Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewanie się silnika jednofazowego 3kW Kowal przy napędzaniu pompy kompresora

kisiol 03 Jun 2021 14:00 1461 17
Buderus
  • Buderus
  • #3
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    osiniak75
    Level 35  
    Wypadało by sprawdzić czy kondensator rozruchowy wyłącza się po rozruchu oraz zmierzyć pobierany prąd. Może źle dobrane są koła pasowe lub kompresor jest za duży do tego silnika.
  • Buderus
  • #5
    kisiol
    Level 20  
    Przepraszam za literówkę wspanialy słownik poprawił. Schematu podłączenia brak, znalazłem w Internecie. Tak wygląda kosta silnika ,wyłącznik rozruchowy działa, słychać podczas wyłączenia silnika że puka i zaczyna wydobywać się szum. Kable zasilające podłączyłem tam gdzie strzałki foto. Prąd pobierany na biegu jałowym około 15A.
    Nagrzewanie się silnika jednofazowego 3kW Kowal przy napędzaniu pompy kompresora
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Odłącz kondensatory, zdejmij mostki i zrób pomiary rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym. Podaj wyniki.
  • #9
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Na smutno - ten silnik to kompletny elektrośmieć i to zanim jeszcze opuści fabrykę. Nie działające poprawnie wyłączniki odśrodkowe, przebijające się kondensatory pracy i rozruchu..... Sprawdź po pierwsze, kondensator pracy 50 µF, pracę wyłącznika odśrodkowego (po uruchomieniu natychmiast ma otworzyć styki), i zmierz rezystancję uzwojeń.
    Edytowałem.[T.M.]
  • #10
    kisiol
    Level 20  
    Pierwsze uzwojenie żółte ma od 00.6 do 00.4
    Drugie czarne 01.2
    Trzecie białe 03.5
    Stycznik słychać że wyłącza, podczas podłączenia silnika od prądu jak zwalnia to słychać charakterystyczne pęknięcie w silniku i zaczyna coś trzeć.
    Nagrzewanie się silnika jednofazowego 3kW Kowal przy napędzaniu pompy kompresora
  • #11
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    kisiol wrote:
    Pierwsze uzwojenie żółte ma od 00.6 do 00.4
    To nie uzwojenie, a zwarty wyłącznik odśrodkowy, czyli jest OK. Czarne - rozruchowo pomocnicze - ma pracować szeregowo z wyłącznikiem odśrodkowym i kondensatorem 250 µF i bezpośrednio z kondensatorem 50 F. Białe - praca zasilanie bezpośrednio z sieci.
  • #13
    Anonymous
    Level 1  
  • #14
    kisiol
    Level 20  
    kisiol wrote:
    Czyli wychodzi na to że tak ma być. Trzeba kabel zasilający zmienić na miedziany drut bo ten oryginalny się spali


    W opisie aukcji

    Dane techniczne:moc: 3 kW (3000 watt)obroty: 2850 r/minzasilanie 230 V / 50 Hz typ silnika: jednofazowy, indukcyjny średnica ośki: 24 mm rozstaw śrub mocujących: 12,5 x 14 cm max. natężenie prądu: 18 A chłodzony powietrzem cykl pracy: S2-15 waga brutto: ok 18 kg temperatura pracy: 0-40 stopni CIP 44 class B system dual cappacitor: rozruch 250-300µF, praca 45-50µF

    Jest że max pobór prądu 18A ,ale to chyba powinno być pod obciążeniem a nie na jałowym.
  • #15
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @kisiol Ten silnik ma pobierać bez obciążenia maksymalnie 2-3 A. Jeżeli pobiera więcej przy sprawnych kondensatorach, poprawnym podłączeniu i poprawnej pracy wyłącznika rozruchowego, to ma gdzieś zwarcie uzwojeń. Do utylizacji z nim. :cry:
  • #17
    gimak
    Level 40  
    Być może, że jest to podobny przypadek do mojego. Sprawdź czy silnik sam rusza bez żadnych kondensatorów (podłączone tylko uzwojenie robocze) - mój rusza. Mój był przezwajany i dalej jest to samo - sam rusza, bierze duży prąd na biegu jałowym oraz szybko mocno się nagrzewa na biegu jałowym. Gość który go przezwajał twierdził, że nie stwierdził zwarcia międzyzwojowego. Mój silnik nie posiada w środku wyłącznika odśrodkowego.
    Przypuszczam, że feler jest w wirniku, ale nie wiem jak to sprawdzić. Silnik 1.1 kW i pobiera na biegu jałowym ponad 6A.