Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hulajnoga klon m365pro - Hamowanie silnika bldc (zwarcie faz)

leonarl 07 Jun 2021 16:11 771 12
  • #1
    leonarl
    Level 12  
    Witam
    Mam pewien problem z hulajnoga a mianowicie postanowiłem zmienić sterownik wraz z licznikiem który był oryginalnie montowany w hulajnodze.
    LCD to klon m365pro
    Natomiast sterownik już nie jest w pełni cyfrowy jak to jest w oryginalniej m365pro
    Zakupiłem taki zestaw Hulajnoga klon m365pro - Hamowanie silnika bldc (zwarcie faz) Hulajnoga klon m365pro - Hamowanie silnika bldc (zwarcie faz)

    Wszystko było by fajnie tylko sterownik nie obsługuje hamowania silnikiem jedynie go odcina po nacisnieciu klamki hamulca

    Na oryginalnym sterowniku oraz lcd tylne koło z silnikiem hamowało po wciśnięciu klamki na tym tego nie ma, pisałem do chińczyka to odpisał że brak jest regena



    Teraz moje pytanie jak zrealizować zwieranie przewodów fazowych gdyz jak wiadomo zwarcie 2 powoduje hamowanie
    Przetestowałem to już na wypuszczonych przewodach i działa tylko jak to fizycznie zrobić z jednej klamki która zwiera do masy w momencie nacisnieciu hamulca

    Druga sprawa to był brak światła stopu który już w sumie rozwiązałem poprzez tranzystor bd140 i to by było załatwione muszę tylko jakoś zrobić żeby świeciła się tylna lampka słabiej a po wciśnięciu hamulca zapalala się mocniej
    Chyba że zamontuje jaka druga lampkę dla światła stop

    Myślałem żeby jakoś sterować tymi fazami przekaźnikiem stykami roboczymi tylko nie wiem jak to rozwiązać
    Oczywiście sterowane masa która pojawia się po wciśnięciu klamki

    Jeszcze jedna kwestia będę dokładał jedna cele żeby usyskac 48v zamiast 36 i pytanko gdyz bms jest na 10s rozumiem że muszę go zmienić na 11s?

    Bardzo prosił bym o pomoc w tym temacie
  • #2
    slawko_k
    Level 34  
    Zwarcie przewodów to chyba za mocne hamowanie będzie i za duże prądy.
    Lepiej poszukaj jakiegoś układu który będzie miał regulacje siły którą sobie dostroisz żeby przez kierownice nie przelecieć a przy okazji podładujesz akumulator. Nawet gdzie na elce tu kiedyś widziałem.

    Jaki układ nie wymyślisz to zabezpiecz to żeby przypadkiem nie włączyło się razem twoje hamowanie z silnikiem.

    Albo prościej kup sterownik z regenem.
  • #3
    leonarl
    Level 12  
    Próbowałem juz tego rozwiązania
    Wyprowadziłem długie przewody od faz silnika i zawierałem podczas hamowania działało idealnie wcale nie było za mocne

    Dlatego ma to działać z manetka żeby nie było możliwości włączyć gazu w tym samym czasie
  • #4
    slawko_k
    Level 34  
    To może dlatego że przewody były długie.
    Gdybyś dał krótkie to byś przez kierownice przeleciał.
  • #5
    leonarl
    Level 12  
    Jak mógł bym przeleciec przez kierownicę skoro to tylne koło

    Wcześniej na starym sterowniku to działało tak samo
    Nie sądzę żeby długość kabli miała aż takie znaczenie

    W tym starym sterowniku też nie było żadnych przewodów od hamowania regeneracyjnego a hamowanie działało Hulajnoga klon m365pro - Hamowanie silnika bldc (zwarcie faz)

    5 przewodów od zegara 5 od halotronow i 3 od silnika nic więcej nie było podłączone
  • #6
    slawko_k
    Level 34  
    Quote:
    Jak mógł bym przeleciec przez kierownicę skoro to tylne koło

    m365 ma przecież silnik z przodu więc i jej klony też mają z przodu (przynajmniej ja tak rozumie słowo klon)
  • #7
    leonarl
    Level 12  
    Ok źle się wyraziłem w sensie podobna wizualnie ten sam lcd tylko napęd tył.

    Jak podłączyłem przetwornice step down sterowana masa z klamki ustawionej na 12v i pod nią podłączyłem przekaźnik, pod styki robocze fazy od silnika

    To w momencie naciskania klamki silnik sie blokował tylko pojawiły się 2 problemy jeden to sklejający się styk przekaźnika, z tym sobie poradziłem naciągając mocniej sprężynkę w nim.

    Natomiast wydaje mi się że potrzebna jest inna przetwornica bo teraz przestała pokazywać 12v na wyjściu tylko pokazuje max 4v niezależnie od ustawienia potencjometru

    Dzieke się to tylko jak przetwornice podłącze pod instalacje w rowerze nawet bezpośrednio pod baterie

    Jak podlaczam pod laboratoryjny to działa dobrze
  • #8
    jarroQ
    Level 27  
    Ja bym sprzedał ten zestaw, dołożył 40zł i kupił normalny z hamowaniem silnikiem i do tego z BT. Nie było by kombinacji tyle.
  • #9
    leonarl
    Level 12  
    To podeślij jakis link taki który posiada hamowanie silnikiem w tych gabarytach co mój
    Najlepiej z takim samym lcd
  • #11
    leonarl
    Level 12  
    No właśnie specjalnie zmienilem ten lcd że względu na brak kilometrów i innych wskazań

    Oraz ma blokadę na 25km/h z tego powodu też go zmienilem


    Pakiet będzie na 11s
  • #12
    krru
    Level 33  
    leonarl wrote:
    Wszystko było by fajnie tylko sterownik nie obsługuje hamowania silnikiem jedynie go odcina po nacisnieciu klamki hamulca

    Jestem nowy w temacie ehulajnóg, ale wydaje mi się, że taki sterownik jak na prawym zdjęciu (mam podobny w swojej hulajnodze) obsługuje hamowanie odzyskowe, jednak jest ono stałe - jak puścisz manetkę to pojazd hamuje odzyskowo. Siłę hamowania/odzysku można ustawić w setupie (przycisnąć jednocześnie oba guziki na kilka sekund).
  • #13
    leonarl
    Level 12  
    Te wszystkie sterowniki są podobne z zewnątrz ale w środku wyglądają już inaczej inne procesory tym sterują i inny soft jest wgrany także nie jest tak kolorowo

    Ale już udało mi się ogarnąć temat teraz czekam na części
    Dziki koledze z forum pojazdyelektryczne mam taki schemat prosty dosyc który zwiera 3 fazy silniku

    https://pojazdyelektryczne.org/download/file.php?id=15834&mode=view