Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki

emilow 06 Jun 2021 14:07 765 19
  • #1
    emilow
    Level 10  
    Mam problem z kosiarką. Pomimo wymiany uszczelki pod gaźnikiem, wymiany pompki, uszczelki pod korkiem wlewu paliwa i sprężyn, kosiarka pracuje nierównomiernie. Poprzednio wymiana uszczelki pomogła, przez jakieś 2 lata było OK. Załączam filmik
    VID_202106...152640.mp4 Download (82.29 MB)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    MarcinMarek007
    Level 13  
    Pod pokrywą górną jest skrzydło do stabilizacji obrotów, sprawdź czy rusza się swobodnie i lekko.
  • #3
    wesolyyyy
    Level 33  
    Wyjmij filtr powietrza i sprawdź czy działa poprawnie. Jak tak, kup nowy. Zalewa ją paliwem więc jeżeli masz nowy wyregulowany gaźnik to to jest następna rzecz do sprawdzenia.
    W tych silnikach typowym powodem falujących obrotów było zużycie się sprężynki od regulatora. Od gaźnika w tył kosiarki idzie taki metalowy drucik łączący się z dźwignią regulatora. Od dźwigni równolegle ze wspomnianym drucikiem masz sprężynkę i bardzo ważne jest by była sprawna i oryginalna, a nie jakakolwiek która pasowała. Drugą stroną sprężynka przymocowana jest do "nieruchomej" blaszki. Ona podczas pracy się nie rusza ale wyginając ją można regulować obroty ręcznie w pewnym zakresie. Blaszka powinna być ustawiona pionowo lub nieco odgięta w stronę gaźnika.
  • #5
    wesolyyyy
    Level 33  
    A dobra, Ty masz ten bardzo stary model tego silnika. W takim razie drucika i sprężynki o której mówiłem tutaj nie ma. Widać że falowaniem silnika steruje układ regulacji prędkości. W Twoim modelu musisz zdjąć cały mechanizm rozruchowy (tą linkę) aż zobaczysz koło magnesowe (okrągły kawał metalu z łopatkami jak wentylator). W przedniej części kosiarki obok koła będziesz miał układ sterowania prędkością który działa na takiej zasadzie, że podmuch powietrza wytworzony przez koło magnesowe "naciska" taką plastikową dźwignię co steruje obrotami. Gdzieś w tym miejscu coś zawiodło lub po prostu się zabrudziło.
  • #6
    wojtek1234321
    Level 35  
    Dla pewności sprawdził bym króciec/kolektor ssący, w tych silnikach bardzo lubiły pękać i łapały lewe powietrze. Coś podobne do tego.

    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki


    Dla pewności wymienił bym też membranę w gaźniku (jej zużycie, rozciągnięcie dawało podobne objawy) i wyczyścił sitko w zbiorniku paliwa.
  • #7
    MarcinMarek007
    Level 13  
    wojtek1234321 wrote:


    Dla pewności wymienił bym też membranę w gaźniku (jej zużycie, rozciągnięcie dawało podobne objawy) i wyczyścił sitko w zbiorniku paliwa.


    Napisał że wymienił uszczelkę pod gaźnikiem, więc automatycznie membranę.
  • #8
    emilow
    Level 10  
    Rozebrałem wyczyściłem i to samo.
    Jest lekki opór w jednym miejscu przy odchyleniu skrzydełka. Część skrzydełka zahacza o kółko, do którego zamocowane są sprężyny. Załączam zdjęcia i liczę na pomoc. ?

    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki
  • #9
    emilow
    Level 10  
    Hilfeeee! Ma ktoś jakiś pomysł?
  • #10
    MarcinMarek007
    Level 13  
    Skoro skrzydełko trze o tą pętlę, do której są przymocowane sprężyny, to ściągnij to cięgno (aby to zrobić musisz to duże skrzydło odkręcić) i spróbuj je trochę przygiąć, zgodnie z moim pięknym schematem heh. Może pomoże. :) Na całym układzie regulacji obrotów nie powinno być żadnych oporów. Wszystko musi ładnie chodzić.
    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki

    Moderated By gulson:

    Raport: Porada może być szkodliwa.

  • #11
    wesolyyyy
    Level 33  
    MarcinMarek007 wrote:
    Skoro skrzydełko trze o tą pętlę, do której są przymocowane sprężyny, to ściągnij to cięgno (aby to zrobić musisz to duże skrzydło odkręcić) i spróbuj je trochę przygiąć, zgodnie z moim pięknym schematem heh.

    Nic nie przyginać. Rozstroisz silnik kompletnie. To trzeba rozkręcić, dokłądnie wyczyścić, nasmarować suchym smarem i poskładać jak było.
  • #12
    MarcinMarek007
    Level 13  
    Czemu niby miałby się rozstroić? Samo smarowanie tarcia nie zniweluje. A nie mówię, żeby to przyginać nie wiadomo jak, tylko aby ten opór zniwelować. To jest kwestia milimetra, może półtora. ;) Ewentualnie spróbować podnieść całe to cięgno, dając jakieś podkładki dystansowe na obu jego końcach.
  • #13
    wojtek1234321
    Level 35  
    MarcinMarek007 wrote:
    Skoro skrzydełko trze o tą pętlę
    Patrząc na zdjęcie tych połączeń to widzę że raczej nie ma możliwości aby to skrzydełko ocierało op tą pętlę na tym drucie, ono nie wychyla się ta bardzo, aby ocierało.
    MarcinMarek007 wrote:
    Czemu niby miałby się rozstroić?
    A temu że ten "drut z tą pętlą" ustala położenie przepustnicy w gaźniku i podgięcie zmieni to ustawienie bo przy takim "podgięciu zmienia się długość cięgła...
  • #14
    MarcinMarek007
    Level 13  
    wojtek1234321 wrote:
    Patrząc na zdjęcie tych połączeń to widzę że raczej nie ma możliwości aby to skrzydełko ocierało op tą pętlę na tym drucie, ono nie wychyla się ta bardzo, aby ocierało.

