
  • #24
    wojtekgda
    Level 9  
    Może jest ktoś z Gdańska kto pomógł by mi to ogarnac
  • #27
    wojtekgda
    Level 9  
    Jak by ktoś był w stanie pomuc prosze siebodezwac