Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Strata mocy na benzynie po montazu instalacji gazowej:(((

-grzechu- 25 Oct 2005 15:34 8939 37
  • #1
    -grzechu-
    Level 11  
    Mam renault laguna 2.0 116KM przed montazem instalacji gazowej auto przyspieszlo w jakies 9,3 do setki po montazu instalacji gazowej 2 genereacji robi to w 10,7 sekundy robilem wiele prob wiec blad pomiarowy mozna wykluczyc.Pytalem w miejscu gdzie montowali mi gaz mowia ze to normalne bo pojawila sie zwezka na dolocie powietrza tam gdzie jest mikser. Czy mozna cos na to poradzic nie dosc ze auto na gazie jest slabe to teraz na benzynie tez:(((Na gazie mam setke po 11,2 sekundy a jak napisalem na benzynie 10,7 i to jeszcze na v-power racing!!!!Mam nadzieje ze jest na to sposob czekam na opinie....
    z gory dziekuje
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    A jaki system gazowy masz zamontowany ?
    Jeżeli jest zwężka to raczej nie jest to wtrysk gazu tylko klasyczny dodający gaz do zasysanego powietrza. I tu wiele się nie da zrobić.
    Przy Wtryskowych nie ma tego problemu.

    Pozdr.J.
  • #3
    elmer2
    Level 28  
    Dobrym sposobem na kontorole warsztatu gdzie montowałes instalacje jest pojechanie do 2-3 innych szanujacych sie i zeby zdiagnozowali co masz zalozone i dlaczego takie objawy i jak sobie z tym poradzic...
  • #4
    Roli
    Level 26  
    Quote:
    instalacji gazowej 2 genereacji


    Jest to stara technologia, wiec takie rzeczy czesto sie dzieją, w wyższych generacjach juz nie ma tej przypadłosci. Jak wyżej - popytaj w innych zakładach i skonsultuj sie, zobaczysz co powiedzą inni monterzy.
  • #5
    -grzechu-
    Level 11  
    jest to instalacja 2 generacji jak juz mowilem.
    Nie mowcie ze nie ma na to sposobu:(Jesli nawet ma sie to wiazac z jakims wiekszym wydatkiem jestem gotow to zrobic tylko oswieccie mnie co i jak!!!
  • #6
    leinadzs
    Level 27  
    A jaki masz założony mikser (średnica)
  • #7
    adamjur1
    Level 41  
    A co ma mikser do mocy na benzynie ? kolego oświeć mnie bo nie wiem a na naukę nigdy nie jest za późno :|
    Pozdr.J.
  • #8
    jacekko63
    Level 31  
    Wedłud wszelkich opinii to normalka,zwiększenie zużycia oraz spadek mocy a co za tym idzie przyśpieszenia z powodu zmiany paliwa.
  • #9
    leinadzs
    Level 27  
    adamjur1 wrote:
    A co ma mikser do mocy na benzynie ? kolego oświeć mnie bo nie wiem a na naukę nigdy nie jest za późno :|
    Pozdr.J.


    Już cie oświecam
    Jak mikser ma za małą średnice to silnik ma za mało powietrza i dlatego mikser powinien być tak skonstruowany aby wytwarzał odpowiednie podciśnienie do pobierającego gazu a jednocześnie aby zabierał jak najmniej mocy silnikowi (w tym przyp. przepływ powietrza)
  • #10
    web69
    Level 31  
    witam. przy takiej instalacji nie ma możliwości wywalenia miksera i wzrostu mocy na benzynie. mikser zawsze będzie działał jak zwężka venturiego. albo jeździsz tanio, albo szybko. wtrysk sekwencyjny gazu załatwia sprawę. w kielcach taki "gaz" można założyć już za 2.5k zł
  • #11
    -grzechu-
    Level 11  
    co do gazu sekwencyjnego juz za pozno na jego montaz bo mam juz ta instalacje i to dopiero pol roku wiec bez sensem bylaby teraz wymiana co do wielkosci miksera to jak mi powiesz gdzie go szukac to oczywiscie zmierze jego srednice tylko najpierw musze wiedziec co mam mierzyc.