    Czyżby autor nie wiedział co pisze? W takim wypadku, przyczyny falujących obrotów trzeba szukać gdzie indziej.

    wojtek1234321 wrote:
    A temu że ten "drut z tą pętlą" ustala położenie przepustnicy w gaźniku i podgięcie zmieni to ustawienie bo przy takim "podgięciu zmienia się długość cięgła...

    No dobrze, już nie kłócę się ze specjalistami. :)
  • #15
    wojtek1234321
    Level 35  
    MarcinMarek007 wrote:
    Czyżby autor nie wiedział co pisze?
    Najwidoczniej nie wie co pisze.
    MarcinMarek007 wrote:
    No dobrze, już nie kłócę się ze specjalistami.
    No i masz rację. Tak w ramach wyjaśnienia. Popatrz na to zdjęcie i pomyśl jakim cudem klapka regulująca obroty może ocierać o tą "pętelkę" na cięgle do zapinania sprężyn.
    To się może wychylić maksymalnie tak, jak czerwona linia, ale w czasie pracy to wychylenie jest dużo mniejsze. Klapka tylko pociąga to druciane cięgło, nie wchodzi pod nie. Druga sprawa to "oczko do sprężyn" jest u góry, nad tą całą "klapką". Ta końcówka klapki "z dziurką" nie ma możliwości "dotknięcia" tego "oczka" do sprężyn, no więc jak może "ocierać"?

    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki


    Dodano po 14 [minuty]:

    wesolyyyy wrote:
    Widać że falowaniem silnika steruje układ regulacji prędkości
    Nie układ regulacji prędkości obrotowej steruje falowaniem silnika, tylko ten układ reaguje na zmianę obrotów silnika, silnik zwiększa obroty, układ je zmniejsza, i odwrotnie - obroty spadają regulacja stara się je utrzymać na odpowiednim poziomie. Czyli reaguje prawidłowo. Falowanie obrotów najczęściej jest spowodowane złym działaniem układu zasilającego w paliwo, złym działaniem gaźnika. Gaźnik nie "potrafi" utrzymać stałej dawki paliwa, tak jak chce układ regulacji. Układ regulacji tylko to odwzorowuje i stara się utrzymać obroty na odpowiednim poziomie. Układ regulacji sam z siebie nie dodaje "gazu" i nie ujmuje, on działa na podstawie działania gaźnika. Przyczyną tej sytuacji mogą być też źle zamontowane, złe, niewłaściwe do typu silnika sprężyny układu regulacji...
  • #16
    MarcinMarek007
    Level 13  
    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki
    Myślę, że autorowi chodziło o to czarne skrzydełko (czy jak to inaczej nazwać?). To od przepustnicy. Co nie zmienia faktu, że też raczej nie ma prawa o nic ocierać. Mhmm
  • #17
    trojan 12
    Level 32  
    A nie chcesz tego silnika sprzedać?. Jeszcze trochę i za części kupisz nową kosiarkę.
    Napisz na PW skąd jesteś bo na odległość można tylko gdybać.
    Opiszesz później na forum usterkę.
  • #18
    wojtek1234321
    Level 35  
    MarcinMarek007 wrote:
    Myślę, że autorowi chodziło o to czarne skrzydełko (czy jak to inaczej nazwać?).
    Być może, ale gdyby tam ocierało to łatwo to naprawić, wystarczy trochę umiejętności i rozwagi. Można to podgrzać jakąś opalarką, być może wystarczyła by dobra suszarka do włosów. Oczywiście uważając na temperaturę, aby nie przegrzać i grzać odpowiednie miejsce, tylko to "skrzydełko", tam cały gaźnik z plastiku. Po podgrzaniu odpowiednio uformować, aby nie ocierało i już...
  • #19
    emilow
    Level 10  
    MarcinMarek007 wrote:
    Briggs & Stratton 450 - naprawa silnika kosiarki
    Myślę, że autorowi chodziło o to czarne skrzydełko (czy jak to inaczej nazwać?). To od przepustnicy. Co nie zmienia faktu, że też raczej nie ma prawa o nic ocierać. Mhmm

    Tak, to miałem na myśli. Obciera tylko w jednym punkcie i to dość lekko. Moim zdaniem to nie tu problem leży, chociaż nie znam się tym. Czy urwany klin przy kole magnesowym może byś powodem? Może faktycznie problem jest w gaźniku? Jak to sprawdzić?
  • #20
    Kamil23g7
    Level 9  
    Witam ja również zapytam czy w kosiarce viking MB 443 mogę wymienić silnik na MB 450 albo na jakiś inny chodzi mi głównie żeby nie przerabiac już nic