Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

słabe ładowanie w 126p

leszeksz2 20 Gru 2005 09:29 11918 43
  • #31
    leszeksz2
    Poziom 16  
    :arrow: magir
    Mam złączyć ze sobą odłączone kabelki od regulatora czy od szczotek?
    Gdy łącze końćówki szczotek napięcie mam ok. 15 - 18 V.

    P.S. Zastanawia mnie pobór prącu przez wirnik. Wynosi on 2,5 - 4 A. Wiem że to jest za dużo. Jakie powinny być wartości? Czy może to być przyczyną niskiego napięcia ładowania (pod obciążeniem)?
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    przeme
    Poziom 20  
    Cześć prosiłeś mnie o opisanie mojej przeróbki 126p .Więc diode wstawiam na zasilaniu regulatora czyli jak sie nie myle żółty przewód chodzi o to , że do regulatora po wstawieniu diody dochodzi napięcie pomniejszone o spadek na diodzie .Więc jeżeli napięcie jest 13.6v w instalacji to do regulatora dochodzi 13.1 v .Czyli napięcie ładowania będzie większe o 0.5v w instalacji Dasz dwie diody szeregowo napięcie podskoczy o 1v .Jeszcze raz pisze układ zdemontowałem z obawy o zbyt wysokie napięcie .Pozdrawiam
  • #33
    leszeksz2
    Poziom 16  
    Też wypróbowałem ten patent. Tak napięcie w instalacji było 14.5 - 15 V. Rozwiązanie całkiem ciekawe.
  • #34
    vvaldek
    Poziom 28  
    wymontuj szczotki i sprawdz czy uzwojenie stojana nie jest przegrzane jesli zobaczysz czarne zwoje t to napewno jest przegrzane i zaczyna robic zwarcie
  • Sklep HeluKabel
  • #35
    gregor1978
    Poziom 12  
    witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
  • #36
    magir
    Poziom 27  
    Połącz ze sobą przewody które odłączyłeś od regulatora , jeżeli spowoduje to wzrost napięcia to znaczy że albo uszkodzony jest sam regulator albo jak pisałem wcześniej jest problem z masą układu regulatora.

    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    A i jeszcze jedno pobór prądu w tych wartościach to wcale nie jest dużo. Sam alternator ma moc około 600W więc prąd wzbudzenia wirnika na tym poziomie wcale nie jest taki duży.
  • #37
    leszeksz2
    Poziom 16  
    Tylko jak mają wytrzymać taki prąd diody wzbudzania (fabrycznie mają 1A)? Pracują na granicy wytrzymałości.
  • #38
    sumo22
    Poziom 10  
    WITAM JA MAM PODOBNY PROBLEM.
    MAM MALUSZKA Z 1990R. MÓJ PROBLEMIK OBJAWIA SIĘ TAK ŻE GDY WŁĄCZE ŚWIATŁA TO PRZY DODAWANIU GAZU ZACZYNA ĆMIĆ KĄTROLKA ŁADOWANIA CZYM MOCNIEJ CISNE W PEDAŁ TYM BARDZIEJ ĆMI , PO WYŁĄCZENIU ŚWIATEŁ LUB PO ZMIANIE NA POSTOJÓWKI PROBLEM ZNIKA.
    WYMIENIŁEM JUŻ DIODY I SZCZOTKI W ALTERNATORKU ,REGULATOR NAPIĘCIA CEWKĘ APARAT ZAPŁONOWY ORAZ AKUMULATOR.
    NIC TO JEDNAK NIE DAŁO PO JAKIMŚ CZASIE JAZDY NA ŚWIATŁACH AKUMLATOR PADA TZ ROZŁADOWUJE SIĘ
    PROSZE O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #39
    leszeksz2
    Poziom 16  
    A jakie wymieniałeś diody: prądowe czy wzbudzania?
  • #40
    sumo22
    Poziom 10  
    wymieniłem diody prądowe i diody wzbudzenia
    nic to niedąło tylko dalej mnie z równowagi wyprowadza
  • #41
    virus210
    Poziom 10  
    diody wzbudzenia mozna wstawić wieksze np. 3A albo 4A, nic sie nie stanie złego, alternator ma 500W, z ta dioda na regulatorze to dobry myk , mam troche halogenów w swoim maluszku i zamontowałem sobie przełącznik który dołacza 2 diody dodatkowo , przy takim obciazeniu jak halogeny 4X100W plus reflektory 2X90/130 i ogrzewanie szyby tylnej no i jeszcze pare gratów to załączam sobie te 2 diody i pieknie swieca halogenki pozdrawiam
  • #42
    pawelsiara74
    Poziom 22  
    Witam
    sumo22 pociągnij sobie osobny kabelek od klemy + do alternatora i będziesz miał dobre ładowanie i sparwdź mase silnika z karoserią
    oczywiście ten kabelek to musi miec przynajmniej z 3mm srednicy
    a tak na marginesie to o tym już jest dużo napisane na tym forum....
    Pozdrawiam
  • #43
    jjanusz
    Poziom 17  
    mam pytanie .czy ktoś przeczytał wogule o co w tym poście chodzi [przecierz napięcie ładowania jest prawidłowe na alternatorze ] zaś brak tego napjęcia na akumulatorze to chyba o czymś świadczy
  • #44
    AndyAdik
    Poziom 10  
    Gdzie dokładnie podłączyć końcówki miernika aby dobrze zmierzyć diody, regulator i ogólnie czy alternator w ogóle ładuje oraz jakie powinny być napięcia i po czym poznać która część jest zepsuta?