    ktos tam pisal albo jezdzisz tanio albo szybko-owszem na gazie jezdze taniej i wolniej i to przy montazu lpg mi powiedzieli i na to sie godzilem ale nikt nie wspominal ze na benzynie tez bedzie wolno-na to sie juz nie zgadzalem!!
  • #12
    adamjur1
    Level 41  
    leinadzs sorry piasłem to po dlugiej nocy pomiarów chodziło mi o reduktor-parownik. Jemu do do benzyny niewiele.
    Pozdr.J.
  • #13
    leinadzs
    Level 27  
    Mikser znajduje sie na samym końcu instalacji gazowej
  • #14
    -grzechu-
    Level 11  
    a jak ten mikser wogole wyglada jakies szczegoly poprosze...
  • #15
    adamjur1
    Level 41  
    jest to pierścień ( najczęściej aluminiowy) wstawiany w rurę dolotu powietrza do kolektora ssącego ( bardzo rzadko w samym kolektorze. W miejscu gdzie on sie znajduje widać albo wstawkę aluminiową ( co wydłuża dodatkowo droge dolotu powietrza do kolektora i głupieje komputer odczytując dane z przepływomierza) albo tylko wystaje króciec ( mikser jest w środku rury dolotowej) miedziany do którego idzie rurka gumowa w oplocie met. od parownika, po drodze jest na niej zawór z silniczkiem krokowym.
    Miksery dobiera się zależnie od mocy silnika, średnicy dolotu itd.
    Pozdr.J.
  • #16
    pitates
    Level 12  
    Trzeba było przed montażem zastanowic i doinformowac sie co do instalacji gazowej jakiej generacji chcesz wiadomo już od początku że najlepszy jest wtrysk sekwencyjny. Na pewno ci proponowali tylko nie pasowała ci kasa ile za nią chcą a tak teraz narzekasz:cry: Trzeba było interweniować odrazu po instalacji a nie po pół roku :?:
    P.S.
    przepraszam za taka krytyke ale zanim sie cos chce kupić zawsze lepiej się wypytać kilkakrotnie expertów i na pewno pomogą !!!!

    pozdrtawiam
  • #17
    cymbi
    Level 27  
    A ja mam CC 700 i co powiesz. Jak myślisz w ile sek. przyśpieszam do 100?tak Ci się śpieszy :) A tak na poważnie to jak w CC zamontować instalacje gazowąż:) Pytam się z Ciekawości
  • #18
    adamjur1
    Level 41  
    Widziałem CC na gaz sa w normalnym użyciu dowiesz sie u instalatora LPG
    Pozdr.J.
  • #20
    jan222
    Level 12  
    A gdyby tak wywalić tę zwężkę (mikser) w układzie dolotowym??? to co by się działo??? benzynka znowu jak burza tylko co z gazem (zauboga mieszanka czy co)???

    pozdr.
  • #21
    dziqus
    Level 18  
    wtedy na gazie niebardzo bedzie chcialo jechac :roll:
  • #22
    senso
    Level 20  
    Qmplowi w Bravo 2.0 HGT kiedy zdjął zwężkę przy 150 km/h gdy wchodził w zakręt i ujął delikatnie gazu wiejący z naprzeciwka wiatr zdmuchnął płomień i silnik zgasnął.Mieliśmy stracha jak diabli bo wspomaganie wtedy padło...
    pozdro
  • #23
    technikal
    Level 2  
    Uwaga pisze na klawiaturze bez znaków pl.[/b]Mozna ominac spadek mocy w kazdym zagazowanym silniku.Jeli silnik ma mikser to spadek mocy jest ewidentny.Zeby silnik pracowal normalnie na benzynie trzeba byloby doprowadzic poprzednia ilosc powietrza poprzez zastosowanie baypasa miksera. Baypas powinien miec powiedzmy srednice 40mm a w nim montujemy zaworek klapowy z silownikiem. Silownik otwiera zawor w momencie przejscia na benzyne i mamy normalnie pracujacy silnik na benzynie czyli dawna moc. Baypasy stosuje sie w autach gdzie trzeba doprowadzic dodatkowe powietrze, popytajcie sie w dobrych warsztatach, osobiscie mam Nubire kombi i choruje na taki baypas szukam odpowiedniego zaworu.
  • #24
    roster82
    Level 11  
    Jedyny i spawdzony sposób na spadek mocy ze względu na zwężke w dolocie przy instalacji drugiej generacji:

    BLOS.

    Poszukaj w sieci, jest troche informacji o tym.
  • #25
    lopr_pol
    Level 27  
    senso wrote:
    Qmplowi w Bravo 2.0 HGT kiedy zdjął zwężkę przy 150 km/h gdy wchodził w zakręt i ujął delikatnie gazu wiejący z naprzeciwka wiatr zdmuchnął płomień i silnik zgasnął.Mieliśmy stracha jak diabli bo wspomaganie wtedy padło...
    pozdro


    A to punto to na swieczki chodzi ze plomien mu gasl :), na serio to nie plomien a mieszanka za uboga sie zrobila i silnik zgasl, ale co za problem, nie wysprzegla sie to wspomaganie i hamulce sa :)
  • #26
    CoRReK
    Level 15  
    Mam zamontowany zawór BLOS w VW Corrado 136 KM , oczywiście zlikwidowałem oryginalną zwężkę i powiem że autko moim skromnym zdaniem jest mocniejsze teraz na gazie niż na benzynie
  • #28
    CoRReK
    Level 15  
    tak samemu

    jak by co to pisz GG:2014358
  • #30
    piacho
    Level 12  
    popieram tylko blos w tym przypadku (jak iw 90 % innych ) tylko parownik byc bardzo wydajny